Sider

mandag 10. august 2009

My Passion. . .

Ute i hagen står en gran, en fugleredegran! Den er vakker og grønn året rundt og midt i blinken for hagen oppi lia her.
Her endag ble jeg spurt om jeg samler på noe spesielt.... Hmmm, det er da så masse det men så kom jeg på alle de vakre tefat jeg har stående i kjellerboden! Javisst, jeg er en lidenskapelig samler av små tefat, eller har vært da..... De står nå der og brukes ikke så ofte.

Så ble de satt der ute i hagen oppe i fugleredegrana mi!!! Nedfallsepler ble satt på, og vips en ny vakker "blomst" der ute i hagen ;D Noen av dere husker kanskje innlegget med de fra sist vinter og ;D

Denne grana er ganske så robust så jeg tror fatene tåler stå der under noen vindkuler, noe det vanligvis er masse av her oppe i lia. Faller de, lander de på myk mose Mr E ikke har klart ta knekken på. Tenk ta knekken på mose da...

Jeg begynte samle på disse tefatene da jeg flytta for meg selv engang på åttitallet. Først i Kristiansund N og så i Trondheim.
Det meste er loppis men noen er ganske så eksklusive saker som har kosta meg noen kroner...

Ble spurt engang om hvorfor jeg hadde så masse fat... Og med så masse forskjellige mønstere ? Tror det er fordi fatene inspirere meg, fordi noen av de har en historie og fordi...De rett og slett er aldeles nydelige å se på, så nei jeg kommer nok ikke til å levere de til butikken min som jeg egentlig hadde tenkt da jeg rydda der nede i kjelleren...
(dere skjønner og min lidenskap i og med alle bildene, hadde vel greid seg med et par stk men...)

25 kommentarer:

Juni sa...

Så artig:)
Det var en aldeles skjønn og bedårende "blomst" du hadde i hagen din.

Når man samler så samler man, og da er det ikke så lett å kvitte seg med det som møysommelig er samlet i årenes løp:)
Bare hold fast på tefatene dine du!

Juni sa...

Så artig:)
Det var en aldeles skjønn og bedårende "blomst" du hadde i hagen din.

Når man samler så samler man, og da er det ikke så lett å kvitte seg med det som møysommelig er samlet i årenes løp:)
Bare hold fast på tefatene dine du!

Juni sa...

Hei, her ble det visst dobbelt opp:) :)

Randi sa...

Spennende hage du har, Gunda:o)Mye gøy å se.

Lise Dagrun sa...

Forstår godt "dilla" di, jeg. Har vel et snev av den jeg også: Det begynte med kvite og blå, så fant jeg noen med nydelige små blomster, nå er jeg også blitt glad i de med brunt på.......
Utrolig mange nydelige fat i det treet ditt!! Du har da så mange fine på butikken din, så disse synes jeg absolutt du skal beholde sjøl, både til glede for deg sjøl og oss som er hekta på bloggen din. Det er blitt ei "dille" det også! Bloggen din, altså -

Endelig god Lise-temperatur og litt regn her, deilig.

Anne sa...

Flott flott flott min venn.
Skulle hatt solsikkefrø på noen så hadde fuglene fått det litt luksuriøst noen dager .-))

miss marple sa...

...det var jammen et aldeles nydelig tre...og så hyggelig at noen pynter treet allerede i august,og ikke venter til desember..hihi..

Josefine sa...

Halloen...for noen fine fat, skikkelig sjarmerende. Det er jo selvsagt måten du presenterer dem på også...du er en kunstner du:)
Skjønner godt du ikke vil gi dem bort, klart du må ha dem selv..

Ha en fin uke !

Villmarkstausa sa...

Ler her.....
Fenomenalt som du får det til;-))
Liker bedre badestampen din.....tenkt på den litt stadig!
Ha en kreativ morgendag med linsa....

Marie sa...

Så fin blome dette blei da :)))
Gammeldagse tefat er nå vakkert også da. Ikkje det dummaste å samle på, ikkje tar det stor plass heller :)

Tovepia sa...

Sannelig "you are playing around":D Skikkelig artig..Hagen din må være en opplevelsesarena. Kos deg og lek deg videre!

Evami sa...

Det finnes bare 1 Gunda,som har slike unike blomster i hagen sin:) Kan tenke meg at du nyter dette synet av alle de flotte tallerknene dine:) Og bedre å ha denmi treet enn i kasser i kjelleren:) Klem Eva

sologbolig sa...

Godt å høra at andre har diller også !! Stilig instalasjon. Nå er eg heime igjen, ikkje meir reking denne sommeren......på torsdag begynne eg på jobb, så nå er det bare å tyne det siste ut av tirsdag og torsdag !! hehe!!Ha ein fin kveld.

Kerstin sa...

Ja en helt vanlig gran klarer du så kalrt å skape til et emsterverk.. du er bare enstående Gunda..

Fatene... skjønne...ikke gi de fra deg... om litt har du skapt de om til noe annet vakkert...
* klemmer Kerstin

Kathrine sa...

En flott samling!!

:))

Jannicke sa...

Åhhh, så artig fotografert ;o)
Av og til overgår du selv deg selv ;o)... hihi.
Ser for meg disse bildene, med snø på trærene.. ville vært det perfekte julekortbilde! Gran/nåletrær og røde epler er litt jul!

Jeg og min kjære har akkurat kommet sjøveien hjem fra venner... Grilling og rødvin. Ganske romantisk å kjøre hjem i nattemørket... blikkstille og lett duskregn i luften ;o)

Klem til deg, vennen! J.

Anne-Berit sa...

Ikke visste jeg at granene i trøndelag hadde så fine blomster,hehe.Må visst skaffe sånne til min hage også.--Kreativt og flott Gunda,nydelige tefat,og flotte bilder.Det er såå koselig å besøke bloggen din.
Ha en fin uke.Klem fra A-B.

Alvas hjørne sa...

Så herlig!!
Lurte en stund på hva slags blomst dette kunne være..hihi:)
Flott var det iallfall!
Ha en fin og kreativ dag:)

Tante Mimmi sa...

håpar alle dett ned!!!
Adr mi er .....

fnis!

JULIE K sa...

Tjihi det ble jo det flotte "juletree" da : )

MajorogMeg sa...

Jøss...du finner på det du Gunda:)
Lekre fat..

Jeg har våknet opp fra bloggtørka..idag kom regnet. HAr hatt en supert vær gitt.
Lek deg videre du..
Klem fra meg:)

anneskreative sa...

Så typisk deg,,,,
Kjenner ingen andre i hele verden som ville dekorere grana si med gamle te fat og epler,,,
Men så er det vel ingen andre som deg heller.
Smiler.
Klem Anne

Tulip sa...

Ja du Gunda, du klarer å pynte opp det meste!
Håper fuglene liker å bli servert fra hver sin asjett! thihi..

Ida sa...

Flott dekorasjon.
Annerledes og veldig stilig!

Man skal være både pasjonert og trofast mot det man er glad i, tefat også, for den del. ;))

Fin i Formen - Margrethe sa...

Så utrolig flott! Kreativ er du!