Sider

søndag 13. september 2009

Hekta igjen...

Shit, så er jeg hekta igjen... På stoff! Hadde en periode da jeg var i tyveårene, sydde klær og praktes med denne symaskina... Den var ikke min beste venn, men mine søstre var ivrige på å tyvlåne disse klærne mine til stor irritasjon for meg....

Og det betyr vel egentlig at de var ganske så ok..?
Og nå etter å ha blitt inspirert både fra den ene og andre kanten, mens jeg har skyvd idèen fra meg kom den til og med i drømme her sist natt så nå bare må jeg sette denne ideen min ut i livet. Om ikke får jeg ikke fred, såpass vet jeg ;) Og stoff, javisst det har jeg masser av ! Har vel arvet alt mine bestemødre hadde og min mor ikek hadde hjerte til å hive eller gi bort...

Så nå kjære søster der nede ved oslofjorden; hiv dine Odd Molly skjortler nå kommer straks søstera som fikk all denne hersens kreativiteten med noe jeg garantert vet du ville likt ;) Hi-hi og kanskje blir den ferdig til jeg skal besøke en av europas største storbyer i nermeste fremtid..?
****
Avslutter dagens lille utbrudd med et litt mere fargerikt bilde fra inngangspartiet mitt og et av fem kattehus på eiendomen her. Skal tro hva de som ringer på døra forventer seg av den som åpner døra når det ser slik ut på trappa...? Sikker ikke en dame med hvit skjorte....Hihi, og som regel kommer en katte el to smygende...

DSCN4751

Ha en vakker dag der ute ! Plask, plask så deilig dette regnet er... Fullt av vann og kvist i elvene og masse, masse ny drivved ved strandsona til våren!!! Love it ;)

31 kommentarer:

tinemor sa...

Så mange lekkre stoffer!
Ja, har man en ide er det topp å få sette den i live.
Gleder meg til å se hva du har planer om.
;-)
Nyt søndagen.
Min blir i senga :-(
Klem

Solveig sa...

Først må jeg si; jeg koser meg så inderlig når jeg er her inne i bloggen din! Du er bare så kreativ og flink til å sette sammen farger og materialer-en fryd for øyet! Det er jo rene interiørmagasinet!
Disse stoffene du viser, er bare nydelige! Og det sarte mot det grove-det bare elsker jeg!!
Nydelig inngangsparti også. Så deilig med høstfarger!
Ønsker deg en flott søndag.
Klem fra Solveig

Brit sa...

Her var det rene godteributikken i forhold til stoffsamling. Spennende å se hva du tenker å trylle frem. Ellers var det mye vakkert og hyggelig å se i bloggen din- kommer helt sikkert tilbake og setter deg straks opp som en favoritt:)Fantastisk inspirerende utgangsparti!!
Ha en deilig søndag.

Kerstin sa...

Herlig ...vakkert inspirerende..nydelig... osv ... ...Jeg digger deg og bloggen Gunda....
Nyter hvert bilde...den variasjoen du byr på.. det rå, rustikke, sjarmerende og nostalgiske..

Nyt dagen .....Klem Kerstin fra en sol fyllt vestland..

Tovepia sa...

En hilsen fra solfylte Langhus;)
For noen stoffer du viser her, det blir spennende å se hva du skal skape av dem!
Herlig inngangsparti:D
Kos deg videre i regnet og klem fra meg;)

Alvas hjørne sa...

Så flotte stoffer!!
Blir gøy å se resultatet:)
Utrolig flott bilde fra trappa di..me like:)
Liker inngangsparti utenom det "vanlige":)
Ha en toppers dag, regn eller ikke, hva gjør det vel om det regner litt.En blir vant til det her:)

Josefine sa...

Heisan...dette gleder jeg meg til å se! Så lekre stoffer og så fint de søte blondene var mot den røffe drivveden:)

Blir helt sikkert fint det du skal lage...så koselig med innganspartiet ditt også! Ha en fin søndag:))

My home is my Castle - by Kari sa...

Åhh så mange nydelige bilder...
Og flott pyntet ved trappa :))
Her nyter vi sol.. MÅTTE bare si det haha ;)

Klem,Kari

Lise Dagrun sa...

Nydelige stoffer der, GundaM, og jeg er sikker på at du greier å få til noe lekkert av dette også. Men det jeg ble mest imponert over denne gange, er skoen som har fått nytt liv som blomsterpotte. Knalltøfft!

MajorogMeg sa...

Ah...lekre stoffer! Skatter det der Gunda.
Skjønner kattene dine har det på G. Nydelig bilde av kattehus og friskt orange:) Me like:)

Drivved ja...du får ta turen når vi er i hus:)
Klem fra meg:)

Anne sa...

Så artig trappepynt - og for et flott kattehus! :)

Line Cathrin sa...

Klær i de lekre stoffene der hadde virkelig vært noe det ja. Såpass til syerste er jeg dessverre ikke. men gud det hadde vært noe det. Lekkert til veggen og drivveden også. Herlige kontraster.

Troen og Haapet sa...

Flott, flott, flott!!!
Er så gøy å lese innleggene dine!Bildene du tar, er bare så herlige..det ene fremhever det andre!Du kan dette her du;)
Ha en fortreffelig søndag kveld

Tulip sa...

Så fine stoffer:)
Her får OddMolly hard konkurranse, ja!

Morsomt inngangsparti!

Jannicke sa...

..godt det er slikt stoff du er hekta på,
og ikke annet slags stoff - haha...

Her er det SOL i dag! Takk og lov ;o)
Klem J.

Datt sa...

Du tar så HERLIGE bilder, ser alltid så idyllisk ut, du må bo i et annet trøndelag enn meg! Vent nå litt... Du gjør vel kanskje også det... :P

Landcharm sa...

Her er det da bare å vente i spenning, for vi vil vel få se disse kreasjonene?

Bird sa...

kan ikke skryte av et like flott å fargerikt inngangsparti som deg nei:)håper utstillinga gikk bra i dag!

Anne sa...

Jøss!!??? sy..., DER stopper nå mitt tålmod faktisk. gardiner er nok det lengste jeg kan nå..., men klær??? jo, det hadde tatt seg ut gitt...

Regn og vått, temmelig fornøyd jeg nå. Vært i skogen i dag og kom hjem mest vår og skitten av alle sammen. Men når sant skal sies sitter `noen`bare på en stubbe og leser avisen da..., og du skjønner hvem...

Om å få livet snudd på hodet.. sa...

I svarte svingende! Hvordan klarer du å få det fine inngangspartiet ditt! Og de lekre stoffene mot den rå veggen.. :o) Ha en fin uke Gundamen! :)

Berit T sa...

Tviler ikke et sekund på at de klærne du syr blir skikkelig stilige, og gleder meg å se selvfølgelig.

Så friskt og fint det var på trappa. Jeg elsker disse fargene om høsten,og ser frem til at de kommer bedre frem i naturen også.

Skal ha en tur på gartneriet jeg også å se etter noe friskt i fargene.

Det kattehuset var rett og slett fantastisk! En fryd for kattene dette.

Ha en flott kveld.

Ramme alvor sa...

Eg misunner deg kreativiteten din, det bugnar jo over :) Gler meg til sjå draumekledningen din...

Ha ei flott veke!

Tina sa...

Nydelig, herlig, flott, dette var lekre bilder, du har jo sånn sansen, fryd for øyet. Ha en fortryllende ny uke, flinke deg!
Klem Tina

alvens kreative hjørne sa...

Hei :-)

Så fine stoffer du har :-)

elsker slike gamle blonder :-)

Gleder meg til å se hva du skal skape denne gangen :-)

klem

Som mine dager er sa...

Snertne bilder Gunda. De er bare godteri til mine øyne. Og stoffer har jeg selv blitt hekta på. sitter og syr puter i alle varianter for å ha i ei seng jeg har arvet. Tøft. Kjøper så mye fint hos Stoff & Stil til en billig penge og syr puter til en brøkdel av prisen hos feks "Cornelias Hus". Hun skulle ha kr 798,- for ei pute med fyll. Så nå har jeg SAMME puten til en totalt kostnad av kr 85,- med en halvtime egeninnsats.

Og da er jeg fornøyd vettu ;-)

Ha en flott dag.

Klem fra Marit

Missfryd sa...

Det blir spennende å se hva du skal lage. Er det noe du ikke driver med...?:-) Så lekkert med de sarte stoffene mot den mer rustikke drivveden. Og det lille huset på siste bilde likte jeg veldig godt.
Fin-fin mandag til deg fra meg:-)

trønder sa...

Så sarte stoffer mot det grove treverket,lekkert!

Og de høstfargene er bare nydelige!

Mia sa...

Åååh, disse bildene dine, altså... de er bare så herlige! Kontrasten mellom den røffe veggen og de delikate hvite tekstilene er bare nydelig, og treffer meg midt i hjertet! Og så er jeg selvfølgelig spent på hva du skal kreere av alt det vakre du har...

Cecilie sa...

Så mange herlige stoffer;-) Skulle gjerme vært litt flinkere til å sy, men så er det den tålmodigheten da. Det å sloss med symaskinen er nok ikke helt min greie.
Flotte høsfarger du har på trappa også:-)

*Ulrike* sa...

The little bird house and the shoe is such a cute picture! Enjoyed looking at your blog.

Sophie sa...

Åhhh, for et hærlig kattehus! nå ble jeg sjalu, gitt! Skulle gjerne hatt et slikt ved inngangen jeg, ja! Flotte bilder som alltid!