Sider

lørdag 19. september 2009

Papers... Dagens og gamle...

Har du egentlig tenkt over hvor mange aviser som kommer i løpet av en uke. En måned, et år ?
I de fleste står det masse nyheter, valg, krig , kriser... Noen ganger kommer man i avisen selv !
Det er da man tenker; Herligheten er det virkelig slik jeg ser ut... Var det virkelig det jeg sa...?Pytt sann, en dråpe i havet egentlig ;)
Hva har vel det å si om femti år..? Da er allting glemt, hihi. Vi lever her og nå, og å bli med på morsomheter gjør livet rikere!!! For meg, deg og alle de andre !


På bildene her viser jeg div fat jeg har lagd av gamle aviser, pappmasjè kalles det.
Jeg har revet opp papirstrimler, lagt de i tapetlim og lagt de over en form. Tørket det, limt på div stoffrester og tilslutt gitt de en dusj med klar spray lakk.


Kjempe enkelt, gøy og ikke minst en artig gave ide til den som har alt ;)
Legger du "minner" i disse verkene slik jeg har gjort blir de gode minner ha med seg i tillegg.
F. eks har jeg brukt kjolen jeg brukte første gang jeg møtte min mann, pressede blomster fra hagen der vi bodde før...En gammel barnekjole ;) Mimre,mimre..

DSCN4874

Kos dere med avisene, med eller uten reportasjen om Containergirl....

Og javisst er Containergirl meg og bloggen finner du om du klikker her ;D
Pga mediestormen har jeg rømt landet...

37 kommentarer:

Tulip sa...

Du er kreativ...bobler jo nesten over!!!
Morsomme skåler, og alle er unike på sin måte.

Ler alltid av den røde katten din som ser ut til å være en skikkelig linselus. Han er jo ofte å se på bildene, og poserer som DEN modellen.
En snodig type, men veldig veldig fin!!!
Klem Gunda, hvor du nå enn befinner deg akkurat nå!

Kerstin sa...

Wow så flotte små skåler du har laget... du kalrer alltid å finne på noe nytt og fint...

Herlighet har du vært i avisen ...så moro da... Har du tatt med kattepusen også.... O=)

Kos deg uansett hvor du måtte befinne deg..Klem Kerstin

Jannicke sa...

..så flott og kreativt :o)
Har du vært i news paperen??
Hvilken??
Klem J.

Tovepia sa...

Skikkelig god og kreativ ide!!Artig reportasje i Adressa, leste alt, for der har jeg jo vært:D
Kos deg i utlendighet og klem fra meg;)

=Anja sa...

Rock Steady:0)

Petunia sa...

Nice, Gunda!
Kos dere:)

Frk. Maya sa...

Ååå! Sånne har jeg tenkt på å lage også, men vet ikke hvordan. Tjuhu, nå vet jeg:D Kjempestilige fat. Og en lur gaveide som du sier.
Synes det er så festlig med den linsekatta di. Den ser så god ut. Jeg er et kattemenneske, men har ingen selv. Som jeg gleder meg til vi kan ha katt:D

Maya

Datt sa...

Hahaha, herlig illustrert av pusen *flau* :P
Ja, jeg tror kanskje jeg har vært i avisa én gang, håpe ikke det skjer igjen, for jeg kjente meg ikke igjen, hørtes ut som en hoven idiot... hehe...

Knallkule de skålene, så arti at du bruker mønster meg minner i! :D

Kate sa...

God ide Gunda.
Trenger du søke dekning, har jeg ledig rom til deg.
Klemz

Anka sa...

Sånn skål hadde hvert artig å lage. En sikkelig stooor en:) Så koselig å lage med personlige ting. Du inspirerer! Ha en fin Søndag.

Elisabeths kreative hjørne sa...

kjempeflott artikkel i Ukeadressa,Gunda!
Håper du storkoser deg i London i helga :-)

Alvas hjørne sa...

Heisann!!
Flott reportasje i avisa,leste alt, og gjett om jeg fikk lyst til å ta en tur:) Kanskje dukker jeg opp der en dag, hvem vet:)
Jeg bare digger de kattene dine,rene modelkatter! Min sitter ikke stille så lenge at jeg rekker å ta et bilde,unntaket er når han sover ..men det gir liksom ingen kule bilder....
Fin kveld til deg Gunda!!

Line Cathrin sa...

Kjendisberte=D Butikken er nesten ferdig skjønner jeg. Kommer nok innomen tur til uka. =))

Solveig sa...

Enda et kreativt innlegg fra deg! Alltid inspirerende å kikke innom her, det er bare helt utrolig hva du kan! Kjempflotte fat-god ide.
Klem fra Solveig

Mitt lille hjem sa...

Hehe, du er en artig blogger :)
Og flotte skåler kreative du!

Josefine sa...

Hei på deg Gunda...den kreativiteten din har jo ingen ende...hi.hi

Kjempefine skåler du har laget, og så artig å legge minner inn i dem!

Så nå har du blitt kjendis..skjønner godt du rømmer landet da:)

Kos deg masse hvor du enn er! Stor søndagsklem fra meg

Solrosa sa...

Tusen takk fro superbra tips!! Og - pusen, da! Så herlig! Jeg vil også ha en sånn fin pus! Håper du får en fin uke. Jeg jobber nesten døgnet rundt nå, så er lite på blogg! Klem

Ellemeller sa...

Pappmasjè er supergøy! :)
Du har laga fine fat, artig når ein gjer det personleg.

Anita

anneskreative sa...

Så lekre disse ble da,,,,du er go.
Ser skikkelig moro ut og la seg inspirere av gamle aviser.
Ha en fin uke.
Anne

Kathrine sa...

He he. Rømt landet ja. Hvem skulle tro det?
Flott artikkel i avisa ja! Ha en flott uke:) Klem

Missfryd sa...

Har sagt det før: ...en dame med mange kreative "jern i ilden":-) Super idé det med minner...
Så gøy at du er i avisen. Ellers så gjelder det å ikke ta seg selv så høytidelig...ikke sant? :-)
Ha en fortsatt fin dag. Klem Ingrid

Randi sa...

Fyflate!! som du jobber...og den lekre tunikaen!!Trudde det var en du hadde kjøpt på klesbutikk...:-)
Den var utrolig lekker!! og så kreativt laget...wow!!

Stilige skåler...fant noen kjempeflotte skåler på Bårdshaug,i gamle huset etter besteforeldrene mine...alt skla deles så vi får se hva jeg ender opp med.


Håper dere hadde en flott tur i helga.

Klem fra en noe sliten Randi

JULIE K sa...

He he nydelige kattejenta....ser ut som en engel : )

Marie sa...

Så flotte skåler du lagar!
Tenk om eg hadde vore så kreativ som du, men eg er vel for lat tenker eg...

Takk for sms og mms i helga :)

Det lille røde huset sa...

Oj, så flotte fat! Du er altså et oppkomme av glimrende ideer! Gleder meg like mye hver gang jeg skal inn på bloggen din og lese "siste nytt"..... :-))

Fin i Formen - Margrethe sa...

Så fine skåler du har laget av pappmasje! Likte veldig godt tanken din med å dekorere de med personlige minner. Tenk å bruke en gammel kjole! Supert!

Kaos sa...

Problemet mitt er at når eg er inn på bloggen din så kjem eg meg ikkje ut igjen :) Ha ein fin kveld.

Velkommen til min kreative verden sa...

Her var det mye fint. Flott arbeid i papir: )

Blondene var også vakre. Nydelige bilder!

Gunsan sa...

Har aldri tenkt på at man kan kle pappmasjè boller med stoff, men det jo fantastisk å lage en bruksgjenstand med noe som trigger så gode minner, som den kjolen din!

Brit sa...

Hadde en trivelig stund med artikkelen om deg og gjennbrukstorget. Helt utrolig for neon skatter man kan finne i containere!! Til og med kaillen ble imponert og måtte lese gjennom artikkelen. Veldig kreativ måte du fikk jobben på, slik skulle flere jobbsøknader foregått:):)

sologbolig sa...

Hei, hei ! Nå er eg på nett igjen og er på besøksrunde. Så du har vert i avisa og blitt berømt no. Flott !! Tøffe fat du har laga. For noen år siden lag eg pappmasjefat med noen 7klasseelever på skolen, de ble flott og ganske så psykedeliske !!!Men kjekt var det! Ha ein fin kveld.

A-mora sa...

Du er så kreativ at du tar pusten av meg:))
Jeg synes det er topp med sånne som deg som ser muligheter i alt og ikke bare begrennsninger.
Når var du i avisa?????????

Klem

edda sa...

Disse skålene var jo kjempe fine...
ha en flotters kveld
klem edda

monicas hobby sa...

Ta med nån av skålan ne på suttøra ... dem ha vært artig å sett /kjøpt ...

monica

Jorids BestemorBlogg. sa...

Her er det så stor kreativitet inne at jeg mister helt pusten jeg ...
Tunika,pappirkunst og filmsnutter som får topp karakter fra meg!!
Det er en fryd å få følge deg og dine herlige linseluser gjennom uka Gunda!!
God helg til deg og klem fra Jorid!!!

Oleiv Lene sa...

Heisann!
Du, jeg håper det er greit at jeg låner noen bilder fra bloggen din i undervisningssammenheng. Er lærer på Design og håndverk, og nå begynner de straks på tema redesign. Det er i tekstil, men du har så masse som kan beskrive hva redisign er og kan være:o)
Oleiv Lene

Sexy Sadie sa...

For en fin pus.