Sider

mandag 7. september 2009

Så tamt. . .


En av naboene kommenterte at det har vært så tamt og kjedelig ved inngangspartiet mitt i sommer...
Hmmm, har fruen hatt det travelt mon tro..?

Vel, dette måtte jeg gjøre noe med og shoppa høst blomster på gartneriet. De var noe utplukket, men noe ble det da i tillegg til at jeg plukket meg masse reinfann fra grøfta!
Er så glad i gult og orange om høsten, og dyp dyp rødt, nesten purpur ;)


Døra til vaskerommet står åpen, der henger en sopp plakat. Flittig brukt selv om vi bare plukker tre "safe" her i huset men lærerikt for ungene!
De gamle, gule påske støvlene ble tatt frem samt en gammel rød termos kjøpt på loppis netopp.
Javisst går jeg på loppis;))) Og kjøper gjerne rustne duppedingser ingen andre ser seg råd for...

DSCN4687

Kunstige gresskar og masse stein er med og skaper miljø også. Og selvfølgelig epler ;D En skål til tørste katter er selvfølgelig også med! Ikke tamt lengre men kanskje litt rotete...
Vel, en skikkelig vitamin innsprøytning ble det ved inngangen i allefall ;D
Ha en fin høstuke der folkens!

57 kommentarer:

ASSA sa...

Nei tamt?????
Mange flotte farger her da!!!

:)

Lise Dagrun sa...

Utrolig vakkert, GundaM! Ikke mer å si om den saken.
Naboen ble vel fornøyd, tenker jeg.

Missfryd sa...

Hei der Gunda M.
Nå er det ihvertfall IKKE tamt:-)
Utrolig vitalt og spennende. Me like:-)
Klem Ingrid

Tovepia sa...

Dette kaller ikke jeg et tamt inngangsparti!!
Det gleder syn og fantasi, lekkert!
Jeg må visst skjerpe meg....mitt inngangsparti er tamt det..
Ha en kjempefin kveld!

Josefine sa...

Hei på deg...

Her var det hvertfall ikke tamt og kjedelig...en fargesprakende velkomst venter dem som besøker deg ser jeg!

Herlig hus til katten unde rher også...må være norges fineste:)

Ha en fin uke, klem

Jonna sa...

Skal si naboene dine har forventninger til deg :)
Nå ser det ihvertfall ikke tamt ut.
Jeg holder foreløbig litt igjen på høstfargene, (får fort litt overdose av sesong når en jobber i blomsterbutikk) og sverger til purpur og den eminente høstfargen rosa en stund til.
Men dette var ren inspirasjon, så kanskje neste uke!

Kathrine sa...

(Væk!! Nå må du huske på orddelingregelen da Gunda, eller rettere sagt ordsammensetningen. Hi..)

Og ikke skjønner jeg at en trenger kjøpe seg til høstpynt. Det finnes såå mye der ute, akkurat som du viser oss her:))
Alle skulle gått ut og plukket seg disse flotte høstbukettene og dekorasjonene. Og fått seg en tur i samme slengen!
Ikke tamt til deg nei! Håper alle som er innom deg, blir inspirert til tur ut og sanke:)

Klem fra et høstmenneske:))

tinemor sa...

Så fargerikt og stilig!!!
Blir jo skikkelig glad av å komme på trappa de nå!
:-)
Klem

MajorogMeg sa...

Ingen kan si det er tamt nå iallefall. Så direkte innbydende ut:) Fikk lyst til å ta meg en tur:)
Sees imorgen.
Klem:)

Evami sa...

Det er nå ihvertfall ikke tamt ved i inngangspartiet ditt nå! Skikkelig lekkert ble det Gunda:) Var på Jula i dag og kjøpte tråd,så nå henger det to nytredde nypekranser ved døra. Var jo under en tredel av prisen på Panduro,så takk for tipset:) klem

Anka sa...

Wohoo, for en velkommst! Love it!

Alvas hjørne sa...

Det ble i allefall ikke tamt nå!!!
Vidunderlige bilder Gunda!
Det var bilder til å bli gald av:)
Ha en toppers kveld og ny uke:)
Må ile for å hente poden på fotball:)

Juni sa...

Ikke tamt og kjedelig ved di dør nå i allefall. Det ble riktig fargerikt og livlig - en innbydene og varm velkomst dette her:))
Rødt, orange og gult er fine farger nå om høsten.

GAWO sa...

Du kan kunsten å pynte rundt deg. Vil tro at naboen ble både glad og fornøyd over dette resultatet. Har du mer pynt til overs har jeg funnet et hus til deg som trenger både det ene og det andre. Det er bare å gå igang :-)

Datt sa...

Hehe, tamt er det i alle fall ikke nå! Skikkelig herlig, digger de støvlene med blomster i!! :D

anneskreative sa...

Dette er iallefall ikke tamt lenger.....du får innvitere nabodama på trappe visitt.
Syntes dette ble jo veldig koslig,,,,veldig høst og veldig deg.
Kos deg i trønderhøsten.....
Anne

Om å få livet snudd på hodet.. sa...

Tamt hos deg?? Det kan jeg aldri tenke meg! Da burde naboen tatt seg en tur bort til meg..he he.. Du er jo så superflink i å sette sammen ting som ikke ser ut som de passer, men det passer "The Gundam-way"!! Ha en fin-fin kveld! Klem fra Linda :)

Solrosa sa...

Å, så herlig!!! God uke til deg også. Nå har avisstativet kommet på plass!!! :) VELDIG FORNØYD!!!

Randi sa...

Gud...jeg får lyst til å reise meg å applaudere!!! flott, fantastisk, herlig...moro...kreativt osv:-)

Til helgen skal huset etter mine beteforeldre tømmes..og det er ett skattkammer!!Men vi får jo ikke til å være med på det, reiser jo opp til Tromsø på fredag. Såååå typisk..resten av slekta snakker om at der er jo bare å kaste alt...bare rammel..osv. Jeg har gitt min mor beskjed om å være mine øyne...al som skal kastes vil jeg ha:-))
Min svigerinne var innom i dag.Sa til henne at om hun fant ett par rusten, gamle nøkkelknippe så kom jeg til å rope av fryd...hun så rart på meg og begynt å le...hihihi...hun kunne alså ikke fatte hva jeg skulle med det:-)
Vel, godt vi er forskjellige:-)
Blir spennende å se hva som kommer.

Klem fra meg

Laila -Karin sa...

Nei her var det ikke mye tamt.
Fargerikt, frodig og festlig
Klem

=Anja sa...

Du er en gavmild sjel du Gundam- som bare øser ut:O)

Troen og Haapet sa...

Det motsatte av tamt hos deg, så dama måtte ironisert!!!
Fortsett å inspirer...kanskje det var det hun ville oppnå?..og hun klarte det!!Takk for titten;)(Og takk naboen for nok et artig og fantasifullt innlegg fra deg)
Ha en riktig fin uke

Tulip sa...

Definitivt ikke tamt nå, nei! Hadde jeg kommet hjem til et sånt inngangsparti ville jegblitt glad:)
Hadde nesten villet sovet på trappa:)

M sa...

Jeg digger deg!
Elsker samspillet i tingene satt i sammen.
Skal HERME!!
Får jeg lov?!
Klem,M

Ellemeller sa...

HEERLIG!!

Anita

Jannicke sa...

SÅ stilig! Innviter naboen over og hør hva hun mener nå ;o)..
Klem og god natt! J.

Jorids BestemorBlogg. sa...

Kjempe stilig og spennende, du har en fin personlighet du Gunda!!!
En fortsatt fin uke til deg!!!!
Klem!!!

Kerstin sa...

Dette ble et friskt og flott inngangsparti..Jeg bare digger den blandingen du får til av rust, driv ved og andre ting du blander inn...det er rå stilig...

Klem =)

AnnA sa...

Härliga höstarrangemang, du visar, Gunda!
ha en trevlig dag!
hälsn
AnnA

Haust sa...

Bugnande, fargesterkt og fantastisk flott! No MÅ eg gjere noko utfor inngangsdøra vår snart!

God tysdag...

ANETTESHUS.COM sa...

Fantastisk!! Dette var langt fra tamt i alle fall, Gunda!!! Nyydelige farger!! Du er så kreativ og flink:)

Ha en strålende dag!

Klem Anette:)

A-mora sa...

Tamt??? Hvis nabon din synes det er tamt hos deg, da lurer jeg på hvordan det ser ut til nabon din???

Kjempefint ble det.

ha en fin kveld:)

Klem Synnøve

Beate sa...

Ååå!! Så ufattelig flott det var! Her bare regner og regner det, jeg er så lei! Men nå ble jeg inspirert til å leite fram litt høstfarger, og skape litt sol selv, siden ikke sola vil titte fram..

sologbolig sa...

Det var litt av eit inngangsparti. Flott, friske farger og mye spennende. Her må vere kjekt å komme på besøk.Ha ein fin kveld.

Det lille røde huset sa...

Så herlig et inngangsparti Gunda! Finner ikke ord...., men mange takk i alle fall, for nok en kreativ og inspirerende blogg!

Tee of Dragonfly Cottage sa...

Nydelig!!!! Masse inspirasjon her ja!!! Min terasse blir litt kjip i sammenligning... enda :) Håper på litt høstete blomster snart :)

Guro sa...

Ja, dette var i alle fall ikke tamt! Nyydelig var det!

Gav meg masse inspirasjon til ny dekorasjon nå som jeg snart må ta inn pelargoniene som har stått ved inngangen vår i sommer :)

miss marple sa...

MMM-ja du får det til,du...
Klem:-)

Nabodama sa...

Imponerende og kjempelekkert!
Her fikk jeg lyst til bare én ting: Sette meg ned og ta et eple!

Ramme alvor sa...

Å herregud kor flott. Saftige fargar og perfekte stilleben....wonderful!

Elisabeths kreative hjørne sa...

Hei!! Kjæm gjerne på utstilling - bare kom med tid og sted!!

~~Randi, Hverdagsprat~~ sa...

Det ble slutt på tamheta, gitt - og nå er vel naboen fornøyd? Med et sånt inngangsparti må man bare føle seg velkommen, sprudlende farger og flott stylet. Dette kan du, Gunda! Fin dag til deg! Klemmer**

Landcharm sa...

Ja, jeg vet ikke hva jeg skal si. Etter en gjennomgang av det jeg har gått glipp av her i sommer, så blir jeg helt målløs.
Innslaget fra inngangspartiet vitner om en dame som har evnen til å svinge seg, og er et oppkom av flotte ideer. Du tar i bruk elementer som mange av oss andre ikke kunne vurdert engang - også blir det så utrolig bra. Jeg må følge med nå.

Kristine sa...

Kjempeflott stemning her da!! En glede å komme hjem til ;-)
Ja bare pass på der ute på Sutterøa, snart har du en stor konkurent i meg...haha! neida, det er veeeldig på hobbybasis du ;-)

Jill sa...

Dette var ihvertfall ikke tamt, dette var ALDELES HERLIG!!!!!
Så nydelige farger sammen!
Rust er absolutt underverudert, spesiellt sammen med høstfarger!!!
Ha en fin torsdag!

Mia sa...

Dette kan ihvertfall ikke kalles tamt! For det er noe av det nydeligste jeg har sett av inngangspartier. Så det så! Jeg har jo tidligere proklamert (både høyt og tydelig) at gult og oransje ikke er mine blomsterfarger og ikke er velkomne i min hage. Men du verden som jeg skammer meg når jeg ser på bildene dine... for vakrere kan det vel neppe bli, og gult og oransje er bare så riktig nå på høsten. Og når det gjelder mitt eget inngangsparti har jeg enda mer grunn til å skamme meg... for der er det å finne noen halvvisne og råtne stemorsblomster (plantet i april engang... kremt) samt noen slitne potetplanter som er mer gule enn grønne (og ferdigblomstret for leeeenge siden) Så her må det taes noe grep, skjønner jeg.

Kate sa...

Hallo Gunda
Er det din søster som er i Jakt og friluft med hundene sine denne gangen??
Synes jeg drog kjendsel på henne!
Klem

organic-lizzi sa...

Tjo..ho..kjære deg:-))Det er no liv i ho hærre!!Ble bitte litt misunnelig på "mossan"til Major som hadde vært på shopping hos deg.."Hater"at du bor så langt unna at jeg ikke har fått hilst på!
Den verandaen ble bare en fryd for øyet..Skikkelig fiiiin!
Driiitfiiin stol du har kjøpt deg..Er den god å sitte i..Lese,strikke etc..Falt helt for den nemlig:-)
Superdeilig kveld..Nå må de deilige høstdagene nyyytes..
Stooor klem fra Randi

Grip dagen sa...

Gått av banen for noen bilder du viser!
Tamt er ikke der første ordet jeg ville bruke for å beskrive det...!

Du setter sammen all slags ting på en fabelaktig, kreativ og sprø måte. Så gøy å se!!!

Kattehuset på forrige innlegg likte jeg kjempegodt. Fikk lyst å lage meg et lignende jeg også.
Har sansen for det overraskende.

Takk for kjempeinspirasjon og ei riktig god helg til deg og dine!
Klem Marit

thecremehouse sa...

Ja, dette var nå i hvertfall ikke tamt! Riktig vakkert var det! Klem fra Gro!

MaritK sa...

så herlig gunda!! lenge siden vi har snakkdes,jo vi har valp og d e kjempemorsomt,d e som å få ett baby i hus ,derfor tar asbl.nattevåk.).har hatt mine;)cecilie lærling har starta opp,og har da mer mulighet til å besøke deg på jobb!prøver en tur te uka:)god helg!

anne - moseplassen sa...

thihi, tamt hos deg?
Nydelig sammensatt :)

Magny sa...

så frodig og flott... riktig høststemning hos deg...
skjøn lørdag videre...

magny

liven sa...

Kjempefint her hos deg!!
Frodig og flott....skikkelig høststemning:o)

Nooria sa...

Kjempeflott synes jeg! Varme frodige farger ja!

Marias skriblerier sa...

Så fargerikt og flott, du er utrolig flink altså!

Inger-Lise sa...

Ja blir man ikke inspirert her hvet ikke jeg, du har gjort en kjempe jobb. Naboen kan nå bare nyte synet. God høst :-)