Sider

tirsdag 20. oktober 2009

Angel Cage

Her er mitt siste prosjekt, et englebur... Etter å ha sett endel flotte fuglebur hos en fransk dame i Vakre hjem & interiør ble jeg inspirert til å lage mitt eget bur, med min egen vri. Buret er en meter høyt og ruver godt i terrenget ;) For å få det til å stå stødig brukte jeg en bunn av tre. Boret hull til strengen i trebiten og festa den skikkelig, vikla så hardt der øverst slik at strengen skulle holde seg. Prismene ble prikken over I`en der i den vakre høstsola !


Kanskje lage ditt eget bur, kanskje ikke absolutt for en engel men kanskje for et hjerte...? En liten eføy.... En vakker urne... Kanskje et bur for lengsler....? Ta utfordringen - ha det gøy !

50 kommentarer:

Mitt hus sa...

Det vil jeg kalle et vakkert bur, personlig og meget stillig ;)

Godt å se at "you are playing around" :)

Ha en fin kveld!

Tovepia sa...

Utrolig tøft og fint!! jeg er imponert over det du lager!
Kos deg i høstsola og klem fra meg;)

Landcharm sa...

Som vanlig blir jeg meget imponert av alt du foretar deg...også syntes det at du koser deg med det. Du bobler av kreativitet og skaperglede, så det er en fryd for øyet...Kos deg videre.

Alvas hjørne sa...

Å Gunda, dette var virkelig lekkert!!
Nydelig i høstsola:)måtte den skinne og spre høstglede leeenge!
Kos deg videre:)

Eirin sa...

Utrolig stilig! Det er bare fantasien som setter grenser og når jeg ser her inne hos deg blir min satt i gang ;-)
Selv er jeg ikke så god på slikt.
Ha en fin kveld videre! -Eirin

Juni sa...

Fantastisk!
Ta en titt inne hos meg nå - der er en award til deg om du vil ha en.

Datt sa...

Åh, så herlige bilder! Ga meg godfølelse! :)

Lise Dagrun sa...

Min svartvingede med blå pynt ønsker seg et slikt bur til jul! Men vi får nå se da, kan ikke skjemme han helt bort heller. Jeg forstår godt at han vil ha et, for dette var nydelig - as always!

Sigrid sa...

Vakkert!

Evami sa...

Et Gunda bur,med sjel:) Kjempeflott var det,og så flotte bilder:) Det er så herlig med denne sola som har beæret oss med sitt nærvær:) Love it:) Klem Eva

Ragnhild / Wallas Verden sa...

hei Gunda
Da skal jeg lære deg hvordan du ser forskjell. Du skjønner at på 17/1800 tallet så kunne de ikke lage gjenger eller skruer. Så de gamle stakene er ikke srudd isamen. Prøv å skru frahverandre en stake og om det går an så er den ny. De gamel stakene er hule tvers igjennom også med en pinne i midten. Den er ofte tilsauset av talg. Men denne pinnen har en topp øverst i staken som en dyttet ut talgrestene med. Så i de gamle staken så stikker det fram en pinne i bunnen. Du må alltid snu tingene og se hvordan de ser ut under. Det er der jeg ser om det er nytt eller gammelt;)
Nå er jo ikke messing så populært så en får jo ikke så mye for det uansett. Men jeg syns nå at det er stas med ting som er ordentlig gammelt. Og om du vet at tingen er gammel så er jo kundene også villige til å betale mer. Det verste er når slike blir kastet forde folk ikke vet og fode den var så skev og flekkete. Det er jo akkurat det den skal være. Patina er jo gull, ikke sant.

Kos deg blant alle skattene dine.
Klem:)

sologbolig sa...

RÅFINT !!!! Bur for englar ja, men du verden så lekkert ! Eg har tatt utfordringa di og laga eit innlegg om peisen (steingal !) Ha ein fin kveld.

Ida sa...

Et bur som er dine engler verdig.
VAKKERT! :)

MajorogMeg sa...

Du og du så vakkert gunda. Denne fallt jeg pladask for. Tar du bestilling? En slik skulle jeg hatt men evner ikke selv:) du er rå på å kreere!!!! Imponert!

Kos deg og skaff deg hund:)
Klem fra meg:)

Anne sa...

Kan du please!! sende meg litt tid???

Ellemeller sa...

Å, so lekkert!! Du er superflink! :)

Anita

Jannicke sa...

Helt vakkert!!
Nydelig med prismene i solen :o)

Klem J.

organic-lizzi sa...

Jeg dåååååner!!!Det er bare helt "sykt"hva du greier..Jeg trenger hylle på kjøkkenet,og når jeg ikke finner den i butikken...nei da vet jeg sannerlig ikke hva jeg skal gjøre:-)Kanskje jeg skulle tatt meg en "trøndertur"og sett hos ContainerYngste er i Steinkjer(tror jeg...)og jobber som "gateselger"for Redd Barna nå..Hvis hun blir der en stund kanskje jeg hilser på:-)
Nattakooooos fra Randi

Violetta sa...

Herlig, rett og slett herlig! Hvordan klarer du å komme på alt? Tror det er det fineste buret jeg har sett, og det med mest personlighet! :)

anneskreative sa...

Men Gunda da ,,,,,du kan vel ikke sette engler i bur....
Smiler.
Lekkert ,,,,men jeg ville nok puttet inn noe som ikke kan fly fritt.
Klem Anne

My home is my Castle - by Kari sa...

Såå flink du er !!!
Kjempestilig bur :))

Klem,Kari

Det lille røde huset sa...

Så vakkert Gunda! Beundrer kreativiteten din og alle de flotte ideene og bildene dine!Skryter av deg til alle som en :) Og nå MÅ jeg snart ta meg en tur til sjappa di og se på de nye lokalitetene blant alt det andre.... Følger jo med på Containergirl da ;) Klem fra Marianne

FIOLINESBLOG sa...

Dette er det flotteste!!!!! dette arbeidet står det helt og holdent respekt av.
Ja jeg fikk en utfordring nå gitt.....vi får se!
inntil videre koser jeg meg inne på din blogg:)
fioline:)

Marie sa...

Det må vere ei oppleving av dei store å rusle rundt i hagen din! Du kreerer dei vakraste ting, der dette engleburet er noko av det finaste i mine augo :)

Håpar at du set ei lita dør på gløtt slik at engelen får seg ein luftetur av og til :)))

Ha ein fin dag :)

Kerstin sa...

Engleburet ditt var kjempefint... hva du får til...
Min Gunda engel er kommet inn for vinteren og henger i gangen....
og den "lever" fremdeles.. om mulig enda vakrere...
Ønsker deg en fin dag...Klem Kerstin

Anita fra hjerterommet sa...

Kjempefint bur!! Så kreativ du er:)

Jonna sa...

Så fint!
Og morsomt, satt og tenkte på julepynt å lage selv i går, og da tenkte jeg på tre-engler inspirert av dine, men små og med ansikter av cernit e.l.
Planen var å sette dem i bur eller i en glasskule eller lignende, og jeg ser jo nå at det funker fint :)
Har fri i dag, så da blir det en tur ut for å lete etter materialer langs Mjøsas bredd.
God dag til deg!

Ingunn sa...

Så imponerende.. Du er så flink.. og så vakre bilder du tar..
Ingunn

Sophie sa...

Det buret var kjempefint! Hærlige stemningsbilder!

A-mora sa...

Så tøft og kjempefint fuglebur du har laget. Du er en tusenkunstenr du Gunda.

Klem Synnøve

kari - carpe diem sa...

Ååååååååååå...

Josefine sa...

Hei på deg Gunda...

Det fineste fugleburet..ever!
Og det beste med det hele er at ingen har maken:) Ha en fin kveld, stor klem

Fin i Formen - Margrethe sa...

Så vakkert bur du har laget! Prismene var virkelig prikken over ien. Blanke og pene i kontrast til den matte ståltråden! Lekkert:)

Tulip sa...

Fantastisk Gunda!
Så vakkert,så vakkert, jeg har ikke ord!

Kos deg videre med viklinga!

Bird sa...

du bobler over av morsomme, fine ideer du!

Randi sa...

Fyflate!! dette tar kaka!! buret ditt er ett av de flotteste jeg har sett. Du imponerer meg sånn:-)

og bildene er jo så flotte!!

Visst skal vi få til en tur til deg:-) vi prata om det i går, at vi skulle vært en tur hoss deg og sett på ny butikken:-)

klem fra meg

miss marple sa...

...du er jo bare såå kreativ,tar nydelige bilder ( det siste bildet med sola var råfint..)..en glede å komme på besøk som alltid...
ha en riktig god dag:-)

Hege sa...

For en kreativitet - jeg blir så imponert!!
Ha en fin høstdag!

:)

Ramme alvor sa...

Veldig lekker bur. Men eg må få sei at tanken på å putta englar i bur er nesten litt øve kanten ;)..også med tanke på at dei som i allefall er omtala i Biblen er rundt 3 meter høge og har eit vingespenn på 10 meter :)

Men tilbake til kunstverket..ubetaleleg og svært vakkert!

Frk. Maya sa...

Så flott opplysning om de vasene, tusen takk:) Jeg har troa på at de først er blitt poppis nå ja, jeg ser de overlat i bloggland, morsomt:D Det er jo en eller annen plass jeg også har sett de, og de fanget blikket mitt. Tydeligvis ikke bare mitt!
Nydelig englebur! Du burde lage og selge i butikken din:D Herrrli!

Helgeklem fra Maya

Laila sa...

Den kroken med badestampen ser så innbydende ut, har bare lyst til å bli der. Og buret var flott, har lyst til å prøve dette. Vi har jo tatermuseum ikke langt unna, så jeg skal nok komme meg dit å studere arbeidene deres, så kanskje.
Ha en fin helg, klem Laila

anne - moseplassen sa...

skitlekkert Gunda!
Og digert! wow :D

Marias skriblerier sa...

Så nydelig bur! God helg til deg, du kreative dame :D

ASSA sa...

Flott bur du har laga Gunda! dine viklerier er så lekre :D
Håper du har det fint i den deilige høstsola vi har!

Anonym sa...

Er innom bloggen din rett som det er. Mange flotte funn og "kreasjoner" - og ikke minst fotografier:)
Artig bur...
Inger Johanne

Magny sa...

..dette var et personlig bur,- ikke hvem som heldt som får bo i det...
virkelig sjarmerende...
køem og fin ny uke!

magny

Nenne sa...

heihei

TUSEN TAKK for kjæææmpegod hjelp for å lære meg å lage blogg.
det var en tålmodighetsprøve!!!!!!

Mia sa...

Herlig bur... og herlig engel! Dette kan du, Gunda! Men å ta utfordringen... det er jeg ikke så sikker på, for dette kan jeg nok ikke! men gleder meg stort over din kreativitet og "viklerier".

Gunn sa...

Det var knallfint! Det er så artig å komme inn på bloggen din å titte..bestandig noe nytt, som man ikke finner andre steder :)

Ønsker deg en flott helg!

ArneA sa...

Når jeg så prismene, kom jeg på at jeg mangler en i min lysekrone fra Jugend-tiden
http://arneogtullen.blogspot.com/2008/01/art-nouveau-eller-jugendstil.html