Sider

søndag 11. oktober 2009

Et sted i hagen

Et sted i hagen som ikke blir brukt er ved ved-stabelen. Selv om det er fint og lunt der tenker en ikke lissom det er et sted for å slappe av. Dette er Mr E`s domene.
Igår tenkte jeg slappe av... Meg, slappe av..? Jada, her ser dere resultatet ;)
Bildet til venstre viser en gammel dør som er satt opp mellom en kosekrok og ved-stabelen. Den har stått der hele sommeren men bare delen til høyre blir brukt.
..........
Her ble jeg altså fristet til å sette meg på en plaststol igår, i sola for å nyyyte varmen!
Under her ser dere utsikten min fra plassen, epletreet med div drivvedkvister stående. Noen rustikke ,kraftige plank ferdig vasket og gjort klar.Stolen og veden ;)
Men å sitte der uvirksom... Så jeg begynner fantasere om hva jeg kan putte i denne vasken jeg pleier ha hageredskaper i...

Vel, min måte å slappe av på er også en måte å slappe av på ;)
Og jeg tipper mange av dere andre damer der ute er like flinke til å slappe av på som meg ;)
Er det ikke deilig ha noe å gjøre !

DSCN5383

Ha en flott søndag, kanskje ut å plukke sopp..? Hestekastanjer..?Kanskje litt mere mose..? Eller rett og slett prøve slappe av ;)

29 kommentarer:

Troen og Haapet sa...

Flotte bilder i vakkert lys!
Kjenner meg igjen...slapper best av, når jeg gjør et eller annet lystbetont;)
Ha en flott søndag, kreative Gunda

Anne sa...

Å deilig Gunda, og en ser sola hvor den kjærtegner den flotte hagen din, just love it min venn!!

Josefine sa...

Å så nydelige bilder fra en sjarmerende krok i hagen...godt at du fikk satt og nytt noen solstråler før du jobber videre da:)

Men er nok enig med deg...det er et privilegie og få være aktiv og kose seg med lytsbetonte ting.

Klem fra meg

Det lille røde huset sa...

Eksklusivt...., inspirerende og uimotståelig sjarmerende her inne hos deg som alltid! - Ps. Nå skal jeg ut og plukke mose ;)

Tovepia sa...

Blir helt matt av å se på bildenen dine, for de er så flotte!
Mose i vasken, selvfølgelig! Har selv en vask på veggen på hytta, så det var en smart ide.
Ved er godt å se på, dekorativt, syns jeg;)
Ha en god søndag og klem herfra;)

Kerstin sa...

Ååå så skjønne bilder... den vaksen var alldeles nydelig... jeg faller bare helt jeg for dine bilder....
deilig å kunne sette seg ned å puste litt og nyte....
Klemmer Kerstin

Alvas hjørne sa...

Herlige bilder Gunda!
Det er mange måter å slappe av på, det er vist:)Og når en gjør noe en liker, så slapper en vel av på en måte..ikke?
I allefall en fantastisk krok du har:)
God søndag!!

Randi sa...

Rett og slett ett paradis:-)

I dag skal jeg på tur igjen...i dag skal det sankes mose...fant ut at om jeg la mose rundt mine stakkars roser og den megasvære georginen min...den MÅ jeg huske å ta bildet av....da hindrer jeg at de fryser så fort.
Men kastanjer det finnes nesten ikke...jeg har iallefall ikke funnet mengder av dem her.
Mulig jeg må høre med Manne...hmm. jepp det må jeg nok.

Så ser jeg at jeg skulle hatt en dør....DET tenkte jeg IKKE på da vi var i farmor huset...det skal jo rives..og de gamle og herlig dørene....må vel på besøk til containergir igjen for å finne meg en dør.;-)

Kos deg videre med den vakre søndagen vi har

Laila -Karin sa...

Som vanlig blir man glad av å titte inn til deg og se på dine herlige bilder.
Jeg er overbvist om att du kunne få en søppelhaug til å se vakker ut.
Ha en strålende fin dag.
Klem

ANETTESHUS.COM sa...

Hei, Gunda! For en herlig plass!! Fantastiske bilder - som alltid!! Ha en strålende søndag!!!

Stor klem Anette:)

MajorogMeg sa...

Nydelig:) Vi damer er gode på å ikke slappe av. MEN det skal sies at dette er jo avslapping. Trenger ikke være og sitte på rompa det nei:) Sol også i dag her, det nytes.
Ha en fortsatt nydelig søndag:) og klem:)

Maja sa...

Takk for hilsen hos meg;)
Er enda litt usikker på settekassen, men den skal få henge slik en stund til for å se om det er ok;)
Ordnet seg med tv på freddan;)
En laaaang stang er satt opp og parabolen svaier høyt der oppe;)
Gode signaler så langt, men spent på hvordan det blir når neste høststorm kommer;)
Krysser fingrene;)
Nydelig bilder du viser!
Slapper helt av i dag jeg....trakket mange mil i går så det for være godt nok;)
Kos deg videre;)

Mitt lille hjem sa...

Ååå, så flotte bilder du tar!
Blir så inspirert av rekveden din..
Minner meg på en lampe jeg skulle lage for en tid tilbake. Kanskje jeg skal lage lampe....?

God kveld!

Jannicke sa...

Sukk..
hos deg er det godt å komme :o)

Liker fargen på hestekastanjene..
Lurt å ha de ute. Inne blir de fort brune :o)

Klem J.

Mia sa...

Såååå lekkert! Du Gunda, du er bare en ener til å skape vakre stemninger og miljøer. Og å ta de nydeligste bilder av det hele. Så det så!

Fortsatt god søndag til deg (jeg ser dere har hatt sol idag, mens her har det vært en heller grå dag, til en forandring. Og jeg må innrømme at jeg nok foretrekker sol!)

anneskreative sa...

Helt enig Gunda,,,,super måte og slappe av på,,,,jeg koser meg og nyter å pusle rundt og lage slike små dekorasjoner som deg,,,,det er vel inegn som sier at vi må sitte på rumpa for å slappe av,,,,
Lekre bilder du har tatt.
Kos deg videre i høstsola,,,,
Anne

Monicas Hage sa...

Flotte bilder i nydelig høstsol i de siste innleggene dine. Ser ut som om dere har hatt en like flott helg som oss;) Ha en fin uke, Gunda:) Klem

sologbolig sa...

Nydelige bilder. Nei, slappe av det er vanskelig. Har prøvd etter beste evne i helga, ikkje heilt vellykka men .....
Lørdagen var fin, da var eg på landstedet , malte strøk nr. 3 på kjøkkenet og plukka et lass med mose som eg har hive i fryseren . ha ein fin kveld.

Ellemeller sa...

Akkurat slik slappar eg òg av, det å skape og forandre, det gjer meg godt:)

I dag gjekk eg meg ein tur i finevèret og trur du ikkje det at i ein hage rett borti vegen her ligg det to massive tredører på skrothaugen, eg trur eg må samle mot og gå og spørre om eg kan få dei:)

Ha ei fin natt!

Anita

Anne-Berit sa...

Tror du må ha den fineste og mest interressante hagen nord om Dovre.Du pusler og steller og det blir så fint.Ingen tvil om at du "slapper mye av",hehe.
Ha ei fin ny uke.
Klem fra Anne-Berit:o)

Elisabeths kreative hjørne sa...

Nydelige mosebilder fra hagen din,Gunda!!Ønsker deg og dine en fin uke :-)

Landcharm sa...

Jeg prøver å slappe av på søndager, men i går gikk mye av dagen til å skjære og pakke elgkjøtt.
Svar til deg; Ja, jeg var på bloggtreff i helga, med nesten 60 damer...veldig hyggelig.
Utrolig fin vask, som du har pyntet flott. Skulle ønske meg deg jeg, til å gå rundt i hagen min og fått noe ut av alt...

Evami sa...

Lekkert:) Og som min pappa sier,å slappe av er å gjøre noe annet enn det man gjør til vanlig:) Klem Eva

Tulip sa...

Mange fine bilder, Gunda! Jan sant det, det finnes mange måter åslappe av på...ikke nødvendigvis riktig å sitte stille hver gang!
Dette ble fint:)

hverdagsgodteri sa...

Du er nå så herlig kreativ da!:) Ha en fin kveld!

Missfryd sa...

Du får alt til å se så naturing og koselig ut. Hvor mange koseplasser har du egentlig i hagen din...?:-)
Ønsker deg like herlige dager resten av uka.
Klem Ingrid

=Anja sa...

Bare Vakkert:0)

The Créme House sa...

Nydelige bilder du viser, Gunda! Herlig! Klem fra Gro!

Datt sa...

Jeg er ekstremt flink til å slappe av, skal jeg lære deg? Hihi... Herlige bilder forresten, takk! ;)