Sider

onsdag 25. november 2009

Digger deg ;)

Kjære Kråkefot jeg digger deg ;) Du er grønn og flott og kan brukes til det meste og vokser overalt der det er skog og li ;) Når min kjære er ute og lufter meg må jeg innimellom ta en pust i bakken, kikke ned....og der, der ser jeg ofte en streng med kråkefot el to og jeg må bestandig plukke med meg litt av deg ! Og jeg innbiller meg det er helt greit for deg for jeg elsker alt det enkle i naturen! Og du er enkel !På alle sett og vis ;)

Kråkefot er kjempe enkel ha med å gjøre, du bare legger den til slik du vil ha den og vips der ligger den ;) Holder seg grønn og fin leeeenge og ikke lukter den !
Kjempeflott å bruke til kranser og egentlig burde jeg hatt en krans med kråkefot i innlegget mitt her nå men det har jeg enda ikke rukket...Men det blir det blir, vær du sikker på det!
Et av mine største forbilder som barn drev å farga garn med denne herlige planten...Kanskje brukte hun sporene til å lage heksemel og....?

DSCN6198

Ha en fin uke videre til alle der ute og takk for tilbakemeldinger ;) Klem fra meg ;D

27 kommentarer:

Sjarmerende JUL sa...

Jeg digger deg også!
Førjulsklem fra Hanna

Tulip sa...

Kråkefot, er det det den heter?
Hmmm..jaja man lærer så lenge man lever!

Fine bilder, grønt mot hvitt er flott.

Evami sa...

Så lekker og så grønn! Og jeg har lært noe nytt idag også:) Ha en god natt:) Klem Eva

trønder sa...

Hei!
Så fint det var,nå føler jeg meg passe dum,kråkefot vet jeg knapt hva er.Vokser den spesielle steder eller overalt?Skal jammen være på utkikk på neste skogtur(hvis det er der det finnes).

Tovepia sa...

Visste ikke at den het det, du løfter virkelig naturen fram i lyset!!
ha en god ukeslutt og klem;)

MinLilleInteriøHule sa...

så fin.sånt no tror jeg ikke vi har her.har aldri sett det ute i naturen før.men den var helt nydelig.sikkert fint å pynte med til jul:)

Anne-Berit sa...

Nydelig,og ikke ante jeg at det hette kråkefot.Flotte bilder,til å bli glad av:)

Anne sa...

Elsker jo bare det grønne jeg også, sukk, så vakkert. Må nok bare bli en skogstur snart :-)

Josefine sa...

Ja det er flott å ta med seg inn på denne tiden! så fine bilder du har tatt..... fin pynt til advent dette!

Her er det uvær i dag, får ikke plukket mye ute nå. Håper på bedre tider til helgen...

Stor klem fra meg

Villmarkstausa sa...

Hei

Har du sett den med blomster. Ser ut som lange kongler. Den er vakker, og det finnes flere typer.
Nydelige kontraster med grønnt og hvitt.....
Ha ei fin uke!

Elisabeth sa...

Nydeleg! No vart eg inspirert:) Må ut å finne kråkefot:)

ha ein fin torsdag:)

Gode helsingar frå Lønnetunet

=Anja sa...

Love you`re attitude:0)

Villa Luftslottet sa...

Nydelig! Har ikke hørt om kråkefot engang jeg før, så her takker jeg og bukker for tipset;) Herlig vakkert med naturen inn i huset:) Ha en fin torsdag:)

Mitt hvite hus sa...

Stilig Gunda..

Er det det den heter... og den vokser over hele landet eller??
I spesielle type skog ??

Mange spørsmål herfra... men dette visste jeg ikke...

ha en fin dag fra "blåse regnet landsdelen"...

Kathrine sa...

Kråkefot er flott ja. Fin til bare å legge på bordet, dekorativ i seg sjøl.
Så ønsker jeg deg fine førjulsdager, Gunda:)

miss marple sa...

Livstegn!!hihi...

Jannicke sa...

Der lærte jeg et nytt navn :o)
(ser jeg ikke er alene om det ;)

God torsdag,
snart helg!
Klem J.

Randi sa...

Ååå...nå må jeg i skogen og fyklle sekken min med julekongler og kråketær...men det kan jeg ikke skjønne hvor jeg skal finne..kan ikke komme på å ha sett sånne.

Skulle vært innom deg på Tirsdag...men vi startet for sent...har en mann som aldri kommer seg ut av døren før vi MÅÅÅ...frustrert ja!;-))

Kos deg med dagene som kommer

Håper det går bra med dere.
klem

Steinbokkjen ;o) sa...

Hellou my dear ;o)

Eg DIGGA DEG!
Håpa du koooooza deg og ha da fin fint! Stooor klem

PS! ha eg sagt at eg syns da va super kos å finna deg i posten - dvs i Norsk Ukeblad... Toppers!

EllenSand sa...

Den var fin!:) Jeg tror ikke det er Kråkefot her på Frøya. :(

MajorogMeg sa...

Herlig kråkefot:) Grønt er skjønt:)

Synes du skal la mannen din få seg hund:))
Ha en flott torsdag Gunda:)
Klem:)

GAWO sa...

Den der har jeg aldri lagt merke til. Er det bare meg eller finnes den ikke her på Vestlandet?

Fin og morsom liten grønn plante så fra nå av skal jeg kikke grundig etter.

Ballerina sa...

Må bare si det; jeg elsker bloggen din!!!
Skal begynne på ny hage til våren, her får jeg masse inspirasjon :)
Du må IKKE fjerne rusten din...

Christelle sa...

vert ou blanc ? quels doux contrastes qui offrent de très belles photos !

Anonym sa...

Takk for en interessant blogg

Anonym sa...

I will not agree on it. I think warm-hearted post. Specially the appellation attracted me to review the unscathed story.

Anonym sa...

Nice brief and this mail helped me alot in my college assignement. Thank you seeking your information.