Sider

søndag 22. november 2009

Din greie. . .

Hva er din "greie"...? Hva er det du aller best liker å holde på med...? Gir deg mest...?
Selv er jeg noe innmari glad i naturmaterialer, det værslitte. Det rå. Kontrastene.Det enkle. Rust.
Dersom du har en "greie" så sats på den. Stol på deg selv og hold fast ved hva akkurat du liker.
Dersom du gjennomfører noe fordi du tror andre liker det er du på feil spor...
Stol på deg selv, vær ærlig og respekter ditt valg og de andres valg...

Har du en drøm..? Er du sikker på det er din drøm og ingen andres..? Bruker du en annens drøm kommer du ikke langt, kanskje enstund men så...
Stol på hjertet ditt og vær 100% ærlig. Klem fra meg en søndagsmorgen ;)

26 kommentarer:

Laila -Karin sa...

Kunne ikke vært mer enig.
Ha en herlig søndag.
Klem

Lyst på livet sa...

Helt enig Gunda!!! Tror nok det er mange, også her inne i bloggeverden, som prøver å gjøre andre til lags og som ikke helt stoler på seg selv....
Selv brenner jeg for mye og lar meg inspirere av mangt og meget, men til syvende sist koker alt ned til det som er meg :-). Heldigvis!

Klem

Lise Dagrun sa...

Denne var dyp - men helt sann. Å leve på en løgn er ikke godt for noen. De som ikke liker deg som du er og ikke godtar det du gjør, de kan bare ha det så godt. Their loss!
Heia GundaM!

Evami sa...

Nydelige bilder og så sanne ord:)
Keep on dreaming,your dreams:) Ha en strålende søndag:) Klem Eva

Alt godt sa...

Mi greie? Her heime er det lys. Vakre, ruskete, avogtil-passar-dei-saman-og-avogtil-ikkje-lys. Men eg fotograferer jo sjeldan huset mitt. I bloggen min, som som regel handlar om mat, er hovudregelen at det ikkje skal ta lang tid, og at det skal smake godt. Det er nok mi greie, ja! :D

Alt godt sa...

Eg har parfyme-giveaway inne hos meg, forresten, bli med!

Laila sa...

Nydlige bilder og godt sagt, så sant så sant.
Klem Laila

Mia sa...

Herlig innlegg, Gunda! Og så riktig, så riktig. Og så bildene dine (igjen) da... alldeles herlige. jeg er jo svak for roser da, og sammen med rust og det røffe blir de jo, om mulig, enda vakrere.

Men tilbake til budskapet ditt... jeg har den siste tiden "grublet" mye over hva som er "min greie", og har følt meg litt lost (er jo inspirert av så mye og føler at min greie er så kjedelig) den siste tiden. Men, heldigvis, gikk det opp et lys for meg i så måte igår... og idag får jeg enda en bekreftelse på det her hos deg. At det er viktig, og riktig, å holde på med "min greie".. for det er meg! Takk til deg!

trønder sa...

Så flotte bilder og kloke ord.
Selv sliter jeg litt med å finne "min greie",er nok litt opptatt av "hva vil de andre si" og tør ikke helt slå meg løs og gjøre ting på min måte.Men føler vel at jo eldre jeg blir,dess mer bevisst blir jeg på å "være meg selv".
Ha en god søndag!

Tovepia sa...

Så flotte bilder og sann tekst! Er selv veldig bestemt på farger, og delvis også på stil. Men lar meg nok inspirere av alt jeg ser, så gjelder det å ta med seg det som hører hjemme hos deg selv og la det andre "fare".
Ha en flott søndag; her skal det småryddes;) Klemmings

KLARA LAVENDEL sa...

Hej! Läste din blogg efter att ha kommit hem inatt från jobbet. Det är nog så, insåg jag mitt i mitt springande med glas och tallrikar, att jag kommit fram till att jag älskar mitt jobb, "min grej", som jag envist valt för 1 1/2 år.Jag är egentligen förskollärare, men tog över ett Värdshus (som jag skriver lite om på min blogg) för jag har just drömt om att ha pensionat. Det är inte lönsamt än, vår ekonomi är inte på topp, men jag har ändå inte gett upp än...Kram Ingela och tack för ditt inlägg:))

Jannicke sa...

...kloke ord ;o)
Det er viktig å følge drømmer,
men ikke alltid så lett!
God søndagsklem til deg!

Marias skriblerier sa...

Takk for et herlig innlegg. Jeg er sååå enig!

Marias skriblerier sa...

Takk for et herlig innlegg. Jeg er sååå enig!

Tulip sa...

Du har så visste funnet DIN greie, Gunda! Værbitt og Flott.

Min greie er nok det litt slitte, og gamle. Ting som ikke nødvendigvis betyr noe for andre, men som betyr mye for meg.
Glad i systemer, der ting har sin plass....

ASSA sa...

Ja der du får sagt det du Gunda!!!
Flott med de rosene inni det råe også :)
Ha en fortsatt god søndag ;D

Monicas Hage sa...

Veldig sant, men for mange er det nok en prosess, dette med å stole på seg selv... Ikke alltid så enkelt, men du så deilig når man endelig tør å gjøre det og ikke bry seg så mye med hva andre måtte mene;)

Du har i alle fall funnet din greie:) Klem

Det lille røde huset sa...

Fine ord til nydelige bilder....!
Ha en riktig fin dag :)
Klem

MajorogMeg sa...

Det var kloke ord fra en klok dame en tidlig søndags morgen:)
Nydelige bilder i tillegg.

HA en fortsatt god søndag Gunda og klem fra meg:)

Magny sa...

så flott å høre...
og så utrolig vakre bilder,-

magny

Sexy Sadie sa...

Jeg liker å drive med mine tarotstokker, lesing og matlaging.

Som mine dager er sa...

Du har alltid vært flink med konstraster Gunda, og det gjenspeiler seg i de flotte bildene dine. Mykt og hard. Rustikt og sart. Dette kan du. Fordi du er trygg på deg selv og vet hva som er din greie. Det burde mange flere være. Men ofte er de tom for ideer selv og "hermegåsa" er dermed aldri langt unna. Dessverre.

Klem fra Marit

Ellemeller sa...

Same tankar som eg har for tida.
I det siste har eg lurt litt på om eg har vore flink nok til å vere ærleg mot meg sjølv. Eg er ikkje so sikker på det... Det er ikkje alltid like enkele å skille mellom inspirasjonen og å "gjere alle til lags". Eg har bestemt meg for å ta ein skritt tilbake og kjenne etter.
Fint innlegg:)

ANita

Fin i Formen - Margrethe sa...

Disse ordene stiller jeg meg 100% enig i!! Takk for påminnelsen om å gå for "min greie". :)

kari - carpe diem sa...

...min greie er nok ord...og litt melankoli...og tankefullhet...og en drøm...som handler om ordene...

ANNE sa...

Heeeelt enig!!
Jeg er på vei (i tankene) å følge min drøm,men det tar tid,og jeg har ingen anelse hvordan jeg skal finne hverken hus eler penger men jeg vet at det kommer til å ordne seg!
Veldig spennende :o)