Sider

torsdag 26. november 2009

The Sircle

De siste dagene har jeg i ledige stunder laget meg kranser.
Jeg er så glad i den runde formen, sirkelen ! Sola - Månen !Stort sett er det ståltråd jeg har brukt, rusten ståltråd. Gamle, rustne skruer og muttere, prismer og fjær en salig blanding og kontraster.
Fikk tvinna på av denne Kråkefoten også, og der sitter den som et skudd ;D
Dårlig kvalitet på bildene for tiden, mangler fotolampe og dagslys...
Hvor er det blitt av dagslyset!!!


Kråkefot vokser i hele norden står det i linken her under, til og med på Svalbard vokser den!
Så ut og let jenter ;)))

31 kommentarer:

Gunn sa...

Så stilig kransen ble med de kontrastene. Kjelleren deres (eller er det din kjeller? :)) ser helt forresten helt fantastisk ut, og for en snill mann du har!

Ønsker deg en flott helg nede i Trønderlag!

Jorids BestemorBlogg. sa...

Du er bare helt herlig med dine kreative evner Gunda,du tryller frem noe vakkert av alt du tar i.
Og treet her nede som din kjære hentet der ute til deg ble jo bare helt rålekkert og kanskje en god ide for allergikere også.
Hadde hatt lyst til og prøve dette jeg også men jeg tviler litt på at det hadde blitt så vakkert her hos meg jeg da ;o)
Ønsker deg en koselig adventshelg Gunda!!!
Klem fra Jorid!!

Tovepia sa...

Nydelig Gunda! Dette kan du virkelig, og om jeg ikke hadde visst at ejg var på din blogg, så hadde jeg skjønt det allikevel, for dette er deg;) Og jeg fryder meg over bildene dine!
Kos deg en masse nå mot helga og klem;)

Evami sa...

Så kult det ble med de rå konstrastene du viser her! Og den kransen din av ståltråd,minner meg litt om en drømmefanger:) JA,hvor er dagslyset blitt av?! Synes det er skumring hele den "lyse" tida jeg!
Ha en flott torsdag:) Klem Eva

Minnelita sa...

Kommer med lys..... ;D

Randi sa...

Du, i dag ransaket jeg skogen....men fant ikke så mye som ein pistel av kråkefot...arrrrrrrrrrrrrrg!!
Men jeg gir ikke opp...ny leting i løpet av helga.

Flotte bilder som oser av din kreativitet.

klem

MajorogMeg sa...

Gunda...jeg skulle gått på kurs til deg. Jeg blir like imponert hver gang jeg kommer inn hit. Prøvde meg på en krans av epler...brukte for tynn streng og har den "slappisen" hengende på døra her.. Men jaggu skal den få henge:) På døra ja.
Her finnes ikke gran og furu..da må jeg til nabobygda. Men den turen skal jeg ta:) For i år skal jeg prøve meg...på å være kreativ..wish me luck..
Klem til deg Gunda:)

Datt sa...

Stiiiilig! :D

Mitt hvite hus sa...

der er hesten kommet frem igjen... Ja jeg finner snart ikke ord jeg Gunda...da må jeg bare gjeta meg selv for jeg vil gjerne legge igjen en hilsen...
*RÅLEKKERT...STILIG--ESLKER STILEN DIN..DEN GÅR RETT I HJERTE HOS MEG o=)

Tusen takk for at du deler med oss..
varm Klem Kerstin

Eirin sa...

Alt du lager blir bare så flott! ;-)
I går lot jeg meg inspirere og gikk løs på ståltråd og perler. Det ble to søte små hjerter som jeg er meget stolt av- ;-) Takk til inspiratoren!
-Eirin

Jannicke sa...

Så fin krans med kråkefoten fra forrige innlegg..
jeg er også glad i runde kranser... har lyst på en skikkelig julete på døren,
men det får bli til neste uke.

Ønsker deg en fin adventshelg,
kjære bloggvenn :o)
Klem J.

Anne sa...

Hjertet ja, du!!! noe så klissete, stønnet bare etter en stund, men så så han det vet du, og jeg kan bare ikke gjøre om på det med en gang, men det var faktisk så rosenrødt til tross for at det var rust at jeg nesten ble kvalm.

Stilig krans!! slikt liker vi, yes!! og det sier hun som ennå husker den vi så i Bergen. Latt den fått 800 kroner og matet noen barn i Afrika og jeg hadde fått ro i denne sjelen...

Tok noen bilder av de lyseholderne i dag da, men er jo så grønn på sånn stæsjing jeg vet du :-(( DU skulle vært her og dilla litt du så hadde det nå blitt noe annet tenker jeg. Vi får se, plasserte dem bare på en duk av lin så en lett kunne se hvordan det var gjort.

Jobber med en lyskrone i piggtrå jeg nå, prøver å spare hendene litt da vet du, og en jobber med arbeidshansker, men allikevel du, opskrapa og stygg. Skitt å, intet julebord allikevel.

Klem i kvelden

Josefine sa...

Å så lekre kranser du har laget!
Og selvsagt må du ha en i rust:)

Dette var kjempeinspirerende, både det du har laget, men også de fine bildene! Stor klem

ANETTESHUS.COM sa...

Fantastiske kranser, Gunda!! Så kreativ du er!! En fryd å besøke bloggen din! Alltid like spennende;)

Ha en fin kveld!

Klem Anette:)

Eirin sa...

Tusen takk! ;-)

miss marple sa...

Pssst!Har en rusten hilsen til deg hos meg....

Mia sa...

Ja, hvor blir det av dagslyset...? Jeg kjenner et intenst og akutt behov for mer lys... men til ingen nytte. Derfor blir det mye stearinlys og lysslynger hos meg (men dårlig billedkvalitet da....)

Du er så flink til å lage de herligste ting av det mest uventede! Vakkert, tøfft og røfft. Det kan jeg like!

Elisabeth sa...

Stili med mutter og skrue i kransen:) Du er berre så kreativ at det er til å verte bergteken av!

Ha en finfin fredag

Lise Dagrun sa...

FANTASTISK!

Ramme alvor sa...

Kjmepefin krans med flotte kontrastar, noko du er ein meister i! :)
Kråkefoten skal eg leite etter...snjoen er ikkje lagt seg enno so der skulle vere håp...

Landcharm sa...

Herlige kranser! Jeg gleder meg til å se advents kreasjonene dine..

~~Randi, Hverdagsprat~~ sa...

For en vakker Gundakrans! Du er en ekte kunstner - man ser med en gang at det er kommet fra din kreative hånd og sjel. Og så liker jeg headeren du har nå kjempegodt, så fint med det oransje mot det grå, slitte. Mulig vi treffes snart - men først må du ha ei strålende helg! Klem fra meg**

M sa...

Kråkefot? Har jeg aldri sett....hmmm....byjente...
Jeg tror jeg må tvinne noen kranser jeg også...litt hjemmelaget til jul..
Klem,M

Les Cotrions sa...

You made enchantinf arrangements! I like the atmosphere you created!
A nice week end!
Vale

A-mora sa...

Kjempefine kranser.
En at mannen din hentet et tre til deg,det synes jeg er storveies gjort:))

Ha ei fin helg

sologbolig sa...

De kransene dine har eg sans for Gunda. Så råfine! Ønsker deg ei fin helg.

Marie sa...

Gunda i kjent stil :)
Tenk at du får rust og rask til å bli så fint!

Engelen kom trygt i hus og har funne sin plass alt :) Han er så fin :)
Det har vore litt labert med blogging for min del dei siste dagane. Mor mi er sjuk og innlagt på sjukeheim så eg prioriterer å bruke fritida mi der i desse dagar.

God helg :)

Bird sa...

flotte bilder med flott handarbeid som vanlig GundaM! Du må jo virkelig ha en arbeidslyst helt utenom det vanlige??:)

sigrid sa...

Så flink du er...
Inspirasjon ;-)
God Advent!!

Tulip sa...

Kul krans!

Dagslys ja...her er nesten umulig å ta bilder om dagen. Blir så kjedelige atte...

God helg!

Monicas Hage sa...

Savner dagslyset jeg også... Flott krans. Det er utrolig hva du får til:) Kos deg 1. søndag i advent. Her kom snøen i natt, og da kom julestemningen også;) Klem