Sider

fredag 11. desember 2009

Love from Mother Nature !

Hei der, bare et siste innlegg om kråkefot.... Om du googler ordet kan du se at det vokser over absolutt hele norden men hvorfor dere ikke finner den der dere bor...?Nei, det vet ikke jeg ;)
En ny bloggevenninne her inne som bor noen kilometer unna meg sa hun aldri har sett noe lignende der hun bor...Like oppi skogen der du bor Nenne er lia full men den er kanskje litt unnselig å se til der den kryper langsetter bakken.....Men når du først finner deg en ende kan den være opptil to meter lang!!!

Selv min svigermor som var her endag og beundret bordpynten min lurte fælt på hvor jeg hadde funnet dette..? Dette hadde hun aldri sett før påstod hun som har bodd i bygda i 50 år!
Selv går hun på en sti så og si hver eneste dag der grøftekanten er full av denne kråkefoten...
DSCN6583

Så skal du finne deg litt kråkefotpynt til helga må du kanskje bare sette deg på kne eller finne frem brillene...Hihi, god helg der ute!

Må kanskje legge til at jeg har en spesiell hagn til å finne ting der ute... Først når snøen kommer kan jeg slappe av når jeg er ute og går tur...Men kråkefoten kan du faktisk finne grønn og fin selv under snøen....

28 kommentarer:

Lise Dagrun sa...

Ja, en må ta seg tid til å sjå seg rundt når en er ute, ikke bare haste forbi. Dere vet hvordan det gikk med Askeladden - han hadde tid til å stoppe opp og filosofere litt. Det lønner seg det! Skattene ligger der rett foran deg - i alle fall så lenge det ikke er snø, men jammen er det ikke perler å finne da også!

Ønsker deg ei god skattejakthelg!!!

anne - moseplassen sa...

Jeg har sikla på den kråkefoten din så lenge nå at nå MÅ jeg bare si noe.. (hihi, tør jo ikke si at noe er fint lengre)

Jeg har digget kråkefot lenge, men det er virkelig ikke enkelt å finne, og såpesielt ikke så flott som du har! superlekkert! Det er vel forskjell fra skog til skog skulle jeg tro, min skogmann-svigefar (også kjent som moseplukkeren) har ikke funnet noen til meg, og jeg har bedt han spesifikt, men så bor han jo på sunnmøre og, sikkert ikke en kystplante.

Og ikke nok med at den er pen, du finner de fineste måtene å bruke den på :D

Men over til noe annet...
Jeg driver og sanker inn bilder til bruk for dekorasjons-samle-idepostene, akkurat nå er det kranser, og jeg har mine øyne på en par du har laget. Kan jeg få låne? Bilder blir naturligvis kreditert deg og jeg lenker til bloggen.

Dersom du synes det er ok at jeg låner bilde så ville jeg satt stor pris på om du gav meg beskjed om dette i denne posten.

Tovepia sa...

Den som leter finner;) Gjelder tydeligvis her også, og det er jo en utrolig dekorativ plante. Må vel en tur i skogen, jeg også..krypende:D
Kos deg i helga og klem fra meg;)

liven sa...

Hei gunda!!
Der er den igjen...og jeg synest det er så rart med denne planten!!
Her skal vi ut med både briller og lupe...den er jo så fiin og så dekorativ!! Jeg zoomer på bildene dine...men har aldri noensinne sett slik før...hihi

ha en fin helg...og kos deg med kråkefoten :o)

Nenne sa...

Hei du "lura":-)))Den kråkefoten din er så NYYDELIG, og i morgen skal jeg på skogstur og finner jeg ikke noe her så kommer jeg til deg:-)) merkelig dette, men jeg tror du har et spesielt blikk for det meste!!!!!SÅ fine bilder, helt unike, derfor digge æ bloggen din!!!!! klæmm

MajorogMeg sa...

Først må jeg bare si at bildene dine er nydelige!! Jeg har aldri sett kråkeføtter..jeg må vel ned på kne, men først må jeg finne meg en skog:))
Ha en avslappende helg Gunda, du har vel ikke fått snø enda. Så da blir det vel skattejakt for din del:)
Klem fra meg i havkanten:)

Evami sa...

Nyter bildene dine Gunda:) Og kråkefot har jeg ikke vært på jakt etter,men det kan vel være at vi er så vant til å se den at vi ikke tenker over at den finnes under føttene våre!

Ha en flott helg,og kos deg masse:) Klem Eva

Jannicke sa...

..haha, ja kanskje det må et par briller til ;o)
Har aldri sett denne kråkefoten før jeg heller ;o)
jeg trodde faktisk (første gang du viste den) at det var greiner fra det treet som kalles "apekattens skrekk"... Treet har garantert et latinsk navn også, men det vet jeg ikke hva er :o)
Klem J.

Minnelita sa...

Plukka jo kråkefot i fjor høst æ, men hænn va det da tru?

Solveig sa...

Så spennende Gunda! Virkelig et flott tips å ta med seg. Dette er noe jeg liker....skal jammen følge ditt tips og leter etter kråkenfoten på hytta i helgen:o)))))
Ha en nydelig weekend, min venn:o)
Klem fra Solveig

Josefine sa...

Heisan..


Kan ikke si at jeg har funnet det her hvor jeg bor...

Den er bare helt nydelig, kjempefin å pynte med nå til jul!

Koselige bilder du har tatt:)

Ønsker deg og resten av gjengen en flott helg... stor klem

Mine Blomster sa...

Jeg innbiller mefg at det må være et eventyr å komme på besøk til deg... Alt hva du finner...;O)
Du er utrolig god ;O)

Vil bare innom deg for å takke for fine ord til min fortelling. Ingen historie er lik...vi opplever alle vår historie som den tøffe og sorgfulle, for det er den vi kjenner til.... Man kan ikke si at min historie er verre ne noen annen... det er opp til den enkelte...
Min mellomste datter sa her på badet en kveld denne uken..
Jeg skulle ønske at min bror ikke var født, mamma...
Jeg så på henne, la mitt hode litt på skakke, så rolig og mildt på henne og spurte hva hun tengte på ?
_ Hadde vi ikke hatt han, hadde vi ikke mått bekyre oss sånn, og det hadde ikke vært så mye hyling og skriking. Og kansje hun og jeg kunne reise litt mere rundt og gjøre koselige ting.....!
Jeg så på henne, og sa som sandt er at jeg skjønner hva hun mener... Jeg lot stillheten komme og lot vente på at hun ville komme med mer...
_Men Mamma, det er jo noen fine dager og. Og vi leker og har det gøy også. Så det var jo litt fint med en bror og, selv om han er AUTIST!!!!
Det er godt du kan se det slik og, jenta mi. Måtte jeg bare si det...
Hvem sa det skulle være enkelt??

Ønsker deg og dine en fin HELG
Klem Birgitte

Mine Blomster sa...

Jeg syntes du er så fantastisk.!!!
Så hvis du ikke har noe imot det, har jeg linket deg på min side i min blogg ;O)
klem Birgitte

Tante Mimmi sa...

Hærlege bilde Gunda!
Du veit...eg har vore heldig før eg med porselen! Men eg vågar berre kviskre om det;) (hysj!)
Ynskjer deg ei gooood helg! med eller utan kråketær!

Anne sa...

Hærlig hærlig, jeg håper å få tatt en liten tur ut denne helga da, før snøen kommer du vet :-)

Magny sa...

vi har ikke mye kråkefot, den er fin å tvinne sammen også...
du lager det alltid så lekkert...
klem og fin helg!

magny

Mitt hvite hus sa...

Heisan Gunda..

Ja jeg innrømmer det så gjerne.. trodde dette var et stort tre jeg.... og det har jeg fortlat rundt også.. når jeg har spurt...uff a meg... hihi..

Jeg har begynt å ta blikket mitt ned mot bakken...skjønner at det er krypende sak...


Nydelig bilde...

God helg vennen...
Klem Kerstin

AnneKa sa...

Tror jammen jeg må ut å lete etter kråkefot, jeg også:) Utrolig dekorativ er den på de flotte bildene dine. Ha en riktig god helg!!

sologbolig sa...

Kråkefot i sausnebb - lekkert. Det er jo den fine grønfargen på kråkefot også. Her er det mye kråkefot i skogen rett oppfor huset. Ha fine førjulsdagar.

anneskreative sa...

Hei,,,,kråkefot er jo lekkert,,,,men må innrømme at jeg ikke har sett den her i området (jeg heller)
Enda jeg er en som pleier og finne det som er å finne i skauen,,,,,
Men jeg lover,,,,at nå skal jeg kikke enda bedre.
Ha en fin helg ,,,,og kos deg med Kråkefoten din.
Klem Anne

ASSA sa...

Fine detaljer! Du får pynta rundt deg ja ;D

Ha ei flott helg gunda :)

kari - carpe diem sa...

Vet du, kråkefot er jeg ganske sikker på at det IKKE vokser her ute på smøla. Aldri sett den...krever kanskje litt skog for å vokse?

Tulip sa...

Ja det er viktig å ha øynene åpne når en går tur...
Må innrømme at jeg ikke har sett (eller hørt om) kråkefot før, men nå skal jeg jammen meg holde utkikk langs skogsstien...

Klem

ANETTESHUS.COM sa...

Ja, kråkefot er kjempe-flott! Så dekorativ!! (jeg er en skap-biolog *smiler*) Herlige bilder - som alltid her hos deg, Gunda!! Jeg bare nyter!!

Ønsker deg en herlig 3. søndag i advent i morgen!

Klem Anette:)

Berit T sa...

Ja kråkefoten er brukandes til mye, og den tida da krydderbukettene var "in" da brukte jeg endel av de, for den grønne er ericamosen vi kjøpte var så dyr, dermed kunne jeg farge selv og den var like fin. Brukte den også i andre tørka dekorasjoner.
Nå har jeg brukt så mye einer i min julepynt ute og er blitt sårfingra, grusomt vont når en tar hendene i varmt vann.
I morgon skal jeg se om det kan bli noen kråkeføtter å tvinne noe av.
Ha en flott helg da Gunda

Kathrine sa...

Fine innlegg til deg i det siste:))
Det finnes endel forskjellig slag av Kråkefot. Og ikke alle finner den nei. Den trives i mager, men fuktig jord.
En må en gå litt hit og dit for å finne de. Verdt turen det:)
Og de finnes over alt i Norge, fra kyst til innlandet.

Ha en fin fin 3.advendshelg, Gunda. Klem:))

Anja-Elin ♥ Vakre augeblikk sa...

Åh, så kjempeflott denen bloggen var :) la meg til som følger her også. Har ikkje vert innom her før. Utrulig massse flott! :)

Ønsker deg ei herlig helg videre! Godklem

Tee of Dragonfly Cottage sa...

så nydelig og rustikt!!!!! Elsker stilen din!!!