Sider

søndag 31. januar 2010

100%...?

Ikke bestandig ting blir 100% som en hadde tenkt seg, disse gardinene f.eks.
Men nå er i allefall gardinene oppe og henger på gjesterommet med barnas oldemødre sine heklebrikker på. Ser jeg må stryke på flere brikker for bedre effekt selv om det betyr at det ikke er nok brikker til et sengeoverkast.

Jeg har brukt strykebånd med lim på fra Ikea. det strykes lett på og kan fjernes igjen når jeg finner ut at jeg vil ha brikkene på et bord eller to og ikke blir de ødelagt ;)
Ha en ny fin uke der ute !

34 kommentarer:

Ravheksen sa...

Hvor er de fine GundaM.
Jeg ved ikke, hvad der er hændt dig, men jeg ønsker dig sol og medvind. Mange varme tanker herfra:-)

Hilde sa...

Så stilig ide! Jeg elsker når ting kan brukes og ikke ligge bakerst i en skuff... Jeg har en hel masse slike brikker langt bak i skapet - hmmmm tenk tenk tenk!
HIlde

Mitt hus sa...

Fordelen med at det ikke ble akkurat slik du hadde sett for deg, er at vi kun ser resultatet... Ble meget bra vil nå jeg si ;)

Så snedig at du kan ta de av når du vil. Høres ut som noe for ubestemte meg :)

Ha en fin søndag!

kari - carpe diem sa...

Kor smart e ikkje du...??

miss marple sa...

..yndig,søtt...og veldig personlig♥Dette er gjenbruk på sitt beste!!

miss marple sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Tovepia sa...

Skikkelig originalt og lekkert! Ingen andre har makan, og smart med strykebånd.

Ønsker deg ei god uke, skjønner av noe du nevner at ikke alt har vært greit i uka som gikk.

Klem fra meg;)

Meta sa...

En glimrende idè!:)
Ønsker deg en herlig kveld.

Datt sa...

Strykebånd fra ikea? Slike som følger meg gardinene? Lurt da, jeg har en del brikker liggende selv! Bla i alle fall fint! :D

sologbolig sa...

Så lurt.... og kjempefint spør du meg. Ha ein fin kveld.

Troen og Haapet sa...

Veldig fint!
Lyst og luftig, akkurat det vi trenger nå;)
Klem

ANETTESHUS.COM sa...

Så stilig!! Skikkelig kreativt! Slike gardiner er det ikke mange som har maken til deg;)

Ha en fortsatt fin søndagskveld, Gunda!

Klem
Anette:)

Laila sa...

Fantastisk flott ide, jeg stjeler den, takk.
Klem Laila

FIOLINESBLOG sa...

Hei GundaM
mmmmm nydelige gardiner,vakkert med lyset som siles gjennom:)
Jeg lar meg inspirere og det er en kanon god ide å benytte disse hånarbeidstingene på nettop denne måten, de kommer til sin rett bedre enn om de ligger som duker på et bord.
Forresten benytter jeg anledningen til å ønske deg god bedring, og et ønske om lysere tider! der er snart vår:)
fiolineklem

anneskreative sa...

Godt å se at ikke alle dine små og store prosjekter er så vellykket heller,,,,mine er bestandig så lekre i hue mitt,,,,men virkeligheten er ikke bestandig det samme,,,,,smiler.
Ha ei fin vinteruke.
Klem Anne

anne - moseplassen sa...

de så jo kjempefine ut da! Og det dukker vel opp flere brikker skulle jeg tro, om du skulle gå tom underveis ;)

Flott ide :D

organic-lizzi sa...

Vakkert ble det uansett kjære venn:-))
Du er og blir en tryllekunstner på alle måter...
Den dalmatineren vi prøvde å spore i fjor kom aldri tilbake..Noen har vel tatt den!!!
Natta til deg & Stooor klem Randi

Anne sa...

Stilig Gunda!! hva du kommer på...

Likte den torsoen der også, litt sånn Paris følelse fikk man i grunn.

Vært i bursdagsfeiring til moderen vi, og jeg er sliten og mett på kaker...

Take care min venn til vi snakkes igjen. Anneklem.

Evami sa...

Så orginale og flotte gardiner:)
Og flink er du som har talt fuglene i hagen:) Men gøy når man har så mange forskjellige og får se dem nære:)
Klem Eva

Tulip sa...

Ble veldig fint synes jeg.
Har hatt nesten samme plan med mine heklebrikker, men ikke kommet så langt...;)
TTT, enkelte ganger!

Klem

Anne-Berit sa...

Jammen e du smart altså,det ble jo kjempeflott.Suger til meg alle gode ideer her.
Ha en supergod ny uke.Klem:)

Solveig sa...

Så smart og så nydelig! Kjempeflotte, stemingsfulle bilder! Jeg blir alltid så inspirert av å besøke deg og bloggen din!
Ønsker deg en flott uke.
Klem fra Solveig

Mitt hvite hus sa...

!00 % eller ikke...dette ble kjempefint.. smart at du kan ta de av igjen å bruke de til nadre ting senere...

ha en fin uke..Klem Kerstin

Bossa sa...

Fint det ble....
Klem :O)

Haust sa...

Heilt fantastisk nydeleg!

Ynskjer deg ei god veke! :)

elisabeth sa...

Kjempeflott resultat,Gunda (og det var rålurt med sånn strykebånd :-)

=Anja sa...

O Hellige formidler av skjønnhet:0)

Missfryd sa...

Super idé, lekkert og orignalt!!
Me like:-)

Tone sa...

Hei du
de var fine!! -
jeg har fått sengeoverkast eller hva det nå heter, etter tippoldemødrene til mannen min, sirlig brodert med mellomverk - og du og du som jeg gleder meg til å lage gardiner til setra av dem!

Ser du drodler rundt TID.
jeg har drodlet rundt TID i to år nå, og nå gjør jeg snart noe med det.
På torsdag slutter jeg å jobbe, i alle fall for et års tid.

Jeg har lært meg en ting - IKKE ALLE ER BARE DET DU SER - og jeg sitter og leser godt skrevne blogger - ikke minst din, og tenker at det kommende året, - skal jeg bruke på mer refleksjon, - på hverdagen, på mennesker jeg ikke har hatt TID til de sju siste åra. Og jeg gleder meg til å bake boller til unga kmmer fra skolen.
Ha en fin kveld!
tone

Tone sa...

........forøvrig ønsker jeg deg en lys og god vår.
Enkelte ganger fortjener man sånt...

Josefine sa...

Heisan

For noen nydelige gardiner du har laget, rålekkert med de runde fine dukene! Klem fra meg

Sareptas krukke sa...

Fantastiske gardiner...
Jeg kan se vinden ta tak i de og sollyset som skinner inn gjennom dem...drøm,drøm.
Du er et oppkomme av ideer, ideer aom tar pusten fra deg når du ser de in real life:-).
Enjoy!

Bistels Brenneri sa...

Hei!!! Stilig..jeg bruker slike hekla brikker til mønster på keramikk jeg lager...det blir også veldig bra.
Nå har jeg lagt ut bilder av møblene med riksløven jeg snakket om tidligere..
Ha en god dag!!

Marie sa...

Så flotte gardinene blei :)
Fin måte å verdsette brikkene på :)
Det er nok mange heklebrikker stua bort i skuffer og skap rundt omkring hos "less is more"-generasjonen.