Sider

lørdag 16. januar 2010

Favnen full

Hvem har vel ikke en bestemor el to som har heklet og en mann som og har hatt et par hekleglade bestemødre..? Har nesten dårlig samvittighet for alle disse vakre brikkene som bare ligger stablet i kasser og ikke blir brukt, så nå er kassene tatt frem og venter på et nytt liv !
Vent å se; Jeg har en plan og den går ut på å få de frem i lyset ;)
Enn så lenge ligger minstekatten og nyter hekleriene der i ene kassen.
Selv kan jeg ikke hekle men jeg kjenner da de som gjør det ! Ser du de lekre pulsvantene mine ?
Stikk innom kvinnen i bloggen her og se flere heklerier og ting hun har lagd ;)

Deilig med helg, travle ukedager og da er det godt endelig kunne nyte dagslyset og bare kose seg og ta det med ro ;)

27 kommentarer:

Jannicke sa...

...den planen gleder jeg meg til å se ;o) Skal englene få kjoler ;o)??

Helt nydelige pulsvaremere!!!

God helg til deg.
Klem J.

Ellemeller sa...

Eg skulle gjerne hatt favnen fullare av slike heklebrikker:) Det blir liksom ikkje nok. Og eg gler meg noko voldsomt til å sjå kva planen din går ut på!!

Erikas små gleder sa...

For en vakker katt du har! Jeg har også en oransje sjarmør. Se bloggen min ;)

Ida sa...

NYDELIGE pulsvarmere! :))

Gleder meg til å se resultatene av prosjektet ditt, og dine kreative idèer!

Nyt lørdagskvelden og KOS DEG! :)
KLEM.

MajorogMeg sa...

De pulsvarmerne var rålekre:)
Jeg er spent på du finner på nå:)
Nyt kvelden Gunda:)
Klem fra meg:)

liven sa...

Flotte heklerier du har her Gunda!!
Ønsker å lære meg å hekle!!

Ha en fin lørdagskveld

Lise Dagrun sa...

Bestemødre så hækla? Å jau da, e he to å kaill'n he æi, så her e de mykkju fin hækling så legg ti skoffå å skåpa, ja! Ska bli gøytt å sjå kalles ide du he! Kanskje kjæm hækladukanj t heder å værdihet jæn? D ha jort se! Ska fæl m å sjå ka så dokka opp på blåggen din -
Bære 10 kalde i dag - ræne sommar'n!

Go hælg, GundaM!!!

organic-lizzi sa...

Tenker nok du har en plan ja:-))))
Tenk hvor mye arbeid som ligger bak alt det vakre håndarbeidet ...
Vakre pulsvarmere forresten...
Håper livet leker i Trøndelag...
Forsatt fiiin kveld & Stooor klem Randi

Tovepia sa...

Gleder meg til å se hva du har som plan, det blir sikkert noe rålekkert! Det ser ut som du har mye lekkert å ta av der;)
Ha en god lørdagskveld og klem fra meg;)

Anne sa...

Å hildrande du, der ligger det massevis av arbeidstimer bak ja, og fargene, de er gode å se på.
Selv er jeg faktisk ikke så særlig begeistret for slike hekla brikker jeg da, blir litt for feminint for min del, men skal ikke forundre meg om du får noe `knærst` ut av de der også Gunda.

Dagene flyr og uka består stort sett av fredager og madager synes jeg. Vips nå er januar over også gitt, dagene har makrbart blitt lengre og om en lang liten stund nå kan en starte vandring i fjæra igjen. Gjør meg faktisk mer der enn på ski om jeg skal si som sant er.

Klem i kvelden snuppa.

Mine Blomster sa...

Jeg EEEEElsker heklede brikker... Men hva skal du gjøre med di???
Vi venter i spanning her!!
Ha en fin kveld Gunda!
Hilsen fra Meg ;O)

Mitt hvite hus sa...

ÅÅÅ for noen nydelig bilder.. av skjønne hekle duker... Nå ble jeg nysgjerrig nå...

Gleder meg,.


Nyt lørdagskvelden..

Klem Kerstin

Hilde sa...

Mmmm jeg er så fornøyd med at mine heklerier nå passer inn i min egen stil - det er liksom ikke så stas å ha de i skapet, for det tar mye tid!!! gleder meg til å se hva du akl lage!
hiLDE

=Anja sa...

Fantastisk fine pulsvanter da-
Det var no det hærligste j har sett på lenge:0)
Håper det går bra i Hegrabygda:0)
Klæm
Slutt

Datt sa...

Jeg har en del slike je har kjøpt på loppis jeg også, har planer og å få noen av dem opp på liftgardinene på kjøkkenet som jeg ennå ikke har kjøpt... :P Hehe, pusekatter, de finner virkelig plassene som gjør dem til konger (dronning i mitt tilfelle)! :)

Linetoppen. sa...

Dette blir spennende, jeg gleder meg til å din kreativitet med disse nydelige hekleriene!
Pulsvarmerene var helt nydelige!!

Ha en fortsatt fin lørdag!!

Beste hilsen Linetoppen

Anne-Berit sa...

Nydelige hekleduker du har der ja.Venter i spenning på hva du har tenkt å gjøre med dem.Blir utvilsomt noe lekkert:)

sologbolig sa...

Så mye fint ....flotte heklerier ...å det like eg ! I går ble eg ferdig med et lappeteppe med strikke og hekleruter, deilig når store arbeider blir ferdige. ha ein fin lørdagskveld.

Tulip sa...

Gleder meg til fortsettelsen her...

Nydelige pulsvanter. Har planer om å strikke meg sånne selv, men er litt treig om dagen..
Ting Tar Tid.

Klem

Det lille røde huset sa...

Så koselig en blogg med flotte heklerier! Er så spent på å se øppfølgeren av dette.
Helking er enkelt Gunda, og noe du lett kan lære deg. I tilfelle du trenger hjelp, stiller jeg meg gjerne til disposisjon :)
Har noen heklerier på gang her, med kattehår i (!), noe som sniker seg inn i alle mulige håndarbeider :))

Bossa sa...

Ja, dette blir spennende. Har noen brikker liggende selv, og jeg stjeler glatt tips.
Ha en flott søndag. Klem :O)

Bossa sa...

Hei. Har noe til deg på bloggen min.
Klem :O)

Ravheksen sa...

Hej GundaM
Glæder mig til at se, hvad du nu finder på. Rigtig god søndag:-)

Laila sa...

Dette blir spennende, selv har jeg som tidligere vist brukt noen på en duk til mitt gamle salongbord.
Men man har jo fler må vite.
De pulsvarmerne var lekre.
Ha en fin søndag
Klem Laila

Marie sa...

Kanskje det er her eg har forlagt brikkene mine?
Eg brukar brikker framleis eg, håplaust gammaldags eg ser du.

Då eg skulle legge bort juledukane fann eg ikkje dei brikkene eg vanlegvis brukar igjen så eg må nok til med skaprydding med det første :)

Eg har det etter forholda ganske bra, tunge stunder innimellom da. Heldigvis er eg stort sett opptatt og det hjelper. I går var eg hos ei venninne nokre timar fordi det blei veldig tomt heime(mannen min var på ein konferanse). Du kor godt det er å ha gode venner!
I dag har eg hatt "kontortid", har betalt rekningar for gard og heim.

Elles les eg ei fagbok som skal vere til hjelp på jobb, eg har spesielt ansvar for norskopplæring for to framandspråklige barn i barnehagen. Mykje å lære både for dei og ikkje minst for meg som var heilt utan erfaring på det området. Men utruleg spanande og kjekt. Håpar berre at eg klarer å formidle og gjere jobben min.

Ha ein fin søndag min venn :)

Randi sa...

olalaaa...for noe lekre pulsvarmere. De var knaill!!

Le Blog d'Annie sa...

C'EST BEAU TRES BEAU