Sider

søndag 10. januar 2010

Frk Frost

Skal jeg være helt ærlig her nå så tror jeg faktisk frk Frost bor hjemme hos meg... Eller rettere sagt ved ovnen, oppe på puffen, på puta.... Der ligger frk Frost og drømmer om bedre dager, om mus og sommerfugler, ekle nabokatter og et bad i hagedammen....

DSC_0045

Min frk Frost har ikke vært ute mere enn et par minutter tilsammen dette nye året, hun kan sitte litt i vinduskarmen og kikke på fuglene men det blir for kaldt der og...
Min frk frost ligger helst ved ovnen, oppe på puffen, på puta...

For flere frost kandidater stikk innom Anne i bloggen Moseplassen.
Akkurat nå ligger min frk Frost eller Ippi som hun jo egentlig heter ved ovnen, på puffen oppå puta ;) Ha en fin søndag der ute !

25 kommentarer:

Mine Blomster sa...

En fin Søndag til deg og Gunda...;O)
Jeg kler på min hund og meg selv nå, og går ut i frosten.... En litt lang tur venter oss nå...
Klem fra Meg
Birgitte
;O)

Evami sa...

Skjønner din frøken Frost godt jeg:) Har hatt fast tilholdsted foran ovnen denn uka jeg også,gjerne undre et pledd!
Ha en flott søndag med gutta dine:) Klem Eva

miss marple sa...

..fornuftig dame...;-)

Datt sa...

Hehehe, mer som prinsessen på erten kanskje?? Skjønn! Cindy har vært ute 10 min i det nye året tror jeg! Hun står innafor døra å mjauer, når jeg åpner så krymper hun seg og snur.. Hadde jeg også gjort om jeg kunne! :P
TORSDAG! Torsdag har jeg samla opp søs og mamma, vi kommer kjærringsterk ut til stjørdal og besøker deg! :D Åh, som jeg gleder meg! Hvis du har noen gamle små kjøkkenbord stående så gjem dem! Hihi...

MajorogMeg sa...

Frk Frostenpinn er kanskje i slekt med Major? Han passer på peisfyringa godt om dagen han også:))
Nydelige Ippi:)

Her er det bare -4, så det ble en lang og deilig tur i dag.
Nyt søndagen Gunda, klem fra meg:)

Randi sa...

Hun er nå skjønn og da.
De er ikke særlig villige til å ut de to her heller.....men når nøden er størst har de ikke noe valg.:-)

Her er formen laber i dag...orker liksom ikke stort annet en det jeg må. Så i dag blir det kveldstur på meg og Shila...håper jeg orker det da.
Vindus skapet er akkurat nå på vei opp på veggen...blir vel blogget iløpet av kvelden. Vinduet er jo fra deg..seff:-)

Min mann blir permittert om ei uke.(håper i det lengste at det skal ta seg opp med jobb) men det som da er positivt...er jo at jeg kommer meg til deg en tur;-)


klem fra meg

Elisabeth sa...

Åee..du har en liten frostpinne i huset du også ja. Her har vi også en som ligger på varmefell i karnappvinduet,og titter lengselsfullt ut i epletreet hvor småspurvene sitter og småhuntrer. Ikke at hun vil ut, det er vel mer et fuglemåltid som frister.
Vakre bilder som vanlig i din blogg, Gunda :)

Juni sa...

Herlig:)
Skjønner godt din frk.Frost jeg. Det er virkelig GODT å kroe seg på et mykt underlag nær peisen.

Og å DRØMME slik hun gjør, ja, sannelig det kan jeg og godt forstå:)

Ha en riktig god søndag!

Tovepia sa...

Så fin og annerledes tolkning av frk.Frost!!
Katta og puta så ut som de hørte sammen, nesten som egen pynt:D
Kos deg resten av dagen og klem fra meg;)

Laila sa...

Fornuftig katt, min Saphira er jo innekatt, men Pan må jo ut i nødvendig ærend nå og da. Vi går 15-20 meter opp i veien så må jeg bære ham hjem, men det har jo vært javnt 30 -. Akkurat nå er de 24, så nå håper jeg det er på retur.
Ha en fortsatt fin søndag du også.
Klem Laila

Alvas hjørne sa...

Skjønner godt at den herlige pusen ikke har lyst til å gå ut...men det er jo flott ute da:)
Var ute på fototur før middag, men trodde jeg skulle fryse beina av meg..godt å komme inn i varmen igjen:)
Ha en fin kveld Gunda!

Monicas Hage sa...

Skjønner frøkna godt jeg, selv om jeg koser meg ute for tiden;) Artig kandidat til Frøken Frost:) Klem

FIOLINESBLOG sa...

GundaM:)
Ja,ja,ja.
Jeg blir så glad når du forteller en historie til dine flotte bilder,det gir en dimensjon som er av høy livskvalitet for meg:)
Takk.
fiolineklem fra meg til deg.

Fire Hjerter sa...

Den puta var jo helt perfekt for frøkna. Skjønner godt at hun foretrekkere den fremfor kulden ute.

Jannicke sa...

hihi,
en skjønn frk Frost hos deg ;o)

Litt frk Frost jeg og... var på tur i formiddag, og fikk nesten panikk halveis ut i turen.. plutselig var jeg uten følelse i nesen, og tanker om frostskadet nese med mulig amputasjon stod plutselig klinkende klart for meg, hihihihi...
Når det er såpass kaldt ute trives jeg også best på noe mykt inne.. ;o)
Men jeg klager ikke, det er SÅ vakkert ute!

Klem J.

Mitt hvite hus sa...

hun nyter livet Frk frost ser jeg.. så herlig puff og pute hun har da... Hun må ha et herlig puseliv...

Min Simba er heller ikke mye ute nå.. bare inne å spiser...


ha en fin søndag kveld..

deilig med en skitur kan jeg ten ke emg..

Klem Kerstin

Tullik sa...

Herlig ! Sitter her og blogger i nærheten av ovnen. Katten ligg enno nærare varmen.....

Ravheksen sa...

Klog kat til en klog kone:-)

anne - moseplassen sa...

thihi :D
Iggi altså!
Kjekt du er med med din litt alternative frostfrøken.

Anne sa...

I mitt neste liv satses det på å være katt hjemme hos deg :-)

Minnelita sa...

Herr Frost ligger på et saueskinn her. Eller rettere sagt 2stk Herr Frost som ikke har vært mye ute i år.

Mia sa...

Herlige, skjønne Frk Frost! Og fornuftig også. Jeg har to slike her hos meg også... ikke får jeg de ut av huset, uansett om jeg lokker eller truer (da går de jo bare å gjemmer seg... hihii). Nei, det er nok best å holde seg innendørs, i varmen, både for to- og firbeinte.

=Anja sa...

Rustikk Hilsen ifra Byåsens beste strøk:0)

Christelle sa...

Oh ! Your blog is so beautiful et your picture about snow are marvellous and magic ! Thank you for your visit ! I hope you can understand what I mean , my english is poor .

Le Blog d'Annie sa...

HELLO LE CHAT !!!