Sider

søndag 31. januar 2010

Psst, der telte jeg deg og . . .

Da var det den helgen en skulle telle fugler i hagen igjen.
Her var det så masse fugler igår at jeg bare måtte gi opp ;) Svarttrost, en hauk, dompapp, kjøttmeis, blåmeis, skjor...

Tusen, tusen takk for all støtte disse hektiske januardagene !
Telefoner , sms og blomster på døra!! Ikke rart man mister tellinga av fugl ;)

DSCN8056

En kvist fra epletereet i hagen er plukket inn og blomstrer, et tegn på at våren kommer også iår!Og iår som ifjor har jeg de samme verdiene i livet mitt; respekt og ærlighet ! Dette er to ting jeg setter veldig høyt .Ha en flott søndag der ute ;) Stor GundaM klem.

18 kommentarer:

Troen og Haapet sa...

Det er gode verdier det, Gunda..ja, i grunnen all den "basicen" et menneske bør ha og leve etter..Hadde alle levd etter Gundas livsfilosofi hadde det vært lite uvennskap i denne verden da!
Ønsker deg og pip-pipene en flott søndag!
Riktig flink til å telle dem, har du vært!
Her har de holdt seg unna..kanskje fordi de visste at de ikke ble telt om de kom hit..? De liker nemlig å bli telt;))
Klem

Datt sa...

Hva i all verden, skal man ikke lenger enn til Stjørdal for å finne vår eller?? :P Godt å vite at det er håp i år også i alle fall! :) Herlig med så mange søte fugler! Jeg tørr ikke henge ut mat til fuglene her jeg, Cindy bruker all sin energi på å jakte!

Hege sa...

Veldig gode verdier!!

For et yrende fugleliv du har rett utenfor døra da! Har litt å lære der jeg...

Ha en flott søndag! :)

liven sa...

herlige bilder Gunda!!
Her har det vært mye trost....har ikke sett en eneste nydelig dompapp!! Snøen har lavet ned og vi må ut med mer mat til fuglene!!
Nydelig eplekvist!
Har plukket inn prydeple og kirsebærkvister...ingen blomstrer men bladene er kommet!!

Ha en fin søndag :o)

Turid sa...

Mater fugler her ute ved lopphavet også-men er sååååååå plaget av sjura og kråka- vil bare ha de små pip pippene. Frø automaten har æ hatt inne et par dager p.g.a. så masse vind, men nå er det kanskje forhold for å henge den ut igjen- så kan æ også begynne å telle.......
En god søndag til ei med gode tanker og meninger .

AnnaJohanna sa...

Så flotte bilder du har lagt ut. Her i hagen er det også så mage fulgler at jeg ikke klarer å holde tellinga:P Har 5høner i tunet og de klarer jeg forsåvidt å telle. Flotte verdier du har!! Det har vi alle noe å lære av!

Ønsker deg en vidunderlig søndag!

Klem Johanna

Lise Dagrun sa...

Det er klart det er masse pip-piper hos deg, GundaM, det er ikke alle som har slike fine foringsplasser! Til og med småfugler får nyte godt av din kreativitet, og det setter de sjølsagt pris på.
Godt at du viser oss at det kommer en vår - det håpet trenger vi - spesielt i dag som det er 25 kuldegrader. Men sola er da her og minner oss på at det går mot varmere tider.
Bildene dine og sola er med å holde varmen i meg!! TAKK!

Laila -Karin sa...

Det er vel de beste verdier en kan ha det Gunda.
Trodde jeg skulle telle fugler jeg og , men her er mer en jeg klarer å få med meg.
Ha en strålende fin søndag.
Klem

Tovepia sa...

Pleier å legge til toleranse også jeg, men respekt dekker vel det;)
Du har ihvertfall fått noen nydelige bilder av noen av dine besøkende denne helga;)

Ha en flott søndag, her skal det males!
Klem fra meg;)

Hilde sa...

Verdier man kommer langt i livet med det der!
Her teller vi også fugler, men vinduene mine gjøre det umulig å ta bilder (rødme rødme) det er ting på vinduene som gjør bildene uskarpe...
Men telle gjør vi!
Hilde

sologbolig sa...

Her laver snøen ned og tskk for tips om eplekvist. Nå skal eg rett ut og klippa ned noen, hadde glemt det for eg var så fokusert på all snøen !!! Respekt og ærlighet er flotte verdier å ha med seg.
Så flink du er som teller fugler, eg har ikkje peiling på fugler..hehe... men eg ser jo at det er fugler på fuglebrettet !
Ønsker deg ein fin søndag.

Randi sa...

Skjønner ikke hvordan noen kan få til å TELLE fugl. Det er jo så mange av dem og de kommer i flokker ikke en og en;-) gikk forbi ett tre som var dekt av kråker...tenkte jeg skulle ta bildet...for det var jo ett kråketre;-)...de kunne jeg ha telt ...etterpå..hihihi

Håper du får en fiiin søndag min venn:-)
klem

Tulip sa...

Tror småfuglene har det godt i hagen din! Om de telles eller ei!

Viktige verdier i livet du nevner. man må ha noen mål for hva som er viktig som menneske!
Klem

~~Randi, Hverdagsprat~~ sa...

Gud, så deilig det er å se den kvisten som blomstrer! Det blir nok vår i år, også. Og de verdiene er de viktigste, ja - særlig ærlighet, synes jeg. Håper du har en fin søndag i sola, vi treffes snart. Klem fra meg**

Som mine dager er sa...

Respekt er viktig min venn. Alt annet er overtramp! Da er det viktig å si ifra!

Nydelige bilder.

Klem fra Marit

JULIE K sa...

Utrolig med all fugleliv du har utenfor døra.....regner med kattene ofte er tilskuere til fuglelivet ; )
Ser at både du og anne teller fugl....er det en ny trend eller??????

Mitt hvite hus sa...

Viktige verdier du har Gunda... og nydelige bilder... masse gul meis her..og trost... savner dompapapen... kanskje det avhenger hva restauranten serverer..

ha en fin søndag-

klem Kerstin

Bird sa...

å så nydelige bilder!! De er jo så fine og disse fuglene da! Vurderte telling jeg også, men det ble maling av gang i steden:)

går det an å ta inn eplebusken ja! det var lurt, må prøves:)