Sider

søndag 7. februar 2010

Verdensveven

Disse gml trinsene som har hørt til min bestemors gamle vev har jeg i årevis hatt hengende på en krok nede på arbeidsrommet mitt. Nesten for vakre til bare å henge der...
Tok de frem idag og kosa meg litt med tanken på hva jeg kunne bruke de til.

Egentlig så er de jo vakre i seg selv. . .
Men har prøvd meg litt frem her nå og resultatet får du sikkert se når jeg er helt fornøyd ;)

DSCN6980

Kansje har du og et tips til hva jeg kunne ha brukt de til..?

20 kommentarer:

JULIE K sa...

Ja de var vakre. Ser ut som krukker. Synes de er fine i seg selv i gruppe med noe annet, evt blomster : )

MajorogMeg sa...

De var vakker og fortjente og komme fram i lyset Gunda:) Råd har jeg ikke, kjenner jeg deg rett lar du bare kreativiteten blomstre:)
Fortsatt god kveld og klem fra meg ved havet:)

Tovepia sa...

Fantasien min strekker ikke til, men de må fram i lyset,ja!
Men regner med du lar dem få den rette plass i veven;)
Ha ei riktig god uke og klemmings;)

Hilde sa...

Stilig! På det lille bildet på bloggen min så de ut som lekre terakotta krukker, men det var de jo ikke - herlig med duppeditter fulle med historie!
Hilde

Anne sa...

Går i tenkeboksen....

Anne sa...

Lang??

Bird sa...

tror du er hakket mer kreativ enn meg, så det der finner du nok ut av selv! Når det gjelder potetkasser, så er jeg ikke på jakt etter det....de egna seg ikke så godt å ha ved i syns jeg....litt for lave...

men fine det er de! lurer på hvor mange hjem i området som har et eller flere eksemplarer? det er vel ikke få etterhvert tenker jeg!

sigrid sa...

Så fine dei er ..
spennande å sjå kva du gjer med dei :-)

Ide-puffen sa...

Høres kanskje helt crazy ut, men bruk dem som taljer(som de er på en måte) heng to av disse i taket.Bruk feks en lampe i line hengende ned fra den ene, så la linen gå igjennom de to taljene og la linen ha lodd med likevekt av feks lampen på den andre siden. Så kan du justere lampen med loddene. Ha ha ha jeg ser det helt for meg, men er ikke like flink å forklare.
Hei og hopp.
Randi

Mitt hus sa...

Så fine som de er, er det kanskje dumt å male de om til matroska'er.. ;)

Ha en fin uke!

Som mine dager er sa...

Disse vakre trinsene ser ut som russiske dukker som har en ny og mindre utgave inni seg. Bare at tauget er hendene som hviler bak på ryggen ;-)

Kan de ikke bare være til dekor da? De er jo så utrolig fine, at de kan gjerne kan stå til pynt.

Kreative Gunda finner vel gjerne et bruksområde for dem ;-)

Klem fra Marit

Sareptas krukke sa...

Lampesokler var det første som slo meg når jeg så formen. MEN...de hadde blitt utrolige vakre med en av dine viklerier rundt eller på toppen - stettfat?
Overlater avgjørelsen til deg, du kreative kvinne:-.
En tidlig morgenhilsen (05.50) sendes fra Hopla. Ha en "fargerik" dag.

Nitn

Juni sa...

Jo disse var vakre:)
Men akkurat nå har jeg ingen mening om hva de kan brukes til. Du klarer sikkert å finne på noe lurt.

Ellemeller sa...

Å, dei var fine dei!
Eg set meg godt tilbake og ventar på kva kreative sprell du finn på:)

Kathrine sa...

Virkelig vakre!

Har så trøbbel med oppdatering av bloggene på firefox, også safari..Usj-.
Sikkert meningen jeg skal ligge langt baki leksa..

Og du ber om råd? He..Morsom du ja,)

:)

Eirin sa...

De er vakre i seg selv. Spent på hva du kommer til å bruke dem til. Alltid spennende å se hva du finner på, du som er så flink. ;-)

Inne hos meg er det før/etter i dag.
Dessuten er det godt å være tilbake etter en liten pause på noen dager. ;-)

Alt godt fra Eirin

Nenne sa...

hei:-)
ALT DU TAR I BLIR NYDELIG!!!!
Fin der de står, men æ tror at de ville vært fin som lampefot.......
Men du finner sikkert noe kreativt å bruke dem til:-))
ha en fiiin kveld:-)
klems

Marias skriblerier sa...

Hmmm... kanskje du kan bruke de til øredobber? ;)

Ramme alvor sa...

vakrest vil dei nok vera...på ein vev
men bortsett frå det kan dei no berre vere seg sjølve...som dekor på ei hylle :)

Solveig sa...

Så flotte de var! Synes de er fine som dekor uansett. Måtte nok ha grunnet en stund på hva jeg kunne bruke dem til.O9 Følger spent med:o)
Klem fra Solveig