Sider

torsdag 18. februar 2010

I`ll Hate It...

Mitt hår...Tynt, pistrete...Og nå i disse vintertider, utrolig elektrisk og tungt, fett! Æsj, jeg hater det.
Av og til er det stritt, av og til er det krøller og da bare på en side, neste dag på andre siden...What? Er det rart jeg går igjen i luer og skjerf rundt skallen..?
Jeg er livredd frisører og skikkelig frustrert hver gang jeg har vært til en..Skikkelig skuffet. Blir aldri som jeg hadde sett for meg... Frisørtime er forresten noe jeg aldri klarer bestille meg heller, bare går inn et sted det står Drop In og håper de sier; desverre ikke akkurat nå men kan sette deg opp til halv fem..?Halv fem passer aldri !
Har noen et tips..? Og hva frisør er flink og forståelsesfull i Trondheimsområdet..? Som sist helg og helga før der blir dette en helg a la; Jakten på den perfekte pannelugg ;)

31 kommentarer:

Bistels Brenneri sa...

Hei!! Syns du ser fin ut jeg.
Gammelt bilde??
Lykke til med Frisør jakten..
Ha en God helg.
Hilsen Lisbeth :-))

Minnelita sa...

Æ e go på å kløpp kaill`n, men tru itj det teller!!

Laila sa...

Har ikke peiling på frisører i ditt område, men en fast frisør som etter hvert kjenner ditt hår og deg, som du kan snakke med, er nok løsningen.
Klem Laila

Ivar Ivrig sa...

He he, jeg har ei hårklippemaskin som går så det suser. Ingenting å si på resultatet ;-)

Hils Mr. E

Bird sa...

høres ut som en kjent problemstilling!:) anbefaler pia på salong mini;)

Tovepia sa...

For øyeblikket går jeg på Betty Boop på Moholt, men har bare vært der en gang. Ble fornøyd;) Mitt hår er jo krøllfritt og tynt, så jeg sier hver gang jeg skifter frisør at jeg MÅ ha noen som behersker den type hår;)
Lykke til i jakten på frisør, ha en god kveld og klem fra meg;)

Anne sa...

"The Rusty Girl Pasta Salong"

Pris: 29,90

M sa...

Right there with you honey...har ikke vært til frisør på mange år....men det begynner å bli farlig langt og pistrete....jaja..lykke til,
klem,M

Pusepilde sa...

Usj, jeg forstår dine frustrasjoner. Jeg har motsatt problem; tykt og umulig krøllete, bestandig til feil kant.
Nå er ikke fremtidsutsiktene så dystre lengre etter at jeg oppdaget hva rettetang og riktig bruk av hårføner kan gjøre med en egenrådig manke.

Jeg har etterhvert forstått at den beste pleien får man med å holde seg til en fast frisør, i den grad man kan kalle det fast når jeg er der ca to ganger i året...

Min beste frisøropplevelsen hadde jeg på en Nikitasalong på i Trondheim, drop-in hos det som viste seg å være nykåret norgesmester. Den levde jeg lenge på.

Lykke til i jakten ;)

Jannicke sa...

..ikke kjent i Trondheim..

Men du, jeg har hørt om noe nytt for de med tynt hår : Et slags pudder som man "strør" innimellom håret.. (ikke synlig). Dette skal få håret til å både fremstå og føles mye tykkere. Spørr frisøren din!!

Klem J.

inger susanne sa...

Hei Gunda!
Hver gang jeg er hjemme og innom Gjenbrukstorget har du fri... Ja ja, prøver neste gang også. Har funnet noen skikkelig godbiter der før. Tja, ifølge fatteren er det noe skikkelig rål men kara skjønne seg ikke på sånt;-)
Har endelig begynt å blogge igjen. 2 stk. En smykkeblogg og en vanlig.
Angående frisør, du får komme til Tønsberg. Apples and Diamonds er helt fantastiske. De rocker! :-)
Ha ei knall god helg.
Stor klem, Sussen

miss marple sa...

...FLETTER!!!
(..eller så kan jeg sende deg et par kilo...vi har lik hårfarge!her er nemlig problemet aaalt for mye hår...herlighet for no'n problemer vi har...)

Miamor sa...

..æ kjæm med saksa æ..ælske å kløpp..e en kløppar sjø!!..men du tørs vel itj....miamorklem

Anne-Berit sa...

Du ser no fin ut på bildet ihvertfall.Ikke lett å finne frisører man blir fornøyd med.Du får ha lykke til,håper du finner en:)

Solrosa sa...

Ingeborg på Vikhamar hårsenter!!!! Anbefales veldig!!

Solrosa sa...

Her er nummeret: 73 97 80 90

Hilsen Solrosa

Mitt hvite hus sa...

Hadde du kommet til Bergen kunne jeg hjulpet deg.. men syns du ser fin ut jge da..

klem Kerstin

~~Randi, Hverdagsprat~~ sa...

Har det samme problemet jeg også - frisøren kaller det "nordisk hårtype" = tynt og pistrete. Jeg har skiftet frisør ørten ganger, men har faktisk vært mest fornøyd når jeg har blitt klippet av lærlinger. Og das er det jo 1/3 av full pris, også. Så det anbefales herfra (lærlingene er nøye fordi de så klart vil gjøre sitt aller beste, for det skal jo gåes gjennom av proffe frisører etterpå) Og sånn ellers må du ha ei fortreffelig helg! Klem fra meg**

Datt sa...

Jeg har også problemhår, noen dager krøller andre dager ikke krøller! Jeg er veldig fornøyd me d min frisør på byåsen, men det er vel kanskje litt langt å dra? :P

Nenne sa...

hei gunda:-)
Kjenner meg VELDIG igjen i din "problemstilling", men jeg har jo sett ditt hår, og du er jo alltid fin da!!!!! Men vi føler jo best dette selv....
Jeg er også livredd frisører, og det blir aldri som man tenker nei. Jeg var der netopp, og hadde vondt i hodet hele dagen etterpå, de er så hardhendt, huff.....Men trøst deg med at det er mange i samme bås, og det kunne vært noe verre!!!!
Egentlig så tyder det på at vi har det VELDIG godt, når vi bruker energien vår på slike ting, ikke sant???:-) OG jeg kan sy deg et fint pannebånd, du kler jo det du:-)) ha ei toppers helg:-) klem nenne

Skafferi Med Sjöutsikt sa...

Jag håller absolut med, det är nämligen likadant hårproblem här! Men snart så blir det nog bättre!

Ha en mysig fredag//L

Kathrine sa...

Sluttet å gå til frisør for mange mange år siden jeg. Klipper meg selv,)
He..Det ser du jo...
Kanskje du skulle vurdere Mr.E´s sveis?
Ha ei fin helg, Gunda.
Fredagsklem fra meg:)

MajorogMeg sa...

Sist jeg så deg var du ganske korthåret og det kledde du iallefall meget godt. Men da må du komme deg til en frisør..:) Lykke til:)
Klem fra meg ved havet i kuling:)

Atelje Skärvan sa...

Det är ingen fara med ditt hår,ha det bra.
Kram Agneta

Anonym sa...

Hege Leseth Sjøli oppe på Karstens på torgkvartalet.
Æ synes hu e flink

Monicas Hage sa...

Hmm, skulle vært en tur hos frisøren jeg også... God helg:) Klem

MaritK sa...

Du e vakker uansett Gunda:)Men jeg anbefaler også Ingeborg ved Vikhammer senter.

Anonym sa...

Mange gode råd her... hårpudder... minner meg om tørrshampo på 70 tallet! Jerntabletter og B vitaminer samt Silica kan få fart på hårveksten.
xxTorunn

Ravheksen sa...

Hvis du kommer herned til marsken, kender jeg en god frisør, men det klæder dig meget med hat:-)

Marie sa...

Du er så fin atte :)
Du kan få låne min frisør, men det er kanskje litt langt unna :) Eg nyt å sitte i frisørstolen :)
Kiloane eg har for mykje krev så stor innsats, men er eg stygg på håret; så vips er eg ny etter eit besøk hos min dyktige og hyggelege frisør :)

God helg, uansett hårfasong :)

Tovepia sa...

Jannicke nevner et pudder, det heter Dust-in, i lita rød krukke og kjøpes billig på nettstedet "Bli vakker" - det er faktisk supert!
Sannelig fikk du råd:D...og ikke er jeg helt sikker på om du trenger dem, for jeg har aldri sett noe galt med håret ditt;)
Men spennende blir det å høre hva du har tenkt:O)