Sider

søndag 14. februar 2010

Rug Beater

Husker dere denne trinsa fra min bestemors gamle vev? Nå har jeg funnet en ny funksjon for den ene av de etter å ha fått litt inspirasjon her ;)
I det siste har jeg fått laga meg noen "Rug Beaters" Sjarmerende å ha på veggen ved min bestemors gamle teppe som hun har vevd !Dette teppet er lagd for over 70 år siden og det er farget med planter fra naturen.
Okerfargen dere ser er blitt til av planten kråkefot som min bestemor var en flittig bruker av og det passer bra på selveste morsdagen å hedre denne kloke, arbeidsomme kvinnen jeg savner innimellom.

Ha en fin morsdag der ute alle mødre ;) Take Care


DSC_0014

23 kommentarer:

Ravheksen sa...

Hvor er de fine, GundaM.
Det må da være en fin gave til Valentinsdag:-)Nu er ovnen ved at være varm i værkstedet, så jeg tager lige et billede, så du kan se det:-)

Solveig sa...

Så stilig! Du er virkelig kreativ, min venn:o) Så kjekt med historien bak det teppet. Har lest om kvinner som farget tråden selv og lagde de mest fantastiske kreasjoner før i tiden. Bøyer meg i støvet over alt de fikk til:o)
Takk for alltid koselige tilbakemeldinger.
Ønsker deg en nydelig søndag med alle de feiringer som hører med i dag:o)))
Klem fra Solveig

Tovepia sa...

Utrolig flott minnesmerke over en helt sikkert arbeidsom og sterk kvinne! Det har vært noen av dem, og HVA de kunne!
Ha en fin dag!!

Berit T sa...

Så fint Gunda, å hedre din bestemor slik, med hjertet i trinsen, det sier ALT.
Ha en fin søndag.

Datt sa...

Kuleste rug beaters evvar!! :D

Laila sa...

For et vakkert teppe, og din kreativitet som hyller det er jo bare fantastisk.
Ha en fin dag, klem Laila

ennah sa...

Vakkert teppe og bruk av trinsen!!!
Er det vår felles bestemor det er snakk om? i tilfelle så er hun dyp savnet her også!! Absolutt verd å hedre henne på den slik dag selv om hun ikke er her.

Josefine sa...

Å for et vakkert teppe...og så fine hjerter du har laget! For en flott måte og minnes sin bestemor, passet jo perfekt på en sånn dag:)

Håper du får en god dag også Gunda!

Stor klem fra meg

Elisabeth sa...

Åh... du er ein stor kunstnar i mine auge!!:) Nyyydelig!
ha en fin morsdag og valentineday!:)

Gode helsingar frå Lønnetunet

Ida sa...

Flott hyllest,
og veldig fine arbeider, alle sammen! :)
God morsdag!

Anka sa...

Kult! Ja, nå er det så fint vær ute at det bare er å komme seg ut å banke tepper eller hva det måtte være;) Ha en flotters dag.

Mitt hus sa...

Så stilig! ja, da er det bare å banke iveg.. Teppet var kjempefint!

Ha en finfin morsdag!

Furulunden sa...

Så fint! Mette

Mitt hvite hus sa...

For et herlig teppe...og et skjønt hjert du har laget..

ja den lille saken hos meg har jeg i melet..bruker den til å hente opp mel med.. smart liten ska det..

ønsker deg en fin søndag..

klem Kerstin

Som mine dager er sa...

Er det ikke fint å hente inspirasjon. Den veggen var sannelig herlig - ikke rart du likte den.

Du får det sannelig til du også. Hjertet et en fasong jeg aldri går lei av :-)

Han en flott morsdag kjære venn.

Marit

Monicas Hage sa...

Koselig innlegg og flotte teppebankere:) Kreativiteten din har ingen ende tydeligvis, og godt er det;D

Bird sa...

hehe, det var lurt! skulle trengte eg en sån sjøl jeg faktisk! (så ofte som jeg banker tepper.......................haha)men kanskje det HADDE blitt oftere, med et så fint redskap?!

anne - moseplassen sa...

duverden så flott ett åkle! Artig med slikt arvegods, og morsomt at du har laget din egen teppebanker :)

Nå er presentasjonen til Frøken Solslikk 2010 ferdig, takk for at du deltar :)

Alvas hjørne sa...

Herlig teppe,flink din bestemor:)
Ante ikke at kråkefot gir okerfarge...spennende:)
Ha en fin ny uke!

KAT sa...

Du er så kreativ , morsomt å se på alt du gjør!
Kan bli inspirert av mindre...;)

Den rosa kommoden er helt luktfri ! Fant dere ut av hvor det stammet fra? Var jo nesten litt mystisk....;)

La deg til , håper det er ok.

Ha en flott uke! Ikke legg ut mere fristebilder nå fordi mannen min går snart i stå ..hahha!

Anne-Berit sa...

Så fint teppe,og så gøy at din bestemor har vevd det.De kunne det før i tiden.Koselig og kreativ måte du hedrer din bestemor på.Ha en fin uke,klem herfra:)

Kathrine sa...

Kjempeflott Gunda! Og koselig når en tar vare på gode minner.
Ha en fin kveld. Klem herfra:))

Det lille røde huset sa...

Aldeles nydelig Gunda!!