Sider

torsdag 11. mars 2010

70° i 15 min .

Heia der en liten tur innom for å komme med ukas torsdagstips.
Tipset er rett og slett å legge en lp-plate i ovnen på 70 grader og forme den over en form enten i ovnen eller forme den til etterpå. Det er faktisk enklest ;)

Kanskje et litt oppbrukt tips men stilig å bruke i bord dekking der du vil ha det litt tøfft!
Min plan var egentlig å klippe/skjære ut englevinger men jeg er ikke kommet dit enda da...
Prøvde å stikke ut figurer med pepperkakeformer også men tror jeg må øke varmen da ;)

Bare et lite tips her på tampen av uka!
Løvetannen du ser på bildet er fra Berde plants og kjøpt hos min venninne i blomsterbutikken her ;) Tusen tusen takk for at du er så snill og skaffer det meste til meg ! Just having some fun!

37 kommentarer:

sigrid sa...

Stilig...

Bra vi kan gi kvarandre oppmuntring og gode råd her inne i den "rare" bloggverda :-)

klem

ennah sa...

Wow, så utrolig stilige!! dette falt i smak og må selvfølgelig prøves!!!:)

Sjarmerende-Gjenbruk sa...

God ide -veldig kreativt!
Klem fra Hanna

Tovepia sa...

Supert!! Har en del LP-plater, men spørs ka gubben si...men skikkelig flott gjenbruk, spør du meg;)
Ha en super kveld og klem fra meg;)

Bossa sa...

oioioi. Hva du finner på !!!!!.
Ble arig da....
Ha en super kveld.
Har noe til deg hos meg. Klem :O)

Fotograf Trine Bjervig Tønsberg Vestfold sa...

Kult :) Utrolig mye rart du kommer på :)

Kathrine sa...

Hærregud Gunda! Behandle LP plater sånn,) Håper det er dansebandmusikk du ødelegger. Da er jeg med:)

Fikk nesten litt vondt nå, men vår store samling er fredet da,)

Håper bare folk tenker seg om før de begynner med tipsene dine:)He..

Skjønner du er opptatt for tiden ja.

:)

sologbolig sa...

Du Gunda, du Gunda ...... eg veit ikkje om noen som er så oppfinnsom og kreativ som deg ! ..... det må væra trønderblodet !! Ha ei fortsatt fin veke.

Evami sa...

Så stilig Gunda:) Enn å frivillig ha løvetann inne på vinteren da! Har mer enn nok av de om sommeren jeg!
Ha en strålende torsdag i snøværet:) Klem

kari - carpe diem sa...

Kjempesmart! Ei venninne av meg gjorde noe tilsvarende en gang, bukla de skikkelig til, og hadde de til pynt på veggen. men som skåler var de riktig så smarte!

Lineca sa...

Som pote skuler var det der helt utrolig stilig. tror nesten poden min ville ha syntes det var kult og. =)

MaritK sa...

kuuult Gunda!! pottene var jo bare råstilige...

MajorogMeg sa...

Hvis jeg gjør noe slikt med en lp-plate blir jeg nok singel etterpå...

Men stilig ble det:)

Klem fra meg:)

Sareptas krukke sa...

Her i gården tente tenåringen på ideen om gjenbruk av plater. Helgasyslen er allerede i boks - dette skal prøves ut...

KATE ♥ sa...

Tøft.

asbjørg sa...

hehe...skikkelig fint ble det!!

liven sa...

Så kreativ du er da Gunda!!
Og løvetannen var sååå fin!!
Ang. mine lyse bilder....har en innstilling på mitt lille digitalkamera....og den brukes flittig :o)

ha en fin kveld :o)

Skafferi Med Sjöutsikt sa...

Va häftigt! Vilken fantasi du har :-)

Ha en go kväll, kram Lina

Elisabeth sa...

Æeeee...*svelger hardt*
Men jeg skal innrømme at det var kult, selvom det smerter langt inn i en musikksjel ;)

www.jeanetteskreativeutbrudd.blogspot.com sa...

Oj, så kult! Du er så kreativ altså:-)
Jeanette

Som mine dager er sa...

Det har jeg aldri hørt om før. He he .. slår helst sikkert an til de som er musikkfrelst iallefall. Men finnes en lp plate i hvit? Da skal jeg også prøve meg ;-)

Klem Marit

Jannicke sa...

Du er et oppkomme av ideer, Gunda :o)
Derfor er det også artig å stikke innom deg :o)

Klem J.

Violetta sa...

He-he...dette har jeg aldri sett før, men det er jo både stilig og morsomt da. Blir det aldri tomt for ideer der inne? ;-)

Aud Jorunn sa...

Nå ble det litt sånn "flashback" her for meg.... Lp-platene som tilhørte mine eldre brødre fikk slik behandling på slutten av 7-tallet. De vet fremdeles ikke om det, så dette er høyt gradert hemmelig ;)

Aud Jorunn sa...

Er riktig nok kommet i middagshøyden ..... men det skulle altså stå 70-tallet

Anne-Berit sa...

Man kan lære masse her inne hos deg.LP-plater har jeg plenty av så nå må jeg prøve meg på ei ny godteskål.Trodde ikke jeg skulle få bruk for platene mine noe mer,men dette må jeg prøve.Takk for tipset:)

Mitt hvite hus sa...

Jøye meg... hvor tar du alle ideene fra.. kjempestilig ble de..

Jeg hadde helt andre tanker når jeg leste overskriften...

Klem Kerstin

Ravheksen sa...

Ha,ha, jeg tror, at manden her i huset ville gå bananas, hvis jeg brugte hans plader til skåle, men ideen er god. Rigtig god fredag til dig, GundaM:-)

Anne sa...

Ohoi for et tips :-) så dårlig til å bake at dette kan jo steikovnen brukes til ja. Hele loftet fult av de platene jo, og jammen kan de jo komme til nytte ser jeg. Julegave tips til hele sleka om en tid, he he

Datt sa...

Ooooh, så kult! Genialt tips! :D

Missfryd sa...

Kult og veldig kreativt!
Ha en herlig helg.
Klem Ingrid:-)

Viola sa...

Du verden du! Nå har jeg sett det også!! :) Men vakkert ble det! :)

Tulip sa...

Har mange gamle lp plater...hmmm,god ide å ofre en til litt røff skål!

takk for tipset:)

ArneA sa...

Fre rekved til vinyl?
Verden går videre også i Trøndelagen
God helg

brito sa...

Stilig!!!!

ASSA sa...

Ja der fikk du lagt ut ideen ja ;D
Det finnes jo vinyl som en vil høre på lengre og da er skål-ideen fin gjenbruk, jeg har iallefall brukt den til flere ting jeg :D

Ha ei God Helg! Gunda.

Mine Blomster sa...

Kanon bra!!