Sider

mandag 15. mars 2010

Flintstone...

Ikke vet jeg hva det er med meg og stein men jeg har de overalt i huset her...
På et eller annet merkelig vis kan jeg se det er stein i så og si alle rom...

Ja, til og med på lampa i vinduet i gjesterommet ! den tror jeg i tillegg er en ordentlig stein fra en jettegryte og de andre steinene du ser her er fra en innsjø med masse smågrus og leire som gjør at de alle får et spesielt utseende ;) "Leirleika" kalles de.
Gleder meg til å gå barbeint der nede igjen og småplukke stein, måtte nå bare denne snøen forsvinne snart...

21 kommentarer:

MajorogMeg sa...

Lider av steingalskapen selv så det finnes sorten her også...+ på hytta:) Stein er flott:)
Men det finnes ikke rakved her ved havet, det er helt merkelig. Neste helg starter hyttesesongen, så da skal jeg på jakt i fjæra der.
Nyt kvelden, klem fra meg:)

Tovepia sa...

Ja, måtte snøen forsvinne og steinhentinga ta til igjen;)
Flott å se på, gode å ta på;)

Ha en god kveld og klem fra storbyen;)

mitt hus sa...

Ingenting er som solvarme steiner! Det er godt det går mot varmere tider :D

Sareptas krukke sa...

Stein alive, stein alive...
(eller var det staying alive?)
Your choise ;)

Datt sa...

Næh, så kule stein, den ene der ser ut som en litt amputert menneske! :-O

Ravheksen sa...

Hvor er de smukke, GundaM og meget specielle:-)

Bossa sa...

Slike steiner har jeg aldri sett maken til. Synes også det er artig med stein. Plukker med meg i massevis når vi er i Steigen. Kjører hjem helt på skeiva.....
Klem :O)

Kathrine sa...

Og jeg skulle jo bli med. Husker? Kjører jo forbi den sjøen nesten en gang i uka.
Artige og flotte er de.

Hei og hopp der i snøføyka:)

Tulip sa...

Klarer heller ikke komme hjem fra turer uten stein i lomma...hihi

Nydelige steiner du har! Man MÅ ha noen i de fleste rom:)

Klemmer til deg!

Bird sa...

oi de steinene der var utrolig fine!! Det er jo helt vidunderlig å gå barbeint i fjæra å plukke skjell og steiner! Utvalget er ikke så bra her i byn som der jg egentlig kommer fra da.......
Ååå som jeg gleder meg til varmere tider!
Men først kan vi glede oss til påske!
Ha en fin uke!

kari - carpe diem sa...

Åh, dem va fin! Jeg og jentene her i huset er totalt stein-gale! vi gleder oss også til å vandre barbeint rundt og samle runde, gode steiner!

Solveig sa...

Enig med deg - nok av det hvite element nå!
Stein er toppers! Har mengder med runde stein i våre murer rundt i hagen - min man påstår at han ble steingalen på "ekte" en stund:o))
Fine og talende bilder du har tatt:o))
Ønsker deg en fliott morgendag, min venn.
Klem fra Solveig

Det lille røde huset sa...

Nok en steinsamler her! Hva er det som gjør at en tiltrekkes av stein..... ? Og nå når jeg leste dette innlegget ditt fikk jeg med ett en ide om hvor jeg skal dra og lete stein om ikke så lenge :) Takk for mange flotte innlegg i det siste Gunda!
Klem fra Marianne

Mitt hvite hus sa...

Steiner er fint..det syns jeg også..

Flotte bilder... ja snø forsvinn..hver morgen våkne vi til et nytt tynt lag med snø.. Hvorfor???

Klem Kerstin

Alven sa...

Fine steiner :-) Og synes selv det er veldig dekorativt :-) Er jo så mange herlige fasonger :-)

Ha en flott tirsdag :-)

Elisabeth sa...

Mmmm nydelege steinar! Ja, eg og er "steingala"... Brukar å lesse sekken til min kjære full når vi er på tur;) Og glad som han er i meg ber han den gjerne... Heldige meg...Skal snart ha konfirmasjon og då skal stein og skjell vere ein del av krasjonen så no berre MÅ snøen fare sin veg snart!!:)

Ha ein fin dag!

brito sa...

He he...er nok flere av oss gitt!
Du finner ikke et av rommene i mitt hus, uten stein;)
For ikke å snakke om terassen..
Plukker alltid med meg stein når jeg er ute å reiser; fant noen nydelige steiner på en tur til Kroatia:)
Må visst ta noen bilder selv; det er så flott når du legger dem ut slik du gjør ;)
Godt for oss andre å ta del..;)
brito

Marit -Tusenfryd sa...

Elsker stein jeg med, men aldri har jeg sett slike!
De var jo som et kunstverk hver eneste en!
Skulle likt å plukke med meg slike hjem.

sigrid sa...

Stein er vakkert..
Her er vi innesnøa :-)

Som mine dager er sa...

Hadde jeg enda kunne sagt at du er steingal, men akkurat det er du jo så langt i fra. Leirfigurene har jeg noen av selv faktisk. Mon tro hvor jeg har plukket de ;-)

Fine bilder Gunda. Liker dybden i dem.

Klem Marit

Anne-Berit sa...

Vi er vel alle mer eller mindre steingal.Gubben bare ser rart på meg når jeg holder en stein mot kinnet hans og sier han må kjenne hvor myk den er,hehe.Men steiner kan faktisk føles myke når du kjenner på den måten.Og så er det jo så mange FINE steiner som jeg bare må ha med heim.Så nå ønsker jeg som alle andre at den hersens snøen skal forsvinne så jeg får pynte med steinene mine ute igjen.Tror jeg må begynne å ha flere av dem inne sånn som du har,så jeg får glede meg over dem om vinteren også.Ha en kos kveld.
Klem fra meg:)