Sider

tirsdag 2. mars 2010

Katta klore. . .

Da vi for fire år siden hentet oss en 8 kg tung kastrert hannkatte hos denne gjengen her fant vi fort ut at en vanlig klorestokk kjøpt hos dyrebutikken ble for spinkel... Med et enormt markeringsbehov måtte vi lage oss et klorestativ selv og brukte da overskuddsmaterialer som lå i garasjen og shoppa oss fire stk solide dørmatter hos Ikea som ble stifta fast til stokken.

Hokus, pokus og sofaene får stå ifred til en viss grad da... Det finnes et stoff du får kjøpt hos dyrebutikken du kan spraye på innimellom slik at aktene blir ekstra "gira" på å klore akkurat der ;) de to nederste radene med matter er blitt skiftet ut et par ganger for her i huset slites det klør skal vite!

Hei og hopp, bare et lite tirsdagstips til dere med katt og klør ;)
(klorestativet er 150 cm høyt og veslekatten på 10 år elsker sitte der på toppen)

24 kommentarer:

liven sa...

Dette burde vår Max hatt også.....før jeg kjøper ny sofa må han få seg et!!

ha en flott kveld....og kos deg med fruene :o)

MajorogMeg sa...

Blir det katt her, må det også bli en slik klorestokk:)
Flotte bilder Gunda:)
Klemmer:)

Bossa sa...

Hælledussen så fine puser. Det bildet nr. 2 med den røde katten er bare aldeles nydelig da...... Vi har jo våre tre hunder ,og jeg tror ikke det passer med katt sammen med dem. Hihi.
Ha en fin kveld. Klem:O)

FIOLINESBLOG sa...

Heisann,her var det kattakloremeg aktivitet:) Lure naturpåler med kloretrekk!
Jeg har en vorsteher (jakthund) som liker å jakte katter,han har såvidt jeg vet bare rukket å jage en kattepus opp i et tre en gang.
Ellers er det noe i "som hund og katt". Selvom det finnes mange unntak.
fiolineklem

Datt sa...

*Sukk* Som jeg elsker kattebildene dine! ;)
Her i huse kom det inn et svært og grusomt stygt stativ etter at Cindy endelig hadde kommet hjem etter 3 uker bortkommen i skogen på Fosen. Jeg var så glad for å få tilbake den utsulta flåttspiste gopusen min at den ble storhandling av utstyr! Hun eeelsker stativet, så jeg holdet ut med det! :D

Tulip sa...

Så lurt å lage det selv!;)
Smartings!!!

her klorer katta på gulvteppet, men prøver seg på sofaen innimellom.

Burde fått skaffa henne et klorebrett snart...

klem

Anne sa...

Dette inlegget og tipset bør ikke gubben se du, da får jeg en stokk jeg også sikkert :-(

Anne-Berit sa...

Nå har jo ikke jeg katt,men det der var innmari lurt,det ser selv jeg.Nydelige katter også.
Ha en fin kveld:)

Nina sa...

Takk for supert tips, vi er fosterhjem for en kattepus nå og jeg registrerer at slitasjen på sofaen er enda høyere enn normalt:P

Bird sa...

så smart! Har både brett og stativ og det klores for harde livet ja!:) røyter de mattene der når kattene klorer på dem eller?

KATE ♥ sa...

Lurt med den sprayen, vi har ny sofa og en sprø katt :)

Kathrine sa...

Her klores det på begge sofaene, men jeg har ikke så dyre sofaer, så det gjør ikke så mye. Og avvenning nå etter snart ti år, blir nok vanskelig.
Smart klorestativ! Så neste katt må nok få et sånt ja:)
Ha en fin dag der!

:)

Mitt hvite hus sa...

Stilig.. vi skulle nok hatt et vo også..for Simba gutt klorer oppetter alle lister rundt dørene...

Ditt var stort og flott ..men med sås tore katter så trengs det nok..

Klem Kerstin

organic-lizzi sa...

Suuuupersmart!!! I grunnen ganske så fint å se på også (i motsetning til de kjøpte...)
Her går det stort sett i sofaer og det eldste trebordet!!
Kooos dag & Stooor klem Randi

karin sa...

Så fine bilder Gunda :) Jeg har også tatt to katter fra Høgheim og FOD fordi jeg synes det er en fin ting å gjøre. Klorestokken din var bare så tøft laget! Vi snakkes.

KAT sa...

For noe smart! Vi har også to katter , de elsker dørmattene fra IKEA for tiden...hehe.

Missfryd sa...

Smart! Nå har jeg to hunder som ikke klorer, men i steden biter....må ha et teppe hengene over sofaen til en hver tid for å skjule tidligere valpestreker...
Takk for koselige ord, veldig hyggelig å høre det av deg:-)
Klem Ingrid

Violetta sa...

Oi, så smart da! Ser ut som kattene er lidenskapelig opptatt av den også - det klores på harde livet, hehe...

Mitt hus sa...

hmm... smart! De er så superkule de skålene under her! ;)

Det lille røde huset sa...

Takk for tipset Gunda :) Så herlige kattepus-bilder! Heldigvis har Lussi forstått at pusen ikke skal klore på sofaen og spretter frem og irettesetter hver gang hun prøver seg. Men det finnes også ubevoktede øyeblikk hvor pusen er frampå med kloa.
Klem fra Marianne & Co

Det lille røde huset sa...

Men den sprayen du bruker, hva heter den??? Kjøpte en spray på en dyrebutikk for noen år siden, "Get off" eller noe sånt het den (ment for møbler som katta ikke skal klore på). Men luktet så vondt at jeg ikke greide å være i hus....! Sprayen er lagret i garasjen og jeg kjenner lukta på lang vei fremdeles ;)) Hva heter imidlertid den sprayen du bruker på klorebrett?

Mia sa...

Så herlig å titte innom deg igjen, Gunda. Jeg har vært "utaskjærs" en stund, men er nå "back on track" og koser meg med dine herlige innlegg. Heldige er pusene dine også, som har så fine forhold!

Laila sa...

Nydelig bildet av Ippi der.
Jeg laget et skikkelig leke/kloretårn til Saphira, to etasjer med flere stolper og hengende leker, hun brydde seg ikke, fortsatte å bruke sofaen.
Ha en riktig god helg, klem Laila

Atelje Skärvan sa...

Önskar en trevlig helg.
Kram Agneta