Sider

mandag 24. mai 2010

Food Recycle...

Elsker lage pai og i helga har det blitt noen . Men mest av alt elsker jeg lage blikkfanget av det som egentlig skulla vært hivd uti komposten med en gang ;)

Finnes det egentlig noe vakrere enn store, friske,flotte, grønne rabarbrablader ????
Satt i skåler kan de bli både til grønnsakskurv på benken og vakker bordpynt på bordet!!
Og mens denne ene rabarbrapaien "koste" seg i ovnen og ble både brun og litt brent kosa jeg med å dekorere både bord og kjøkkenbenk med kompostmaterialet.

Og for å dra denne gjenbruksgreia litt på spissen; Den ene skåla med blader ble til en liten boltreplass for en fornøyd hamster ;) Ha Ha Hammy ! Finnes det en gladere ahmster tro ...
Ha det gøy, take care og unn deg noe ekstra godt...
Jordbær med hvit sjokolade på var himmelsk, rett og slett. Borte på en blunk;)

22 kommentarer:

Nina sa...

Jeg tror at Hammy har det så bra som noen hamster kan ha det..! Optimalt:) Kompost og gjenbruk er noe jeg skal bli bedre på - får gå ut og snekre meg en bås jeg nå:) Takk for inspirasjon;)

Tulip sa...

Ja grønnsaker gjør seg godt som blikkfang, det er sikkert...Eller som kosekrok for små søte hamstere!

Gleder meg til å lage noe av rabarbraen min...den skal bare få bli litt større først:)

Klem

Tovepia sa...

Hammy må sannelig ha det som plommen i egget der han sitter:O) Rabarbraen har jeg aldri fått gjort noe med...pai, det hadde kanskje vært noe..må ut å se på min jeg også;)

Nyt siste pinsedag og klem fra meg;)

Landcharm sa...

Rabarbera...mmmmm det høres deilig ut, og moromme bilder viser du alltid.

Datt sa...

Næææh, Hammy, så herlig bilde! Ser virkelig lykkelig ut ha, som et barn i godtebutikken antageligvis... :P

Villa Luftslottet sa...

HERLIG!!!! Og når det nå er sagt, så er kanskje du den rette til å styrke mine manglende botaniske kunnskaper????? Vi har i hagen en slags hekk/busk, som har sure, små grønne epler. Ikke spiselige. Jeg kalte de så eplekjekt for granatepler, men det er det jo ikke. Ha du noen idè om hva det er???
Ha en fin dag:)

sologbolig sa...

Stilig. Og nå kom eg på det, kor e' d' blitt av rabarbraen min !!? Eg hadde jo den i fjor ....... denne vinteren har tatt knekken på mye !!!
Eg har den store arbeid-i-hagen-dagen i dag. Men no er eg inne og lage middag (mens eg blogge!!), nei, nå må eg fly på kjøkkenet, det lukte litt svidd. Ha ein fin dag. klem Sigfrid

bea sa...

he..he.. ser ikke ut til å lide noen nød den karen nei:))

de jordbærene fristet virkelig.. sender du noen nordover?? :))

ha en fortsatt koselig dag.. klem fra ho berta i Tromsø

kari - carpe diem sa...

Å kjære...nå fikk jeg grusomt lyst på jordbær...nam...

Villa Luftslottet sa...

hahaha, jeg så faktisk ikke hamseren før nå:) Lykkelige liten;)

Tuuuusen takk, Gunda:) Nå skal jeg meddele på facebook siden at jeg har fått vite navnet, også linker jeg til deg:) Ha en strålende dag videre, nå tror jeg nesten vi får ta sol-dansen i ren protest;)

Som mine dager er sa...

Told you! Jordbær og hvit sjokolade er faretruende avhengighetsdannende.

Ler godt av hamsteren som er i sin grønne himmel.

Har overlevd pinsa.Takket være søte og herlige unger. Men været får du gratis for min del.

Klem Marit

Anne sa...

Du baker og baker :-) ikke det mest idiotiske en kan bruke dagen på det Gunda, kjekt å finne noe i fryser`n også om noen ikke finner det før deg .-( for slik er nå tendensen litt her. (Derfor vettu jeg skriver `sodd` på de fleste av mine isbokser som jeg vil ha i fred he he)
Ble nok en liten tur ut her ja i kveldinga, holdt på å gikk helt amok sjø av å stusle bare innendørs her. Fant meg endriv ved stokk da som jeg dro hjem sånn halveis gjennm bilvinduet, men pytt sann, hem bryr seg om hva ale sier.

Ny uke, og er man motivert, vetta søren, men en gjør et forsøk, he he

Rabarbrablader ja...., jo var inne på tanken om et blogginnlegg om blomster i dag, for jeg er nok litt bob bob der å æ, men mista motet :-))

Anneklem i kvelden.

Anka sa...

Kan ikke huske at jeg var sååå god mot mitt hamster (som forøvrig het Vennen) Men selv om han ikke fikk fritt fram i salatbollen fikk han mye kos:-D

Håper du har hatt en god pinse og deilig langhelg:) Klem fra meg.

karin sa...

Nam, nam....jordbær!!!
Som jeg gleder meg til de norske :)
Jeg vil også prøve med hvit sjokolade, det tror jeg helt sikkert slår ann i hjemmet :))
Så må jeg si at jeg tror dyrene har det bra hjemme hos deg,- som hos meg. Også en liten hamster har kanskje lyst på no godt, og snakk tråkke i salaten, hi hi.
Ser deg til uka på jobben din:)

Synnøve sa...

Hammy må bo på i verdens beste hjem:))

Høvelbenken på stua synes jeg er tøft.
Ha en fin ny uke:)
Klem

Bird sa...

Å her var det mange morosamme innlegg siden sist!! Fin høvvelbenk og stilig brevkasse! Synes bildene dine med hamster og katter er så utrolig morsomme! Nesten uvirkelig fine!!

Holder du fotokurs? da kommer jeg:)

Ravheksen sa...

Du er en kreativ sjæl du GundaM.
Og hvilken heldig hamster.
God tirsdag til dig og dine:-)

miss marple sa...

...H-Æ-R-L-I-G!!!

Missfryd sa...

Hva som er vakkert er alltid relativt....
Rabarbra ser i hvertfall veldig sunn og kraftfull ut:-)
Hammy ser ut til å kose seg glugg:-)
Klem Ingrid

~~Randi, Hverdagsprat~~ sa...

Aldri smakt rabarbrapai æ - er jeg litt 'out' da, eller? Kule bilder, og det er ikke akkurat noen bombe;-) Du, jeg mente ikke å stresse med å komme på besøk, er jo ikke i Meråkerbøgda så ofte, tenkte bare å stikke innom en liten tur en eller annen gang i løpet av sommeren. Ikke noe pes, det er bare koselig å treffe deg, sjø! Og så kommer jeg på jobben en dag, også - må ha flere stoler - er SÅ fornæyd med den jeg kjøpte sist (takk for goood service). Sneiks, min venn - klemmer**

Solrosa sa...

De jordbærene så gode ut! Noe for Hr. Sol - so elsker hvit sjokolade og jordbær! Han kommer til å elske kombinasjonen! :)

sigrid sa...

Herlege innlegg du har hatt i det siste..
Mi vesle rabarbrarot er litt lita enno, men gler meg..
Likte godt den høvellbenken din :-)

Ha ei vakker helg!