Sider

torsdag 6. mai 2010

Kjære gud i himmelen...

Kjære gud, la oss slippe mere is på dammen... La oss slippe fryse om nettene ;)
La oss få grønt gress mellom tærne og sol på himmelen! La morgenen idag være den siste dagen vi gikk på isen på denne siden av året! Pliiis da ;)

Men hvem er egentlig gud og hvor er himmelen ? Og hvor er snøhvit ???
Nå må hun hente norges glass til oss slik at vi kan fylle de opp med froskeegg.
Ja, når isen endelig tiner da ! Ha en fin ukeslutt, måtte den bli varm. Atsjooooooooooooo!

24 kommentarer:

Tovepia sa...

Stakkars små nissetroll og oss som ikke får den varmen vi fortjener;) Morgendagen bli bra...på mange måter:O)
Men så meldes det kaldt igjen!!
Vi får nyte sola hver gang den er oppe;)
Gleder meg til besøk imorgen;) klemmings;)

Bistels Brenneri sa...

Heisann!! Herlige dverger. Håper vårsola kan tine isen, så du kan finne frem norges glass og samle froske egg. Kanskje dukker snehvit opp.....
En god helg til deg og :-))
Lisbeth

Randi sa...

Huff, det skal ikke være enkelt og være en liten dverg....men i dag må da isen ha smelta....solen varmet jo som bare det....jeg satt ut og solte meg..:-)

ser ut som om det blir vanskelig å få til noen tur...jobb mandag, Julie bursdag på Tirsdag, onsdag må det shoppes inn litt;-) så da var den uka gått...og jeg er klar for en toppers helg!!!:-)

nyt helgen kjære GUnda:-)

klem

asbjørg sa...

De småtassene så ut til å kose seg selv om det er is de.Men enig med deg,la oss slippe is og kulde,vi har hatt vår dose for langt fremover!
Ha en fin ukeslutt!

sigrid sa...

Søt den historia di, du kjem på det..
Varmt i dag, men ser ut til at kulden kjem att i helga.. tenk å komme når vi ikkje vil ha den, fy skam ;-)

God helg!

FIOLINESBLOG sa...

åååååå du underholder meg så godt:)
morsomt at du leker og hygger deg med dvergene......!!! på isen:)
elsker voksne folk som kan more meg og være barnlige:)
filosofiskefiolineklem

bikim sa...

So cute!
loved your previous post! absolutely gorgeous photos! you're an amazing photographer!
happy evening,
Rosa

Berit sa...

uff da, ikke noe gøy når isen ikke forsvinner, både for disse dvergene og ikke minst rumpetrollene. Det var en spennende tid for oss da vi var unger for å følge med på utviklingen til de ble padder.
Hadde en dam rett ved barndomshjemmet det det var full aktivitet, nå er den borte, veien er blitt bredere og dammen fylt igjen.

Håper det blir en flott helg der nord med varme som tiner dammen hos deg.
Klem.

sologbolig sa...

Kjære Gud la det ikkje bli ei ny istid !!! .... nå har eg fått vinterdosen min og vel så det ! ...... lørdag morgen drar eg til Nice (viss ikkje noe aske spolere heile turen da !! den islandske vulkanen e'kje heilt god !) Håper isen hos deg forsvinne fort, ellers så får du tenna bål ! Vi snakkes om ei ukes tid. Klem fra Sigfrid.

Monicas Hage sa...

Håper inderlig at det ikke blir mere snø og is nå ja... Vil ha ordentlig vår nå med det samme! ;D

Flott frøken under her:) Klem

Mitt hvite hus sa...

Herlig liten fredagshistorie fra deg dette...

måtte bare noen dere ute høre på deg =)

God helg.
Klem Kerstin

Odins lille hjørne sa...

I natt har det ikke vært frost her.. 7 gr då jeg sto opp, så takk for bønnen!:0)
Men froske egg på norgesglass??? Ok???? Nei, det forsto jeg ikke helt..Kanskje fordi jeg kommer fra en plass som det ikke er frosker..men alikavell, i norges glass..

Turid sa...

Morsomt innlegg fra dæ - her skinner sola ....men på natta sklir dvergene på isen her å......

Josefine sa...

Håper solen og varmen kommer snart til deg, skjønner godt du roper etter det nå! GOD HELG klem fra meg

Nenne sa...

du er toppen på kransekaka du:-)))))Spørsmålene var litt vanskelig å svare på her, men vi kan prøve ved en senere anledning;-)))klæmz

Skafferi Med Sjöutsikt sa...

Ha ha! Förstår verkligen din längtan! Kan trösta dig med att den har kommit hit, och borde vara på gång till er :-)

Ha en trevlig fredagskväll!
Kram Lina

Tonerose sa...

SÅÅÅÅ herlige bilder! :o)

Kathrine sa...

Hehe..Flotte bilder! Takk for koselig møte i går. Som blir altfor sjelden. Og herligheten da, artig bilde du sendte! Lo godt her du. Må vise til resten, men de sover alle mann enda.
Ha en fortsatt fin helg, der oppi lia.
KlemKlem:)

RegnbueGuro sa...

Håper både Snøhvit og dvergene får en nydelig, solfylt helg!

Ramme alvor sa...

hehe :) fantastisk! Ja somaren let vente på seg. Du er likevel heldig som har ein so flott dam, trur eg skal planleggje ein i framtida..kjem tid kjem råd :)
Vil også takka for ein veldig fin kommnetar...du får stikke innom på kaffi ein dag :)

Klem!

Solveig sa...

Talende bilder og herlig dverger:o))) Og jeg såååå enig med dem; la oss få vår og varme for alvor nå! Ønsker deg en flott uke, Gunda:o))
Klem fra Solveig

Tulip sa...

Herlige Gundabilder...thihi!
Håper isen er borte på dammen!

MajorogMeg sa...

Håper du ble hørt....3 gr her nå....
Herlige bilder:))
Klem:)

Ramme alvor sa...

gratulerer med ditt flott bilde..eller rettere sagt ditt flott spa i konkurransen på NIB. du er ein klar favoritt :)