Sider

torsdag 5. august 2010

"Røykestol"

Her er av mine sitteplasser ute på terasssen der jeg sjelden eller aldri sitter desverre...
Og grunnen til det er rett og slett stolen jeg kjøpte for over 20 år siden og som var min favoritt-røykestol! Hver gang jeg setter meg i den stolen får jeg bare sååå innmari lyst på røyk, at jeg rett og slett har overlatt stolen til kattene og mine røykegjester ;)

Ikke er det vel så deilig sitte der heller, da klessnora mi henger rett over og der henger det jo tøy og duker til stadighet. Stolen er trekt om flere ganger og nå henger et innerfor på en kåpe over, samt en myk saueskinnspute ;) Bordet er lagd av driv ved og en glassplate.

DSC_0075

Dette bordet av driv ved og et gammelt sagblad har man utsikt til om en våger seg sette seg på denne "røykestolen" min ;) Og for dere som lurer så er det 15 år siden jeg slutta røyke...

19 kommentarer:

Tovepia sa...

Jeg kan komme innom og sette meg i stolen; det så herlig ut der ute...men da må jo klesvasken inn:)

Liker bordene dine!!!

Ha en super kveld, går utifra at sola skinner på deg også, klem fra meg;)

karin sa...

Hva? Har du røykt?
Da har du vært flink som slutta!
Og tenk så har du vært på tur med opptil flere røykere uten en
knyst ;))

sigrid sa...

Godt at kattane har fått stolen :-)

Du er så herleg kreativ!!

Ha ei vakker solrik helg!

Josefine sa...

Hei på deg Gunda...

Ja det er rart hvordan vi kan bli minnet på ting så lenge etter. Røykte også litt for 15 år siden, sånn til fest bruk. Er glad den tiden er over...

Koselig å se alle de fine bordene du lager:) sommerklemmer fra meg

Ildergreien sa...

Såg utrolig trivelig ut da, må innrømme det.

H

Minnelita sa...

For en som "faktisk" aldri har prøvd det, men som er gift med en som har slutta, så syns æ du har virri flenk æ. Kainn du itj be mæ heim snart???

Mitt hvite hus sa...

Syns du hadde en kjempekosleig plass der under klesvasken jeg... HM..jeg kunne sittet i stolen din...

Klemmer =)

anne - moseplassen sa...

så lekkert å lage bord av et gammelt sagblad! Det tror jeg ikke at jeg har sett her før. Kjempeide :D

Alvas hjørne sa...

Nydelige Gudabilder:))
Det er bestandig noe ekstra over dine bilder, vakkert!
Og det sagbladbordet var helt KONGE!!
Genial ide:)
God helg til deg!!

Fjellsnella sa...

Så kreative bord du har. Kjempeflotte altså! Tusen takk for trivelig komentar på bloggen min:-) Ha en fin kveld!

Datt sa...

Hihi, røykestol du, der var det virkelig koselig da! Uten røyk helst da... :P

Mine Blomster sa...

Alt blir som et eventyr rundt deg når jeg leser og ser dine vakre bilder...til og med en "røykestol" ;O))))

Masse hilsner
og klemmer
fra meg
til deg.
B

bea sa...

og du har stadig lyst på røyk ?? gulp!! blir man noen gang kvitt trangen ??

herlig stol og bilder :)) god helg!

sologbolig sa...

Hei !
Dei borda dine var bare såååå rålekre. Kor tar du det fra ??? Så koselig å sjå bildene dine, dei osar av kreativitet. Ha ei flott helg.klem fra Sigfrid

Marie sa...

Røykestol eller ikkje, koseleg plett er det nå iallefall :)

Ha ei fin augustveke :)

~~Randi, Hverdagsprat~~ sa...

Å, jeg liker bordet, det er tøfft og lekkert! Ja, det er rart med hodet som sier 'røyk' noen ganger, selv om det er år siden man sluttet. Like greit å sette seg et annet sted da, ja. Ha en fin dag og fin uke, Gunda! Klemmer**

Hagen i Grubba sa...

Enn å finne på å lage et bord av drivved og et sagblad!! Den som hadde slik fantasi :) Kjempetøft var det!

Ellen - Charmerende gjenbruk sa...

Hei GundaM
Nå er det lenge siden... sommeren er jo så travel og hektisk. Morsomt å titte inn til deg igjen.
herlige bilder du viser fra hagen.
Du må ha enb god uke.
klem...Ellen

Anne sa...

Hei igjen snuppa!! long time no heard :-((

Ser du har hatt store skippertak i hagen denne sommeren ja, og store forandringer ser det da ut til at det har blitt også, bare må få sett skikkelig snart!! så heidundrende nyskjærrig sjø.

Ferien her over, og de siste feriedager nytes i heimen. SÅÅÅ overgrodd og flott da vi kom hjem, men så kom mannen med ljån du.... faan å punktum


Annekjærringa