Sider

søndag 19. september 2010

The Birds ...

Jeg jakter etter å få et glimt av disse flotte trekkfuglene som flyr over åkrene her om høsten men jeg er jo aldri hjemme så jeg får sett de...
Forrige helg ble en "fugl" (funnet i en urgammel bekk) med ut på åkeren i håp om at kanskje de andre fuglene skulle komme og men dengang ei.... Så for meg det bra motivet vet dere ;)))

Kanskje idag..? Idag, slik midt på dagen kan jeg få et lite glimt av de..?
Jeg vet ikke hvorfor, men det gjør meg så innmari glad ;D Ha en fin dag du og, med eller uten et glimt av en trekkfugl eller fler!

14 kommentarer:

gult hus i svingen sa...

go ide, Gunda. det ordner seg skal du se....
Lørdag morgen var det et underlig leven utom hytta. En hel skokk med gjess fløy over oss. Vi så dem ikke, det var skodde til en forandring. Helt enig med deg, det gir en spesiell følelse å se og høre trekkfugler. Avslutning på en epoke for å starte på en ny, liksom. Blir rent poetisk her jeg sitter med dagens første kaffekopp og er klar for nytt lopperaid.
Fin søndag da.

Klem fra Trine, vi sees nok til uka;)

asbjørg sa...

Fantastisk fin fugl du har funnet!Vær tålmodig,de ekte dukker nok snart opp!
God søndag!

skjerstad sa...

Hei Gunda :) håper du får et glimt av dem i dag :) Jeg skal forsøke å få blomsterløker i jorda i dag , tenkte jeg . Hvis ikke det pøser ned alt for mye da ;) Her i huset speides det etter gås :)(ivrig jeger )syns no det er koseligere å se på trekkfugler jeg ja :)

Ha en fin søndag :)

Alvas hjørne sa...

Flott Gunda!
Forrige søndag, fikk jeg med meg store flokker av både gjess,og ender..flott!
Nyt dagen og kos deg masse!

Monicas hage og foto sa...

Det var en flott fugl:) Håper du får se flokken din snart da... Tidlig i vår var det en stor flokk med svaner som fløy rett over meg, men dessverre hadde jeg ikke kameraet med meg... Synet har imidlertid festet seg:) God søndag til deg. Klem

Megan sa...

Jeg forstår godt din forventning og lyst til at opleve de dér trækfugle. Et helt specielt sjældent syn ... Krydser fingre for, at det bliver i dag! Og hvorfor ikke?

Ellers er den anden fugl da også ret flot! Gode billeder, du! :-)

Klem

Datt sa...

Kuleste fuglen! Kan hende han ser så tøff og kul ut at de andre fuglene flyr omveier...?? :P

Du, jeg lurte på, dere har vel ikke masse potetkasser lenger vel...? Det poppa akkurat opp en idé i topplokket mitt her, og for å gjennomføre trenger jeg en dunge med slike kasser... :P Typisk meg det da, får ideer det tar meg årsvis å finne materialer til... :P

Elisabeth sa...

Den flottaste "trekkfuglen" eg har sett i dag! :) Var på tur i går og då sat der eit heilt reisefylgje å hadde djupe debattar på ein lysstreng...Det sikraste haustteiknet og alltid fylt med vedmod for mitt vedkomande...:)

Ha eun fin søndag

Wenche sa...

Läcker fågel!

karin sa...

He he he, jeg hadde kjørt av vegen hadde jeg sett den "fuglen"o)
Vi hadde tusenvis av stær som hadde samlet seg i et stor tre utenfor på jobben på torsdag...et underlig lurveleven, synes egentlig det er litt vemodig at de drar, det betyr at vinteren (som jeg misliker STERKT!!!) er i anmarsj

FIOLINESBLOG sa...

Det var grågås i flott formasjon over mitt hus i går:)
Fantastisk god opplevelse,av flere grunner. Det er høst,vi sanker og samler:) Det er godt å ha evnen til både høre og se og fornemme naturen.
Gunda denne fuglen var kanonflott:)
fioline hilser deg

Tovepia sa...

Må innrømme at fugler er ikke min sterkeste side og interesse, men det er fascinerende når de flykter landet i flokk mot sydens varme..eia var vi der;)
Nyt kvelden og klem fra meg;)

ide-puffen sa...

Så kul fulg :) Det burde komme flere typer trekkfugler for å undersøke arten din. Bare den ikke blir et fugleskremsel som tror den har enerett på åkeren he he.
At du har "øye" og fantasien i behold kan ALDRI betviles. Me like.

Klemsi deisi

Minnelita sa...

Å det va bra fint!! ;D