Sider

fredag 24. september 2010

Eføy Rescue !

Nå er alle småplanter samlet under tak ute og venter på vinteren.
Vanligvis pleier jeg bare å la eføyen stå ute til den fryser ihjæl da den uansett dør straks den kommer inn i huset.
Her inne er det altfor varmt desverre ;(

Har noen der ute et eføytips til meg..? Hvordan oppbevare de inne? Og nei, jeg har ikke tolmodighet til å gå og småsprute med en vannpumpe på de...
Kan de stå uten lys i en mørk kjeller..? Stå ute i garasjen?
Hjelp meg, nå har jeg et helt brett der ute jeg har lyst til å berge vinteren over!!!

15 kommentarer:

Landcharm sa...

Skulle gjerne hjelpe deg, men har det litt på samme måten at hvis ikke plantene passer inn i min slurvevanning, ja så er det værst for dem. Ønkser deg en god helg!

Wenche sa...

Hej
Eftersom det är bare eföj som trivs med mig.Så har jag dom ute på balkongen på sommaren och inne på vinteren.De har ikke klaget på denne hantering.

Laila sa...

Dette skal ikke gå an, men jeg har plantet to ut og de har overlevd en og to vintre, plant de innimellom noe annet.
Klem Laila

fru Dyregod sa...

Jeg hadde eføy på badet i vinter. Bare holdt den under dusjen av og til - man dusjer jo allikevel, og den greide seg fint.

gult hus i svingen sa...

du forstår sikkert at asfalthageTrine ikke har tips til oppbevaring av eføy. Men fine er de.... det skal de ha da;)

Fiiin helg til deg fra Meg. Med klem fra Trine:)

Havfruen sa...

hehe...gidder ikke dusje de? Måtte le:) Sett den på et kjølig soverom da? Jeg har eføy i stua og har også en ut..Den får nok plass inn etter hver den også:)
Lykke til og riktig god helg:)
Klemmings:)

Tovepia sa...

Sett dem i jorda ute, sier noen til meg, men jeg har dessverre ikke eføy i år;)
kos deg i kveld og klemmings fra meg i hyttelandet;)

Tulip sa...

Min eføy som jeg kjøpte for en måned siden ser bare stusselig ut, så jeg tror ikke jeg har de rette eføy-hendene! Dessverre...

Kul trillebår...sikkert BRUKBAR som bare det!!!:)

organic-lizzi sa...

Åhhh!Nå var det jammen godt å komme seg inn til deg en tur!! Alltid vakkert & goood energi:-))
Eføy!!!!!! Jeg dreper for fote jeg også!! Kan fint være inne de jeg har hatt og bare gitt de vann innimellom...
Klart seg ganske lenge faktisk:-))
Suuuperdeilig fredag & Klemmm fra Randi

skjerstad sa...

Jeg har dessverre ingen tips . Eføy er så fine :) Prøv å ta dem med inn og gradvis venne dem på varmen kanskje .

Ønsker deg en koselig helg :)
Klem fra meg :)

Synnøve sa...

Har ingen tips om eføy. jo foressten så på bloggen til hjemme beste Sylvia at hun laget kranser av eføy for de tørket og ble like fin. Men det er vel ikke det du er ute eter:)
Klem Synnøve

Ravheksen sa...

Tag dem ind, men vand ikke for meget. Så skal de stå køligt.
Rigtig god dag til dig og dine:-)

Mitt hvite hus sa...

Jeg har hatt eføy ute , men i vinter døde de... litt for kaldt..

ellers får du passe på å vanne de ..

Klemmer

Megan sa...

Heia!
Jeg kan ikke hjælpe dig. Jeg har ikke grønne fingre! ;-) Men kan se, at du har fået masser af svar og håber, at der er noget, du kan bruge i mellem.

Ha' en flot weekend. Her regner det ... men hvem ved, hvad der dukker op senere på dagen?

Klem og ha det :-)

Solveig sa...

Jeg vanner mine eføy en gang i uken eller sjeldnere. Når jeg husker på det. Gjennomvanner jorden skikkelig,lar det renne av seg å setter den i potta. Vanner når det er helt tørt,eller når noen blader er døde! Hehe, men likevell,mine har jeg i flere år:)De er ikke så vanskelige. Ikke i direkte sol har jeg merket,men lyst.