Sider

onsdag 22. september 2010

Er den Brukbar..?

Min mann har i hele sommer snakket om å kaste den gamle trillebåra og kjøpe seg en ny.
Min mann er for tiden lite hjemme og mye av kommunikasjonen foregår over telefonen...
Her endag fant jeg en aldeles bedårende,vakker,sjarmerende ja jeg vet ikke hva men rett og slett en trillebår med sjel i metallcontaineren på jobb!

Jeg ringer min mann og spør om han skal ha seg en "ny" trillebår så tar jeg med den gamle og hiver den...? "Er den brukbar da..?" lurer han på ;) Den er kjempefin sier jeg og lurer meg unna dette ordet brukbar jeg ikke er så begeistret for...

"Hva tar dere for en slik da..?" sier han og når jeg sier femti kroner skjønner han vel det er noe muffens og når jeg i tillegg sier han får en stilig rive med på kjøpet sier han jeg bare må gjøre som jeg vil !
(den gamle trillbåra til Mr E på bilde til venstre...Den nye i midten og Ippikatten ved huset jeg snart kanskje må flytte inn i...)
Så nå er den gamle trillebåra til Mr E levert og den "nye" står strategisk plassert ute ved epletreet ;)
Min mann kommer hjem i ettermiddag ;D

DSC_0005

En ting er sikkert; jeg syns den "nye" trillebåra er brukbar om jeg må bruke det ordet der !
Selv om den er rusten både her og der, mosegrodd og med oppskjært dekk ...
Ha en fin dag der ute der allesammen, jobben kaller!

16 kommentarer:

skjerstad sa...

Herlig Gunda :) ! Den passer jo perfekt din hage ;) Sikker på at din mann synes det også ;)

Ha en fin fin dag :)
Onsdagsklem fra meg :)

Mitt hvite hus sa...

brae så stilig Gunda... hihihi...

trillebåra var mer enn brukbar... den var helt rå... men det er jo mine øyne da... OO)=))

Blir en hyggelig ettermiddag i familien skjønner jeg når mannen skal beskue det nye vidunderet O=)=))

god dag til deg =)

gult hus i svingen sa...

det går helt sikkert bra. Han er vel like sjarmert av deg han som alle vi andre her i Blogglandia. Du kan jo kjøpe han et nytt dekk til trillbåra da, Gunda. Da bli`n glaar. Men den e vældig fin da.

Passe i hagne din som Skjerstad sei.
Fin onsdag og klem fra Trine:)

Skafferi Med Sjöutsikt sa...

Både praktiskt och snygg...mycket finare än en ny...iallafall av de jag har sett :-)

Ha en toppendag!
Kram Lina

Tovepia sa...

Så absolutt brukbar til det meste:D Jeg har jo plantet i min gamle byggebåre og den står nå med punktert dekk;)
Tenker Mr. E blir glad når han kommer hjem!!!
Nyt regnværsdagen og klem fra mæ;)

Ida sa...

Brukbar - og dekorativ.
Som et smykke der i hagen din, Gunda.
Nyt synet! :)

Havfruen sa...

hehe:) Det er viktig at den er brukbar OG den skal være vakker:) Tror mannen blir fornøyd jeg, *ler*
Ha en super dag, klem fra meg:)

Elisabeth sa...

Den er iallefall RÅ! :) Herliheten.. trur ikkje det hadde gått bra at eg hadde ein slik spennande jobb som deg. Trur eg og hadde måtte flytta ut i "kattehuset" av den enkle grunn at der ikkje hadde vore plass til meg inne;)

FIOLINESBLOG sa...

Du assa:):)er såååå morsom! Heldige mann,tenker jeg. IKKE en kjedelig dag i deres samliv:)
fargen på denne helt brukbare trilleproduktet er jo såååå vakker:)
Gledere meg til å høre hva han sier!
en turkisblåfiolineklem:)

Odins lille hjørne sa...

hehe sitter å småler litt her alene!! Du e go! Men jeg må jo og si at den passer sikkert helt perfekt hos deg! Gikk meg en tur sammen med mannene nå i kveld, og da tengte jeg på deg! Tengte på hvor flink du er til å se det vakre i det utgåtte... Etter å ha vært innom her så blir det til at man ser på ting 2 ganger før det blir kastet! Takk for inspirasjon!!!
klem fra odin

ide-puffen sa...

Hi hi. Min har trehjul så den triller, men knirker og er i grunnen ikke "brukbar" i det hele tatt. Altså i den forstand din mann mener:)
Ja hagen din er et skue. En vandring i historien...før industrialiseringens tid he he.

Nei jeg har da ikke tid til å sitte her å blogge.....helt vikle hektet igjen. Noe så avkoblende. Hiver meg nå ut i kunstvikling.......fantasivikling.
Ja du må vikle igjen så jeg kan bli enda mer inspirert.
HERLIG.

Å leke er å leve. Å leve er å leke.

Klemmings

sigrid sa...

Vakker..
Går det ann å seie om ei trillebåre?
Den vitnar om levd liv..
Vonar du slepp flytte ut ;-)

Tone sa...

hehehe, - du er så herlig!!
Gratulerer med ny trillebår. Jeg syns det ser ut som om den kan både brukes og kan være bar.

Har en på setra som er mye eldre, og den funker så det griner etter!

god morsom og kreativ høst! - fra Tone

Anne sa...

Oj oj oj, også den lakre fargen da gitt, nesten sånn turkis grønn, smask sier nå bare jeg :-)

Datt sa...

Helt klart brukbar! Brukbar som sukkertøy for øyet! <3 Herlig patina! :)

Fjellsnella sa...

Så flott den var. Vi får jo håpe at den vil fungere, og håper mannen ble glad? Uansett var den kjempefin.
Ha en fin dag.