Sider

søndag 12. september 2010

Klining i hagen

Javisst har det vært masse klining og klisj klasj denne hagesommeren!
Og prosjekt: mose av yoghurt & jord er intet unntak ;) Moro var det og for meg og ungene .
At vi fikk noen uker med sol og flott vær like etterpå var ikke med i beregningen så prosessen har tatt litt lengre tid enn antatt men nå ser det ut til å gro godt der ute !

Vi klinte rett og slett Tine Yoghurt rett på betongplata som blir brukt til plantebord i et skyggeområde ute i hagen. Så¨smurte vi over fet jord og noe torvstrøssel og vanna godt ;)

Nå ser det ut til at godværet har forlatt trøndelag og da blir det enda bedre groforhold for denne mosen som allerede nå er begynt å gro mørk og grønn der ute .

DSCN5204

Så imens mosen gror kan en kose seg med nyplukket mose ifra siste sopptur der ute. Null sopp-flott mose!
Og betongpplater og bord har en da flere av, betong...Nydelig materiale, rustikt og tøfft;D

13 kommentarer:

Havfruen sa...

Hva? Er dette mulig? Utrolig stilig Gunda:)
Ha en topp søndag...det sies at høsten kommer i dag...
Klemmings:)

Lykkeliten sa...

Ha, ha, artig tittel.
Trodde du hadde tatt et tenåringspar på "fersken" her jeg ;-)

Klem Lykkeliten

Megan sa...

Wow. Hvor flot! Du får komme og ordne min have :-) Det kunne være så fint. Elsker når det ser sådan ud, men jeg har hårdt brug for en gartner ;-)

Ha' en fin dag hos dig. Sensommer eller høst, den skal vel nydes uanset.

Klem.

Tovepia sa...

Ordner du mose selv også??
Så artig! Dette blir spennende å se;)
Nyt søndagen og klem fra meg;)

Anne sa...

Å ja, det der klisset har jeg drevet med jeg også. Smurte faktisk inn en hel stige du :-) og jepp sann, det virker!! bare det står i skyggen, for vann vann og atter vann må til, men så har det vel vært en fuktig sommer denne sesongen også kanskje.

Søndag alt, tiden flyr når man har det kjekt, skitt å. Vaska driv ved til den store gullmedalje i går, og i dag blir jeg visstnok nødt til å støvuge bilen du, for ikke blid den gubben når jeg kom hjem fra fjæra fredag. At en aldri kan lære å kjøre med henger du... pyse vettu.

Ha en syuperkjekk dag nå, myt hvert minutt på den kjekke uteplassen din med alskens prosjekter.

Anneklem

Fargevandring sa...

Dette ble jo helt fantasktisk fint:-) Har aldri sett dette før, men jeg skal huske mose-tipset til jeg en gang i fremtiden får begynt med hagen. Men... huset først:-) Ha en fortsatt fin søndag.

tinemor sa...

Så kult
Klem

skjerstad sa...

Hi hi ;) Artig overskrift ! Så fint med den mosen , ante ikke at den prosessen gikk så fort :)

Ha en fin søndag videre :)

Skafferi Med Sjöutsikt sa...

Va häftigt! Vilka idéer du har :-)

Ha en mysig söndag, kram Lina

Datt sa...

Særriøst, blir det mose av jord og yoghurt? Kuuult! :D

Anne-Berit sa...

Dette var tøfft ja,utrolig hva du får til:)

sigrid sa...

Tøft!
Og Vinterpalasset var nydeleg!!
Ha fin veke :-)

Thelma Louise sa...

så kult..fikk jeg lyst til å prøve.:-) takk for tips.:-)