Sider

lørdag 4. september 2010

Ut er In ;D

Og september er sensommer!!! Sensommer ;D
Nydelige sensommerdager med sol og insekter i lufta; de biter meg i nakken men slik er det når man er så søt som meg ;)Bildene under her er fra det nye utestedet i hagen under nybygd tak !
...............
Et nytt favorittsted er det blitt og her inntaes frokost & lunch på dager som dette.
Sengebenken ble kjøpt på en "liten" loppistur til Sverige her i sommer.
Bord og gulvdekor er kongler fra skogen og ville blomster fra en skogsbilvei. Skogen er full av nydelige små skatter og ikke bare av sopp og bær !
.......................
Hmmm, nydelige sensommer. Ut og nyt!
At jeg sovna der ute under taket i sofaen etter skogsturen sier jeg ingenting om...
Og takk til vakre Megan som minte meg på om at det heter sensommer og ikke høst ;)

27 kommentarer:

Ingrid sa...

Sjå der ja, Gunda. Skatten fra Sverige. Karin sa at hagen din va så fiin, så æ håpe æ får anledning te å sjå en gang. God helg!

GundaM sa...

Heia der Ingrid!
Takk for sist ;D Artig se deg her inne da !!
Må ta et glass vin i hagen før neste sverigetur, hihi

gult hus i svingen sa...

Så stemningsfullt og fint i utestua di. Du tar så fine blider som gir så god stemning. Ha ei god helg. Vi snakkes. Trine

Tovepia sa...

For et flott utested det ser ut som du har fått! Så direkte herlig ut med den senga, og med tak over..
Megan skriver så godt, og det høres unektelig bedre ut med sensommer...og det har vi virkelig nå;)
Nyt helga og de flotte dagene vi har foran oss; klemmings;)

liven sa...

Åh ja....sensommer kaller vi det!!
her er deilig med rundt tyve grader og sol på dagen!!
for et fint sted å ligge å sove Gunda :o)

ha en fin lørdagskveld

sigrid sa...

Flott utestad ..
Eg sovna på ein kvitmalt benk i hagen i stad ;-) Sola byssa meg i søvn..
Seinsommar, flott ord!
Det nok det det er no!!

God seinsommarhelg!

skjerstad sa...

Sensommer ja, jeg har ikke tenkt på det sånn :) Høres MYE bedre ut ;)Ikke rart insektene svermer rundt deg nei ;)Jeg NYTER sensommer ;)

Ha en fin fin helg videre :)
Klæm fra mæ :)

Havfruen sa...

Det så bare helt herlig og innbydende ut Gunda....kunne ha kosa meg der jeg å ja..

Megan/Lene har mange gode ord, sensommer høres mye bedre ut:) Så jeg også kaller september det, iallefall på slike dager.

Nyt kvelden, klem fra meg som takker for gode ord fra deg:)

Ellemeller sa...

Åå, eg elskar bileta og stilen din!
Det er alltid so triveleg å kome hit til deg:)

Datt sa...

Want that Benk!! ;) Herlig område, og neste uke skal visst bli bra! :D

Randi sa...

svarte! er det dit jeg må for å skaffe meg en sengebenk...
Skulle gjerne sett hele hagen din...blir så nysgjerrig på helheten.....:-)

Ja, hadde jeg hatt bil så hadde jeg slått til på jobben...:-)

Klem til deg

Megan sa...

Sensommer, ja! :-)
September er lige nu indbegrebet af sensommer. Nyde, nyde, nyde ...

Flotte billeder!

Klem fra mig

Fjellsnella sa...

Ja sensommer, med frost om nettene og ullskjerf rundt halsen ;-) Elsker konglene dine. Uteplassen så veldig flott ut. Ha en fin søndag.

Evami sa...

VI liker sensommer bedre enn høst:)
SÅ deilig å ha fått seg en plass under tak,det står på ønskelista her også,men i vårt tempo,så kanskje om 10 år...
Du er så flink til å lage det flott rundt deg:)
Det var så godt å våkne i dag og se at værmeldinga slo til,med sol og varme:)))
Nå er det ut på tur. Må nyte dette været mens man kan:) Klem Eva

~~Randi, Hverdagsprat~~ sa...

Det er bare så vakkert - der hadde nok jeg også glatt greid å slumre/sove en time eller tre:) Fiiin søndag i sola! Klemmer**

Mitt hvite hus sa...

Hadde ikke hatt noe i mot å lagt meg ned der ens tund...sensommer høres mye bedre ut enn høst ja..nyt søndagen...'klemmer 0)

ennahs lille hjørne sa...

Nydelige bilder.
Digget den "kurven" som du har laget som står på bordet med grankvistene og konglene i:)

Rita sa...

Så fin "kurv", den var ny;) alltid morsomt å se hva andre kan få til,blir så inspirert av det;) grattis med ny uteplass;)

karin sa...

Gleder meg til å spise lunch på den plassen der ja ,hihi...
Jeg tenner lys "ute inne" og koser meg på kveldene på min nye benk :))

Tulip sa...

WOW for en Herlig benk Gunda!
Og bordpynten var høstlig flott, akkurat som BARE du kan få det til!

Du er flink:)
klem

Ingrid sa...

Hei Gunda! Følger deg selv om jeg ikke har kommentert før. Vil svært gjerne ta et glass i hagen din. You just call:-)

WILHELMINES sa...

Hei, jeg oppdaget den nydelige bloggen din i dag...så flott, jeg slenger meg med som følger. Jeg har også begynt å blogge, kikk gjerne inn til meg om du har lyst, legger du igjen en kommentar blir jeg hoppende glad. Wilhelmine

Missfryd sa...

Hei der GundaM:-)
Det er ikke vits å bruke opp høst-ordet før den virkelig er her:-) Høres deilig ut med ny uteplass under tak i hagen. Liker også å pynte med kongler og kvister fra skogen i tillegg til mose og steiner da:-)
Ha en flott sen-sommer uke.
Klem Ingrid

Anne sa...

Oj oj oj som det foregår i den hagen din for tiden da :-) synes det ene prosjektet etter det andre har kommet på plass denne sesongen jo.
Send mr E hit en tur, med sine krefter, men motorsaga kan han sette igjen hjemme :-)

Blomsterbedd?? har det blitt det å, su skriver om deling av stauder og jeg kjenner jeg kaldsvetter litt her i min følelse av å ikke rekke over...

Tur?? sirkulert og sirkulert... tid er penger og penger og tid, tenker så det knaker, vi får ringes søta!!

Landcharm sa...

Det er vel ikke en eneste gang jeg har tittet innom deg, uten å la meg begeistre av dinne kreative påfunn, og vakre bilder. Kan du ikke samle dette i en bildebok snart!

Bird sa...

Åh så herlig! Å tenk så heldig vi er i disse dager å få en liten reprise på sommern nå på høstn(øh sensommern)!! Sikkert helt perfekt å sitte under ditt nye tak i din nygamle sengebenk tenker jeg!!:) ha en finfin kveld

Skafferi Med Sjöutsikt sa...

Oj, jättemysigt! Visst gäller det att njuta, snart är det inte alls "mysigt" ute längre :-)

Ha en underbar helg, kram Lina