Sider

tirsdag 28. desember 2010

Birds Only ;D

Ble inspirert av dere da flere hadde tippa jeg hadde lagd en slags chutney sammen men eplene mine, men det var det altså ikke da ;)Derimot fikk jeg en idè om å lage en liten smårett til fuglene der ute !
...............
Delfiafett ble smeltet og solsikkefrø og havre ble blandet i, sammen med nøtter, rosiner og rognebær såklart! Brødsmuler ble og såklart med ! Muffinsformer med en kvist i hver ble brukt som form.
Stua er fullt av kongler av en eller annen grunn for tiden, og frøene som slipper av de ble også med i denne røra ;D

DSC_0041

Fikk desverre ikke sett fuglene kose seg med egne øyne idag men ifgl gutta har det vært fullt av fugler der ute i hele dag og vi må henge opp nye imorgen!

21 kommentarer:

Datt sa...

Så kule! Heldige fuglene dine! ;) Vi fikk fuglebur av svigerfar i julegave vi, så nå må vi nesten begynne å mate fuglene vi også nå! Dødsredd for at Cindy skal bli fuglemorder! :-O

Tovepia sa...

Heldige de som har deg, Gunda!

gult hus i svingen sa...

så nydelig fuglemat, Gunda:) Smykker og kunstverk i seg selv disse:)
Så artig med hjerter på skuffene:)

Klem fra Trine:)

Havfruen sa...

De er heldige fuglene rundt deg Gunda...her får de kjedelige baller fra coop:) En viss klasseforskjell, hehe:)
I tillegg er de vakre:)
Nyt kvelden, klem fra meg:)

Violetta sa...

Herlig! Heldige småpipper som får så fin og god mat! :)

moa sa...

..ikke bare sunt & godt for fuglene - men en estetisk nytelse får de med på kjøpet :0)
fantastisk bra!

moaklem :0)

Evami sa...

Du får til og med fuglematen til å se lekker ut du Gunda:)
Regner med at du koser deg masse i jula:) Her er det mest hjemme Kos og det er så deilig:)
Når jeg så den magneten, så dukka du bare opp i tankene mine... Skagen beretningen:)))
Kos deg vidre med gutta dine:) Klem

ide-puffen sa...

Så snill du er. Tøffeste ide. Så du videoen til moseplassen? Og den søte svarttrosten som overvintrer hos henne. Skal hive meg rundt i januar og mate fuglene. Da er det mange som glemmer dem.
Pinnekjøtt på menyen her nå. Godt ja
klem klem

agnicy sa...

Very lucky birds!!!!!

Anne sa...

Utrolgi lekkert og utrolig omtenksomt, men skal nå jeg være mer enn helt ærlig, har jeg mer enn nok med å dekke bord her inne om dagen. Fuglene får frø fra rett fra Fellskjøp sekken :-) Men kanskje en dag når tid og overskudd bugner du, da kanskje blir det `a la cart` for småtippene her hos meg også.

:-) romjulsklem

Megan sa...

Genialt Gunda! Jeg er sikker på, at fuglene vil synge taknemmeligt for dig :)

Klem

ide-puffen sa...

Ja det stemmer....kassen fikk jeg tak i hos deg vettu. Ikke rart den er snaisen hi hi.

Mitt hvite hus sa...

Hørte det var fest i trøndelag i dag ja...hihi..

skal lage litt mer mat til de jeg og.. de liker det og de liker epler..

Det er stor stas å kkikke på de når de spiser maten sin..

kos deg og nyt de siste dagene av året =))

klemmer

skjerstad sa...

Man skal tenke på alle i jula ja Gunda ;)det er jo rene julebordet for fuglene dette , vel bekomme :)

Ha en fin jul videre :)
Klem fra Janne

Det lille røde huset sa...

Gunda! Har ikke sjekket blogger på over en uke og nå har jeg hatt en aldeles enestående stund her inne hos deg ! :)) Er overmåte imotenert over all din kreativitet og helt fantastiske bilder !!! Synes bloggen din er variert, inspirerende og med en veldig overbevisende kreativitet !! Kan rett og slett ikke få rost bloggen din nok opp i skyene ! :)
Med dette vil jeg bare få takke for alle "godbitene" inne hos deg i løpet av året som snart er omme, og ønske deg et riktig GODT NYTT ÅR!
Med stor klem til min favorittblogger
fra Marianne :)

Det lille røde huset sa...

...imponert heter det vel /;)

Ravheksen sa...

Jeg ville gerne vaere fugl naer dit hus. Rigtig god onsdag:-)

Skafferi Med Sjöutsikt sa...

God Fortsättning!

Hoppas att julen har varit toppen, och att tomten kom med trevliga klappar? :-)

Smarta "matlådor" till fåglarna...ska nog försöka få ihop nåt, de har de inte lätt stackarna!

Ett Gott Nytt År till dig!
Kram Lina

~~Randi, Hverdagsprat~~ sa...

Heldige Birds, som bor i bøgda di! Rene julebordet hver dag for dem - kreativt (men det er jo ingen bombe!). Kos dæ videre, Gunda. Romjulsklem din vei!

Bird sa...

Tror jeg flyr meg en tur oppover til deg jeg....mmmm så godt ut!!;)

Mandy Lou sa...

Kjempesmart ide med fuglemuffins. De ble nå så dekorative også. Spørs om jeg må prøve dette selv en gang og ikke bare gi dem solsikkefrø.
Ha en riktig fin nyttårsfeiring!