Sider

søndag 26. desember 2010

En liten Julenøtt

Det er en ting du ikke vet om meg som jeg kunne tenkt meg at du tippa på her nå...
Det har noe med mat å gjøre, javisst men har ingenting med bildene her å gjøre bortsett fra de eplene da kanskje...

Hva er det jeg liker å koke sammen, slå i glass og sette litt kaldt for så å vente på viltgryta eller at det kommer en eller annen som setter pris på disse glassene mine og får med seg hjem..?

DSC_0122

Mellom kraftige julemiddager og trivelige besøk driver jeg å rydder litt i harddisken, sletter bilder for å få plass til nye sprell ;) Men altså, hva tror du jeg liker så godt å lage og ikke minst spise...?

12 kommentarer:

Hjertedamas blogg sa...

Eplechutney? klemz

Beate - Bia i huset ved havet sa...

Rognebærgelè med epler i? =D

Fargevandring sa...

Ettersom de andre gode alternativene allerede er gjettet, får jeg prøve dette: eplemos. I Nederland er det ihvertfall vanlig å servere eplemos til slike retter!!!

Datt sa...

Jeg tipper noe med alkohol i jeg da, bare for å holde festen i gang liksom! ;)

Tovepia sa...

Eplemos, gjetter jeg, men jeg er så lite god på slike lekkersaker;)...kan bare ripsgele:O)
God jul, forresten!!
Kos deg videre i romjula, klem fra meg;)

Shabbylishious sa...

Ikke kake jaffal- ;)
Ja det er nok eplechutney tenker jeg.For eplemos blir for søtt for deg.

Anne sa...

Du er jo en liten tilslørt bondepike du vennen, så mitt tips blir nokdet. Eplemost som du har klar til desserten skal på bordet...?

Jobb!! jeg skla på jobb, juhu og takk og lov for litt aktivitet. Jule er nå bitte litt oppskrytt synes jeg. Sønnen fester ov vi to vosne sitter med vær vår mobil i hendne og venter op alt som kan gå galt, hærre fred på jord for et liv :-)))

Noen kjekke turer ute har det blitt, og jaggu er det bra for her er en fult opp helt til drøvelen gitt.

Anneklem i farten

Ravheksen sa...

Har I multebaer oppe hos dig?
Farven passer da, saa det tror jeg, det er:-)

KATE ♥ sa...

Tilslørte bondepiker!
Åh, det er godt det:)
Juleklem

Havfruen sa...

Honning..? hehe:) Jeg aner ikke..
Kos deg videre i jula, klem fra meg:)

Tulip sa...

Ripsgele tipper jeg.,
Eller rognebærgele siden du er så glad i oransje! :)

Megan sa...

En ting er sikkert: Du elsker at give os andre små gåder og ting at tænke over og gætte på! :D

Det må være noget med bær? Eller også noget helt andet. Syltet mos måske? ;)

Klem