Sider

lørdag 4. desember 2010

Kjære Skjære . . .

Under siste høst storm kom hagens største skjære-rede flygende ned under grana .
Lillebrors lidenskap for fugler og ikke minst fugleunger hadde ført til at redet ikke hang så godt fast lengre...
Eplet faller som kjent ikke langt unna redet...eh, treet.

Så nå har vi dekket til et lite julebord til ære for skjære-paret der ute ;D Håper de setter pris på epler og pærer ! Imorra blir det potet rester ;) Kan ikke akkurat si jeg satte pris på å se alle de vakre drivved pinnene skjæra hadde rappet til seg fra mine kreasjoner men her er en vinn-vinn situasjon føler jeg ;)

DSC_0002

Gjenbruk på høyt plan og ikke minst enda et lite eye-candy jeg kan fryde meg over, håper du gjør det og ;)
Klem, klem til dere alle og takk for gode kommentarer .

34 kommentarer:

Bird sa...

Delikat!

gult hus i svingen sa...

så herlig måte å mate fuglene på, i deres eget reir!!!:)Et skikkelig eyecandy dette:)
God kveld i stua fra Trine:)

Tovepia sa...

Koffer dett itj slike kreasjoner ned t mæ???
Må bare si: nydelig!!
Heldige sjur som for måltider fra deg!
Ha en koselig kveld og klemmings;)

Lise Dagrun sa...

Nok et strålende eksempel på at alt kan brukes! Du er et oppkomme av kreative påfunn, du GundaM!
Har epler på brettet her også, men ingen vil ha de! Er de kresne på sortene kanskje? Hadde ut noen julerøde, fine eksemplar, men de er ikke hakka på en eneste gang - hmm.. Kanskje jeg heller skal begynne med pærer?...........

Loppeline sa...

Hehehe, så morsomt;) Ser vinn-vinn'en i den;)

Hvordan kom du på å bruke det til fuglematfat?? Det var jo både lekkert og smart! Flinkis;)

God lørdag til deg!

Loppeklem

Hummerogkannarifugl sa...

Så herlig. Dette kaller jeg kreativt.. Og godhjerta:)

Hilde sa...

Så vakkert det ble! Kan ikke si jeg satt pris på skjæreparet vi hadde utenfor soveromsvinduene i vres - de har en annen døgnrytme enn oss kan man si, men dette var jo bare lekkert!
Hilde

Linetoppen. sa...

For en flott ide!!! Dette er jo naturens egen dekorasjon. Dette var flott, delikat og genialt!!

Hilsen Linetoppen

~~Randi, Hverdagsprat~~ sa...

Det e bærre lækkert, som alt det andre her hos deg. Kos deg med kvelden, Gunda - gleder meg til nyåret, ja! KLÆM**

ide-puffen sa...

Bedre med ett reir i hagen enn ti på taket. Her er det foring fra rockeføggel til rakvedtyver. Du steller godt med alle du hi hi
Herlig lørdag
Keep playing around

sigrid sa...

stilig som berre Gunda kan..

klem♥

skjerstad sa...

Ikke alle som tenker på skjærene :) Blir sikkert fornøyde med epler og pærer de ;)Gjenbruk på høyt plan ja, hi hi ;) Vakkert skjærereir :)Har aldri tenkt på dem som vakre i grunn.. Før nå :)

Ha en fin helg videre :)
Klæm fra Janne

ANETTESHUS.COM sa...

Så flott!!

Ha en fortsatt fin adventshelg!!

STOR klem
Anette:))

Fargevandring sa...

ja dette var et frydefullt syn. Naturens kunstnere er de beste og selvsagt den beste inspirasjonskilden:-) God helg og klem til deg! Anne Lise

Det lille røde huset sa...

Er historien sann ??? I så fall, for et hell i uhell.... Noe så lekkert! Blir til stadighet like imponert over ditt øye for "alt og ingenting" !!!
Marianne

sologbolig sa...

Hei. Eg lever fremdeles, men dagene er travle ....
Herlig og kreativt som alltid hos deg. Ha ei fin og trivelig førjulstid.
Klem fra Sigfrid

Tulip sa...

Hehe, så lur du er gunda. Hvem andre kunne tenkt ut ideen å bruke redet til fuglemat?!
Flotte bilder i vinterdrakt!

liven sa...

Heisann!!
dette var dekorativt Gunda.....og egentlig kjekt når slikt kommer dalende ned i passende høyde :o)
Her er også på 0 i dag....men deilig etter iskaldt vær!! Synest ikke det er så fristende med uteliv i den bitende kulden!!
Og hva frister ??? Latmannsliv...eller en slik liten søtnos.....?? Min datter har fem stk til salgs.....og de går godt sammen med katter!
Ser du forresten har mistet den ene pusen din....så trist!
Ha en fin førjulstid :o)

Bird sa...

Jeg lagde lyslykt ute i går jeg!:)

Havfruen sa...

Så stilig Gunda:) Skjærer er også fugler, sa Gubben til meg i dag...han hengte opp meiseboller og jeg sa: det er vel skjæra som tar det.
Ha en fin 2.søndag, klem fra meg:)

J. sa...

dette var vakkert! og kreativt ikke minst! :) heldige dette skjære paret som lever i hagen din! varm klem

Magnys Lille Krinkelkrok sa...

stilig...
ååhhh måter av kreativiteten din...
klem,kose deg videre...

KIND BY NATURE sa...

FIN BLOG DU HAR:-)
DELTAG ENDELIG I MIN GIVE-AWAY OG SE OGSÅ MIN WEBSHOP, WWW.KINDBYNATURE.DK

GOD JUL!

Datt sa...

Stiilig, røff og lekker skulptur! ;)

anne - moseplassen sa...

Du er en gud på gjennbruk Gunda :)

Men du, du skrev i går at du ikke får meg inn i google-reader? Har du lagt meg inn på vanlig måte, eller via den "følger" greia til blogspot? For det var veldig pussig og veldig kjipt å høre at du ikke får meg opp skikkelig. Blir glad for litt detektering, når du har tid og overskudd.

Hummerogkannarifugl sa...

Heia Gunda M!
Ville bare takke deg for at du inspirerte meg til å ta turen utomhus. Sjekk min blogg om du ønsker å se hva din inspirasjon gjorde hos meg. Ha en fin dag

Bruktmarkedet sa...

Morsom ide du har her, ja.Har helt glemt å takke deg for at du tipset om bloggen vår på Containerbloggen. Skal si det fikk besøkstallene til å sprette i været. Tusen takk!

Lekenhverdag.com sa...

For en fantastisk god ide, og så dekorativt!

Jeg har forresten en GIVE AWAY, som kanskje kan gjøre hverdagen litt mer smakfull? Se her: http://www.lekenhverdag.com/2010/11/give-away-med-tre-vinnere.html

Hilsen Carina

Missfryd sa...

Ja, jeg fryder meg!!! He-he, jeg må bare le av alt du finner på:-) Helt klart gjenbruk på høyt nivå og tenk at du og skjæra har samme forkjærlighet for vakker drivved:-)
Klem Ingrid

NIB sa...

hei hei søte:) har en liten hilsen til deg på nib i dag.)

Datt sa...

JIPPI, Gunda i NIB sin kalender!! YAY!! Grattis, du e knaill!! ;)

Wenche sa...

Fantastisk

Liv Elin sa...

D der e den fiiineste fuglematertingen æ nån gang har sedd! Tru om man kan engasjere den skjæra i et produksjonsprosjekt???

Jennys fire vegger sa...

Vakkert og rålekkert! Samtidig! :-D
Klem Jenny