Sider

tirsdag 21. desember 2010

The Little Family

Igår tok jeg fri fra jobb, kosa meg og tok gutta med på skogtur. Der klaga minsten på det var altfor lite jul hjemme hos oss... Vel hjemme kom hjertene og de røde eplene på plass, nissene rundt om likeså. Etterpå var det spørsmål om hvor den "derre familien" var... (jesusbarnet,tre vise menn...)
.............
Når jeg og Mr E er på jobb og gutta hjemme alene går det hardt utover julebaksten...
Jeg kjøpte noen ferdigkjeks på Rema1000 for å spare mine colakaker-det var IKKE lurt.
...................
Minsten mente det ikke var ekte kaker så vi må nok ta en runde til med de colakakene ;)
Fortsatt fin uke til dere . Før pleide vi feire solsnudagen med bål ute i ildkurvena ute i hagen, nå er det 21 speik ute og jeg klarer rett og slett ikke tanken på å være ute...

20 kommentarer:

agnicy sa...

Red color is best and must for Christmas!!! I like your apples. Ag

sologbolig sa...

Herlig julestemning! Ønsker deg ei fin og trivelig jul. Juleklem fra Sigfrid

Anne sa...

Litt travel her om dagen, og nå brukte jeg opp pc tia mi hær; :-))

http://antibloggeren.wordpress.com/category/shabby-fredag/

Lo så tåra rant jeg faktisk, he he

Marion sa...

HIhihihi...det med kjeksen hørtes kjent ut ;)
Så fint det ble med litt hjerter!
Du får ha en riktig goood jul med familien din!
Juleklem

skjerstad sa...

Hei igjen ;) Fikk ordentlig julestemning jeg nå ( røde epler og filthjerter er det i skjerstadheimen også ;) Skulle bake colaskjeks i dag vi med , men vi gadd rett og slett ikke ;) Har lest den linken som Anne foreslår til deg ( herlig ;)

Ha en fin jul Gunda :)
Klem klem :)

Kathrine sa...

Oi! Har dere begynt å pynte til jul alt? Vi tar det lille juleaften, og her blir det lite julekaker. Litt brune pinner, skruller, pepperkaker og sjokoladekake:)) Men masse god mat.

Jeg fikk lurt med meg Trond ned til fjorden i dag, for å se på månen,) Men at jeg ikke fikk noen bra bilder da! Usj.. Kommer nye sjanser vel. Tenkte ikke at jeg kunne gått opp på loftet og fotografert.

Flotte knips til deg her. Julestemning i huset ditt:)
Kos deg i kulden.Klem:)

Datt sa...

Hehehe, den derre familien!! *Ler meg skakk*

Hjertedamas blogg sa...

Og jeg hadde laget Sarah Bernhard størrelse xxxl, og Gubben oppdaget dem i kjøleskapet. skjønner nå hvorfor de bør være i fryseren, he-he. men den er full av mat, så derfor ble boksen satt i kjøleskapet. Og borte vekk ble de alle sammen. De var vist gode....... Klemz

Landcharm sa...

Enig med deg, vi holder oss inne. 22,5 akkurat nå, og det spraker i peisen.

organic-lizzi sa...

Utrolig hva rødt gjør!! Blir jul med en gang...
Godt at gutten har mere sans for mors kaker da:-))
I morgen skal jeg liksom ordne ALT!! Skeptisk...fniiis...
NattaKooos fra Randi

Lekenhverdag.com sa...

Så herlig og så utrolig lekkert dekorert! Må si meg enig med minsten. Rema1000 byr ikke på de store kakeopplevelsene ;-))

Ceropegia sa...

Hei igjen ;)

Har faktisk ikke vært på butikken din, men jeg tror ikke det blir lenge til jeg tar meg en tur:)Masse godbiter der ser jeg!!! Egentlig er det vel best jeg ikke tar turen...;) ifølge de her hjemme...;)men hører vi på dem...neida...;)

Er i bruktbransjen akkurat nå ja..men er nok tilbake til blomsterverden igjen på februar - ny jobb - :)

Kanskje stikker jeg innom snart ;)

Takk for at du vil følge meg forresten :)

Klæm:)

Anne sa...

Svar; Du nei! :-) Dagbladet du jente :-)

Mitt hvite hus sa...

Flott krans du har laget... herlige røde hjerter..

og ja hjemmelagde er nok best her og..men de må nok ty til noen kjøpte..hihi--

Kaldt hos dere ja..

Du får komme sørocer å knipse bilder du Gunda...hihi..har foresten ikke sett deg jeg heller... du får sende et bilde =)))=Nyt lille, lille julaften..her er det jobb til seine kvelden =))

klemmer

Beate - Bia i huset ved havet sa...

Å fytti så kaldt. Kaldt i saltstraumen også, men ikke SÅ kaldt.

Gjett hva? Nå har jeg fått Snehviten min, og hennes 7 søte små kompanjonger. =D HURRA!!!

PS: Kolakaker ja...jeg har ikke turt å bake de enda jeg. Vi har fått to bokser med pepperkaker og en med maryland cookies fra svigers, og nå er de tomme. Og den som har spist de....er ikke ungene eller gubbisen....men meg. Huff!!

Violetta sa...

Den derre familien ja... ;-)
Så koselige bilder! Rødt er bare helt perfekt i dine flotte omgivelser :)
Ønsker deg og dine en deilig varm jul! (er bikkjekaldt her også)

Ramme Alvor sa...

Her var det no jol :)
God jul til deg og dine!
Klem!

Thusnelda sa...

Kvalitetskontroll er bra :o))

★ God Jul ★* 。 • ˚ ˚ ˛ ˚ ˛ •
•。★ .. ★ 。* 。
° 。 ° ˚* _Π_____*。*˚
...˚ ˛ •˛•*/______/~\。˚ ˚ ˛
˚ ˛ •˛• | 田田|門| og alle gode ønsker for det nye året ♥
Helsing Tutta

Ramme Alvor sa...

Eg vil ynskje deg og dine ei velsigna jolehelg frå oss her inne i Modalen og takke for kjekke kommentar på bloggen min i året som gjekk!

Klem!

Solveig sa...

Oj, så stilig, GundaM! Helt nydelig med de røde julehjertene - de skapte jul på en enkel måte!
Stikker innom for å ønske deg en riktig god jul, min venn. Takk for all inspirasjon og koselige kommentarer i 2010.
Juleklem fra Solveig