Sider

torsdag 9. desember 2010

Popcorn kake !

Lyst å lage en annerledes julebakekake..? Prøv en popcorn kake da vel !
Oppskriften på denne fant jeg inne hos Randi og den er blitt en gjenganger her i huset ;)

200 g smør smeltes i kjele, en pose marsmalows taes i og smeltes til det blir en glatt røre.
Slå så røra over en pose popcorn du har slått i en stor bakebolle og rør godt.
Vanligvis slår jeg alt på et stort fat, men denne gang valgte jeg å ta de i små muffins former-små og store love it ;)

26 kommentarer:

Helga Sofie sa...

Popcorn & mellows i en smekk, mine favoritter, det må da bli bærre lækkert :-) Skal det stivne på noe vis? (før nytelsen, altså)

GundaM sa...

yes, det stivner fort og blir litt klissete da ;) hihi

Asbjørg sa...

Mmm,høres klissete godt ut!Må prøves!
Ha en fin kveld!

gult hus i svingen sa...

mmm, siden vi liker både smør, marshmallows og popcorn, blir nok dette en slager her i huset også:)
Takk for oppskrift og nydelige bilder:)

Klem fra Trine:)

Ceropegia sa...

Åii:) Hørtes spennende ut! E itj akkurat den som bake mest...men d der tru æ nå æ ska klar ..;)D må vi prøv ja:)))

Fargevandring sa...

Å det hørtes veldig godt ut!!! Har ikke bakt noen ting til jul enda, men dette er jo unnagjort i en fei. Kjøpte ferdig pepperkakedeig idag så det skal det ihvertfall bli. Fine detaljer i bildene dine:-)

Havfruen sa...

Øh...jeg må ha alt som angår matoppskrifter med teskje....da er popcornet poppet først? knis....

Kittys Paradis sa...

Det hørtes da helt grusomt ut!!! hahaha... men det er helt sikkert godt :)

Kitty

Fargevandring sa...

så fin julehilsen til deg fra NIB:-)

Datt sa...

Seriøst?? I WANT! Det hørtes dødsdigg ut jo! :D

skjerstad sa...

OI ;) MMM ! Jeg er en skikkelig søtmoms , så dette hørtes ut som det var midt i blinken gitt ;) Enkel å lage og . Litt kliss klass er helt greit for meg !

Kos deg i kveld Gunda :)
Klemmer fra Janne

Tovepia sa...

Slike oppskrifter tiltaler meg; lettvint og godt på samme tid, kan ikke bli bedre:O)

Ha ei kjempefin helg, min blir travel;) klemmings;)

Hummerogkannarifugl sa...

Oi. Skikkelig annerledeskaker. Må prøves ja. Ha en fin kveld:)

Kathrine sa...

Lekkert, og sikkert godt. Jeg og yngsten tåler ikke popkorn, men kanskje det går ann med noe annet?
Tenke, tenke..

Ha en fin kveld da du:))

~~Randi, Hverdagsprat~~ sa...

Ja, denne er goodi - og så enkel og grei å lage. Mmm, kanskje jeg skal slå til med denne igjen i helga? Og ja, jeg kommer snart til Sutterø, men rekker det vel ikke før jul. Jeg skal ha ei stor og lang hylle, og det er vanskeligere enn det høres å finne. Snakkes etterhvert min venn - klem til deg**

Mandy Lou sa...

Høres virkelig ut som ei rar og annerledes kake. Men er nå så nysgjerrig at det helt sikkert blir utprøvd i løpet av helga. ;)
Takker for kommentaren. Lover at det skal bli himmelske snuter neste gang. Har faktisk tenkt på det lenge.

Flittiglise Norway sa...

NAM!!! Hørtes godt ut!!

Loppeline sa...

Ojoj, hørtes spennende ut!! Dette må jeg prøve!!

Loppeklem

Ragnhild / Wallas Verden sa...

Hm! den der oppskriften fristet. Spennende mix.

Du må si at søsteren din må presentere seg. Jeg tror ikke jeg vet hvem hun er enda, og det hadde jo vært morsomt å vite;)

Nå må jeg følge med på radioresptsjonen på tv. :))

Beate sa...

oi, oI, OI! Nå har jeg kosa meg gjennom HELE bloggen din, og sitter her med lus i fingrene.
Jeg er så kjempeimponert over alt det vakre jeg har sett, samt dine utrolige kreative kreasjoner.
Jeg er så inspirert at jeg herved har bestemt meg for å lage bur til min sønns rotte SELV! =D
Popcornkake? Selvsagt kommer det til å bli en hit i dette hjemmet. Skal testes i morgon den dag.

Dette var desidert en av de beste bloggene jeg noensinne har tittet innom. =D Kjempebra!!

*klem*

sigrid sa...

Herleg..
Så klissete og godt :-)

Nattaklem!

Lineca sa...

Å nam!
det har smakt en gang, veldig typisk amrikansk julesnavvel det der. Nå skal det prøves. Takk for oppskriften. :)

Atelier Kari sa...

Takk for fine ord på bloggen min! Aldri hørt om en slik kake! Høres spennende ut! Ha en kreativ helg!

Jennys fire vegger sa...

Hei! For en herlig idè, den må prøves! Skikkelig tøffe bilder også.

Takk for koslig kommentar hos meg! Og tusen takk for at du la meg til i listen din! :o) Legg deg gjerne til som følger også. Det er såå koslig å se de som leser hos meg. :o)

God helg!
Klem Jenny

ennahs lille hjørne sa...

Wow.. dette hørtes helt kanon ut..
Dette må jeg virkelig prøve!!

nammm.....

Mitt hvite hus sa...

Herlig... høres veldig spennende ut...må testes en gang..men i helgen er det julekaker som står på programmet..

nyt helgen =))
ps ..helt utrolig flotte bilder..

klemmer 0))