Sider

søndag 20. februar 2011

Eva`s Boller…

Ja, Eva`s boller er slike en nesten kunne ha skrevet en hel bok om... Eva`s boller er slike boller ungene maser om...-Mamma , har vi igjen av de bollene til søstra te Rune..?
(Rune er lærer på skolen her og altså storebroren til Eva. Eva er en bloggvenninne og var her forrige helg)
..........

Skjønneste Eva hadde med tre stoooore poser med boller sist helg, da hun vet at jeg ikke er noe stor på jærdeig ;) Ikke har ungene bestemødre som er store på bollebaking heller desverre...
Nå er det bare to boller igjen og de blir med gutta oppi skibakken idag; selv skal jeg bli hjemme og male siste rest inne på...Ja, dere vet begynner vel bli lei av meg og det rommet nå men du det skal bli deilig med et friskt og rent bad fritt for fargene rosa, fersken og lysebrunt som det var før!!!

DSC_0102

Vil du besøke Eva og hennes blogg stikker du inn hit og be henne gjerne om å legge ut den bolleoppskrifta!!! Storebror her i huset lurte til og med på om Eva jobbet med å bake boller og om de var å få kjøpt noen plass...? Eva; dersom du starter opp den bollebakebua di står jeg i kø hver fredag og kjøper med meg noen poser-de var helt fantastisk gode (sier jeg som faktisk ikke er noe glad i boller heller og det sier litt om Eva`s boller...)PS-Bloggdamene som var her sist helg syntes det var morsomt med de potetkassene til serveringsbrett!!! Jeg syns de er kjempepraktiske !

19 kommentarer:

Synøve sa...

Hei - og takk for sist til deg også, det var helt fantastisk å besøke butikken din, lever lenge på den:) Sjølsagt har du en kjempefin egen blogg også, kreativiteten din bobler både på jobb og hjemme ser jeg:) Ble så glad for at du velger å følge bloggen min - og jeg gleder meg til å følge begge bloggene dine framover - jeg har veldig sans for den litt røffe "uventa" stilen din - den åpner for så mange muligheter!!!! God søndag - Synøve fra tingstuo

Fru R. sa...

Elsker boller, men er ikke så glad i å lage jærbakst, tar for lang tid for meg....men skulle gjerne hatt den bolleoppskriften.
Ha en fin dag M:)

sigrid sa...

Å dei bollane såg gode ut!
Kos deg med siste innspurt :-)

moa sa...

mmmm..
nå fikk jeg jaggu lyst på boller!
ha en fin søndag, gunda!

klem!

Fauna design sa...

Ingenting bedre enn gode boller :-) Jeg er heller ikke noe god på gjærbakst, så blir alltid litt ekstra imponert når noen virkelig får det til!

Mandy Lou sa...

Å, nå fikk jeg lyst på boller! Men er bedt på bursdag i ettermiddag, så kanskje er det håp. :) Stilige de stettfatene. Bare lurer på om det er lysestaker du har lagt fat oppå, eller om de er sånn opprinnelig. :)
Ha en fin søndag!

Solrosa sa...

Å, nå fikk jeg skikkelig lyst på boller!

Datt sa...

*Knis* "Evas boller"...

Bringebær sa...

Er det de mest tålmodige som er best på gjærbakst? Jeg har ikke fått grepet. Ble tipset om bloggene dine og liker dem veldig godt! Stil rett og slett. Jeg driver med tekstbroderier så fikk frysninger av alt arbeidet som må ha ligget i veggen med klokkestrenger på ContainerGirl på fredagen...Og mye meditasjon sikkert. Ha en nydelig søndagskveld! Gleder meg til å lese mer hos deg.

Turid sa...

Lekkert serveringsbrett- må vist ut i sjåen å se om æ finn et....
boller det ordne æ sjøl-ælske gjærdeig......mangle bare serveringskassan..

Havfruen sa...

Bollene til Eva så jo virkelig gode ut:)) Det spørs om du må lære deg å bake de Gunda:) Gutta hjelper til å trille vettu:)
Stilige bilder...
Kos dæ me malinga...
Klemmings:)

Evami sa...

Storebror får inngå en avtale med lærer Rune om å ta med boller oppover innimellom:))
Det var meg og oppskrifter da!! Jeg er så dårlig der,baker etter 1 liter melk og tar resten på gefülen!
Koselig at dere likte bollene så godt:)

Kanskje det skulle vært mitt nye yrke,bollebaker:) FÅr fundere litt på det:)

Ha en strålende søndag og takk for flotte ord:) Klem Eva

Mitt hvite hus sa...

MMM boller... og jeg kom til å lure på fastelaven jeg nå..men det er vel en søndag i nær fremtid..

blir ikke lei av det rommet ditt...er grådig spendt på det jeg..
Og for et superfint kakefat da...

Klemmer =))

Koselig koselig sa...

Jeg elsker også boller og ja jeg skal gå inn til Eva og spørre etter oppskrift ;)
Helt i orden.
Jeg synes gjærbakt er veldig ok, jeg liker det. Jeg koser meg med det.
Kaker også, men helst gjærbakst. Kanelsnurrer er min greie :)
god søndagskveld!!

Vintage Charm sa...

Boller er kjempegodt! Og jeg ble skikkelig fristet av dette innlegget :) Synd det tar så laaang tid :/

Klemmer

Ruter & Hjerter sa...

Herlig innlegg:) Evas boller:) gøy at hun blir husket for noe så flott:)

Anne sa...

Wow! nå fikk jeg lyst på bloller du, men som deg er jeg nok ingen baker jeg heller :-) rustkaker da, men det er vel ikke helt det samme :-(

Innimelom ja, får jeg skikkelig `ånden` og da settes det igang her, og jeg tenker, får vel ta i litt, lenge til neste gang, og posjonen firedobles, og deigen vokser meg nesten over hodet, men det går med ser jeg, noen finner veien til fryseren faktisk.

Og kassene som serveringsbrett? kan det bli mer lettvindt og genialt.

Super ukestart til deg kjære venn.

Ceropegia sa...

Ja noen er bare helt fantastisk til å bake!! De så deilige ut!! :)

Tovepia sa...

En god bolleoppskrift er ikke å forakte. Nå spiser jeg normalt ikke boller, men sannelig er det forskjell på de lette og gode og de heller litt tunge:O)
Nyt innspurten på badet, det skal blir artig å se!
Klem fra meg, nå ved havet;)