Sider

tirsdag 1. mars 2011

Gleder meg til…

Vår alles kjære hage Anne har nå i mars sparket igang en utfordring til oss;
Og wow, dette var litt av en utfordring...Gleder meg jo til så innmari masse sommeren som kommer men mest av alt til å bare roe ned under taket i den nye hagestua våres som ble ferdigstillet sist høst og som min kjære Mr E har lagt ned så masse arbeid i ;)

Og under taket der ute står badestampen, den utrolige herlige stampen som bare er så digg å kose seg ved! Der kan man nyte et glass rabarbra saft og trø på rabarbrablader når en stiger ut av stampen...der kan en gni seg inn med rabarbra blader eller bare plukke seg en stilk og dyppe i litt sukker....

Dessuten gleder jeg meg til alle froskene i dammen, og alle insektene dammen fører med seg.
Tror jeg er et vannmenneske siden jeg jo elsker alt levende vann ;) Tikk takk det regner idag...
Skal bli herlig sitte ute og høre regndråpene piple der oppe på taket ! Med et glass rabarbra ;)

DSCN5070

Med dette skåler vi med et glass rabarbra saft fra stampen og vil du se flere deltakere i "Hva gleder du deg til..." stikker du bare inn til Anne her ! Sukk, rabarbra-under-taket-drømmer....

24 kommentarer:

Tovepia sa...

Herlige bilder,Gunda, og ditt bidrag gir sommerlige assosiasjoner!
Den badestampen må være herlig på en varm sommerdag, måtte vi få mange av dem!
Nyt første kveld av mars, klem fra meg;)

Hjertedamas blogg sa...

Stilig uteplass. Noe sånt jeg ønsker meg, i og med at jeg er et skygge menneske. Og badestamp, mmmmmmm drømmem over alle drømmer!! En dag..... Jeg må studere bloggen din, fordi jeg lurer på hvordan taket over uteplassen er bygd opp!!! Klemz

GAWO sa...

Haddde jeg laget badestamp i hagen tror jeg det hadde kommet i avisen. Ser for meg oppslaget i BT. Dame i sin (værste)beste alder blotter seg i nabolaget. "flirer" Tror jeg får nøye meg med rabarbraen.

Men i din hage passer det perfekt. Du kan kunsten å få det trivelig rundt deg og ditt.

Landcharm sa...

Herlig hagestue, presentert med herlige bilder!

agnicy sa...

Do you have got Bruse Willis in your garden ????!!!!!!!!! Wow !!!!!

sigrid sa...

Å sommar kom!
Så flott ein plass, ikkje rart at du gler deg :-)

Havfruen sa...

åh....jeg gleder meg også....og den her "artikkelen" var bare helt toppers....utrolig herlige bilder Gunda:) Bortsett fra at rabarbrasafta skulle blitt rødvin i en slik setting:)))
Nyt 1.marskelden...her er det stormvarsel og helt j...forferdelig!!
Klemmings:)

Guri sa...

Sommerfølelsen kommer krypende :) Herrlige bilder og gratulerer med nytt bad :)

H elle K sa...

Så herlige bilder Gunda. Den ute plassen din er jo bare lekker!!! Vi lengter mot lys og varme alle nå tror jeg. Ha en fin kveld.
Klem Kristin

Synøve sa...

Finner nesten ikke ord for en sånn drømmehage - du er nok en mennesketype som ikke nøyer deg med drømmer......:))))Takk for at du deler med oss!

Randi sa...

ååååååå...så koselig...ja når det var så flott en vinterdag så må det være paradis på sommeren...sene sommerkvelder med noe godt i glasset og DEN utsikten....gremmer meg over åkeren vi har som utsikt...men men sånn er det akkurat nå.

Men jeg ser frem til sommeren...og våren.


go klem til deg min venn

Tulip sa...

Du og du for noen herlige drømmebilder...Å nå fikke jeg akutt sommer-lengsel!

Badet deres ble superflott. Morsomme detaljer, og fine kontraster!

Kathrine sa...

Virkelig noe å glede seg til! Flotte bilder:)

:)

Mitt hvite hus sa...

ÅÅå for noen fantastiske flotte bilder.. skjønner godt du gleder deg til dette... hadde også gjort det..

det utebadet ditt er bare en drøm..

Utestuen din også

klemme r

anne - moseplassen sa...

Deilig Gunda, og flott at du er med og deler glede :)
*klem*

JULIE K sa...

Dæm e no hærlige di bildan dine Gunda...likte veldig godt dæ i badestampen. Jeg gleder meg veldig til vår.....til når snøen så vidt har forlatt bakken og man så vidt kan skimte de første hoder opp fra marken....da skal jeg juble høyt : )

Fies notiser sa...

Rabarbra, frosker og badestamp - skjønner godt at den damen gleder seg, ja ;-)

Bente sa...

Å, for en deilig plass du har!
Rabarbra ja- det er sommer:)

ide-puffen sa...

Nydelig Gunda. Ønsker meg sånn overbygg med tak et sted i hagen. Men nå blir det snart sommer. Det smelter,sildrer, snart er en liten bekk en stor å :)
Takk for kaffen og god helg til deg.
(hadde en riktig så trivelig ettermiddag på Chørdaln)
klem

krepsemor sa...

Så herlig uteplass dere har. Det er dette som er livet, å sitte i badestampen og høre regnet sidre ned =) Ja, vi lengter etter vår og sommer nå!

Furulunden sa...

Den uteplassen er fin altså!!

Lone sa...

Hvor er det et skønt sted du har... mums siger jeg bare :-)
Kh Lone - din nye følger

Lisemoren sa...

Å så deilig dette så ut. Den som hadde hatt en stamp. Men rabarbra har jeg i hvertfall, det er den ultimate smaken av sommer synes jeg.

vakre bilder

Hegeslilleboble sa...

Nydelig!