Sider

søndag 17. april 2011

Palmesøndag

Etter laaaaang frokost ble det en runde ute i hagen og tenk dere; jula varer helt til påske !!! Iallefall her; Se julerosen blomstrer med hele tre blomst og det midt i april dere !!!



Eller kanskje er vi tidlig ute...Hihi ikke vet jeg. Og stor ble overraskelsen over å se at rabarbraen er på vei opp også!!! Jipppi sier vi bare ;D Ifjor kom den jo ikke opp før juni faktisk men kanskje kan jeg ha rabarbra saft i hagen på juni iår....? Håpe, håpe

DSC_0026


Fin palmesøndag til deg og dine!

26 kommentarer:

anne - moseplassen sa...

Rabarbrasaft i badestampen høres ut som en god plan :)
God påske snuppa!

sigrid sa...

Mi Julerose blømer ikkje :-(
Men Rabarbara kjem også i
min hage :-)

God Palmesøndag til deg også!

Tovepia sa...

Juhu, har du oppholdsvær???
Jeg regner snart bort, hvis ikke så blåser jeg bort!! Ufyselig vær her!
Godt å se det våres, regner med at jeg ser noen vårtegn selv etter påske;)
Kos dæ!!

Elisabeth sa...

Mmmm... Rabarbrasaft! (Og sylte med litt nellik i...) Kor mykje godt vi har i vente!!

Gooood påske til deg og dine! :)

Lønnetunsklem

brudeblogg sa...

Det regner i Bergen på Palmesøndag. Så her sitter jeg og koser meg inne med bloggen og alle fantastiske historiene folk dikter opp om brudeparene på bildene jeg fikk av deg.
Kjempemorsomt :)
I morgen kårer jeg en vinner og legger ut et nytt bilde.

Landcharm sa...

Min rabarbra stikker også opp såvidt. Ha en fin søndag du også, og kos deg i påsken!

Missfryd sa...

Det er en deilig tid nå, det er helt sikkert!!:-)
Julerose og rabarbra samtidig, det skjer vel ikke så ofte?
Ønsker deg en riktig god påske.
Takk for bursdagshilsen:-)
Klem Ingrid

Megan sa...

Julen varer lige til påske, ja. Sådan siger vi også i Danmark! Og nu gider jeg heller ikke mere jul ;)

Juleroser og rabarbar samtidig, det er usædvanligt. Måske bliver det et ganske særligt år i år? ;)

Her lover de solrigt påskevejr. Det skal bare nydes og nydes!

Klem til dig.

Datt sa...

Yay, rabarbra! Lurer på om jeg bør plante det jeg også.... Hmmmm... *Lurer*

Marion sa...

God påske til deg og dine! Klem

Guri sa...

Herrlige bilder :)
Rabarbraen bryter seg fram på Veiholmen også, så det blir vel syltetøy på svigerfar i år også ;)
Kos deg resten av påskeferien :)

Randi sa...

Godt å se at det spirer og gror!
Ha en fortsatt fin rabarbrasøndag :)

skjerstad sa...

Herlig med blomster i hagen :) En forsmak på sommeren .Rabarbrasaft er godt .... Rabarbra er en fint ord ;)
Påskeklem fra Janne :)

GAWO sa...

Der minnet du meg på at jeg må på Plantasjen og kjøpe en rabarbra plante. For de har vel det? Min har gått dukken.
Her har vi regnet nesten bort i dag, men nå håper jeg det lysner litt. Godværet kommer i morgen. Fortsatt god Palmesøndag til deg.

KATE ♥ sa...

Julerosa mi blømer!!!
God påske , kjære Gunda!

Tulip sa...

Dine rabarbra var kommet enda litt lengre enn mine:)

Herlig påskevær, så jeg har vært ute i hagen i hele dag. Lukten av jord er bare utrolig!! Det er dette jeg har gleda meg til i mange måneder:)
Enjoy!!!

Violetta sa...

Ja her spretter og gror det ser jeg ;-)
Må si at rødpusen din er en utrolig blanding av fotogen og linselus...gjør seg på alle bilder, og tar seg uforskammet godt ut på alle bilder (ref. innlegget nedenfor) En herlig pusulf! :)

Bringebær sa...

God palmesøndag til deg også! En liten kylling på stor seng...Og en kyllingkompis i bakgrunnen der? Har blitt inspirert av Containergirl til å se ting litt på nytt, lagde et innlegg fra bestefarhuset idag litt med bakgrunn i det! :D

Linda Himlingen sa...

Er det ikke deilig med vår i hagen!? ;) Her skal det også plantes rabarbra i år! Rabarbragrøt med sukker og fløte på en varm sommerdag... Mmmm! Ikke lenge til det nå! :))
Ønsker deg ei riktig så fin påske!
Klem

Beate sa...

Rabarbraen din er komt litt lenger enn min, men den er på gang her også ser jeg. Deilig! Ønsker deg en god påske!!

Beate sa...

Det er nok hos deg jeg har funne inspirasjonen til trommelen!! Og jeg er så fornøyd. Du er en stor inspirasjon for uteplassen min :)

ide-puffen sa...

Herlig. Og det er vel mest naturlig at julerosen, som egentlig ikke heter det, blomster når snøen er borte. Min står ennå uten blomster, men kanskje den kommer. Rabarbra er kuleste plante, men har ikke prøvd å lage saft av den. Blir sikkert rosa og fin saft.
God ferie videre du gode Gunda.

Jennys fire vegger sa...

Kul kylling! :-) Og rabarbra er såå godt sammen med et glass med sukker. DET er sommer det!

Ha en fortsatt fin kveld og en deilig påskeuke.
Klem Jenny

agnicy sa...

I hope you will have got a lot of rabarbra to drink ! By-Ag

Ravheksen sa...

Juleroser og rabarbra på samme tid - er det ikke specielt?
Men pyt, GundaM, så passer det så fint til dig:-)

brudeblogg sa...

Igjen, tusen takk for bildene, og tusen takk for din fantasifulle historie :)
Nå er vinneren kåret og ny oppgave lagt ut.
Hjertelig velkommen til å delta med en ny historie!
Det er utrolig morsomt å lese alle de fantastiske historiene dere finner på :)