Sider

lørdag 11. juni 2011

Historien om hagen som egentlig ikke er en hage...

Det du skal få lese og se nå er historien om hagen som egentlig ikke er en hage men et metall deponi... Og dersom du er av typen som irriterer deg over at bildene er innmari små denne gang kan klikke på bildene så blir de større og du kan studere detaljer bedre.

Historien om hagen som egentlig ikke er en hage men et deponi for metall får endel oppmerksomhet, og når gamle tanter og besservissere ler og sier at jeg tar nå med meg masse rart hjem fra jobben og ja så legger jeg all skyld over til Kathrine som er min store metall leverandør ! Hvor mange lass og kilo som kommer fra damen med trøndelags mest sjarmerende hage vet ikke jeg men det er mange ;D

Hagen som egentlig ikke er en hage men et metall deponi må regne med noe svinn og sykdom innimellom. Hva oretrærne har fått på seg vet ikke jeg men liv er det da enda... Min kjære "arkitektens trøst" som tidligere har dekket guttas hagehytte er helt livløs desverre...Om det er jordhveps, maur eller den tøffe vinteren vet ikke jeg men et trist faktum det var det da ;(
En Buddah er det rom for i hagen også og snart kommer det damer fra Oslo som skal fotografere og dokumentere fra ahgen og huset og.... Metall er som dere vet magnetisk og tiltrekker til seg det meste, vær klar over det...

Noen av dere har kanskje hatt prakk med mobilnettet i det siste..?
Magnetisme...Metall...Hot trønder vær...Jeg trenger ikke si mer..? Hagen som egentlig ikke er en hage men et metall deponi overrasker stadig !

Uansett; I en hage full av metaller er det rom for kos og kaos, ugress, sol og løv !
Prismekroner fra Containergirl og hagemøblemang i jern fra Anitas skattkammer ;)
Om dere kikker nøye på bildene ser dere at damen som står bak having fun bloggen er ifull jobb noen hun ikke var da hun opprettet bloggen og begynte med haginga.... Rundt om står det planter i "ventebed" men hva venter de egentlig på undrer jeg meg på mange ganger....Når skal man få tid til alt...?

Skal man ha en hage fri for det mest naturlige i herlige trøndelag har du en fattigslig hage sier nå jeg som egentlig ikke har en hage men et deponi for metall, metall med masse rust på !

Takk for at du var med så langt og leste historien om hagen som egentlig ikke er en hage men et deponi for metall og rust. Måtte du få en kjempefin sommer og måtte du ha akkurat den hagen du ønsker deg ! Relax have some Fun ;)

11 kommentarer:

Anne sa...

Jeg bare MÅ le litt av deg kjære venn :-) når gubben her irriterer seg grønn, går å smabanner over alt rusk og rot, ja da viser jeg han bare bildene fra hagen din jeg :-)))

Men du vet, han har litt treigt for det stakkar og forstår fint lite over hva vi tiltrekkes av med den rusten, men som jeg sier som deg, hvam hadde hatt tålmod..., og ennå holder han ut her så en må vel bare tviholde...

Varm klem til deg på pinseaften GundaM.

karin sa...

SÅ mange fine bilder Gunda! Du er et unikum, oppfinnsom og søt;o)

Hjertedamas blogg sa...

Ser ut som en kul hage, spør du meg!!!!! Selv om det kan være store muligheter for at lynet slår seg litt løs i disse dager, he-he. Du får plante noe planter som kan bruke de døde grenen som klatrestativ:DDDD Har et spørsmål! Du som driver i containerbransjen: Jeg har etter anbefalling kjøpt meg sunlight sepe, sånne harde såpestykker, som vi brukte til oppvasken den gangen vannet ble hentet i brønnen og kokt opp i kjele, og hvor oppvasken ble tatt i en zinkbalje!!!! Nesten sånn jeg gjør det her på campen, men jeg savner en sånn metalldings som vi la såpa i før vi skummet opp såpeskum!!!! Lurer derfor på om du har noe sånt liggendes i butikken? Klemz Grethe

Guri sa...

Kul hage!!
ikke så mye rust hos meg, men vi har i alle fall trutna i sommerværet, og risikerer å flyte bort på floa ;))

sigrid sa...

Vakker Gunda hage :-)
Alle må få ha den hagen dei trivst med.. vår har fått lite stell i år..
men pytt løvetann blomstrar i kapp med ballblom m.m...

God Pinse!

Shabbylishious sa...

Snedig , jeg tenkte på deg her om dagen,om du kanskje hadde lyst til å ta en tur hit en dag. Her blomstrer mye og hehe plantene har selskap av rustent metall og fdrivved i alskens former og fasonger på mange plasser.
Kunne tenkt meg en tur til deg igjen også. En ny fotorunde kanskje. Var så morsomt å ta bilder av "metall deptet" ditt i kombinasjon med plantene og Gunda ideer spesial.:)
Stor pinseklem!
Line Cathrin

Tovepia sa...

Ååå hvor jeg koser meg! Det er så godt å se bilder hos deg hvor alt ikke er strømlinjeformet, og det inspirerer! Jeg har lært at det er utrolig koselig med en plen der litt av hvert vokser opp:O)
Nyt helga videre, nattaklem fra meg;)

Datt sa...

Omg, jeg DIGGER "duken" under her!! :D Og, du, fikk du meldingene mine her om dagen??

KATE ♥ sa...

I like your garden, missis!
It is wonderfull and magic.

sologbolig sa...

Herlig innlegg og herlige bilder. Der sa du det..... man skal ha den hagen man ønsker seg !!
Ha ein fin kveld og ei ny veke. Klem.

ArneA sa...

Det er enklere å komme innpå informasjonen fra deg på FB, men "rotete" er vel også en karrakter på kreative kvinner fra Trøndelagen