Sider

torsdag 7. juli 2011

Frk Ryllik

Da har jeg tatt meg tid til å ta noen bilder av den vakreste markblomsten jeg har i hagen...Ja, for jeg har den i hagen og veikantene er forresten fulle av de vakre ryllikene for tiden de og ;D
-Liker den så godt fordi den er ganske så anonym og går lett til ethvert stilleben, dessuten holder den seg sikkert 14 dgr i vase uten å kreve noenting ! Ikke "ryr" det av den og ikke er det sterk duft av den. Den er bare vakker i all sin enkelhet... Rett og slett vakker !


.......
Det er en ting jeg ikke liker med denne rylliken og det er at du nesten må ha med deg saks når du skal plukke den, for jeg hater å dra opp blomster etter rota...



Vel, vil du se flere vakre markblomster stikker du inn til Anne her!

10 kommentarer:

Synøve sa...

Der er vi bra enige du - både i at rylliken er flott (ungene her hadde ei geit engang som het Ryllik!!! Den havna i fryseren og ble etterhvert spist, altså spiste vi ryllik.....) -og at den er irriterende å få plukka:( I dag har jeg plukka inn masse roser- og èn stor peon - ingen markblomster.....

Tovepia sa...

Den er nydelig, pynter opp alene og som tilbehør i en bukett.
Tenker det tordna hos deg også for litt siden, men nå skinner sola igjen:)

Hjertedamas blogg sa...

Faktisk helt enig med deg vedr. Rylliken!! Forresten så har den en utrolig gro-evne. Lage tinkturer og oljeutrekk, og lage salver er en must til såre sprekker på hælene, feks. Klemz Grethe

MineBlom sa...

Kunne nesten ha laget en brudebukett alene med denne blomsten :O)

Hei Gunda, jeg er tilbake...
Har glemt passord og alt til min gamle blogg, så jeg startet på nytt jeg ;O)
Stikk innom da vell!!
Klem fra Birgitte

Havfruen sa...

Enig, Ryllik er en vakker sak:) Jeg har plantet en staude som kalles brudeslør....ryllik er en meget god erstatning for hvitt i buketter.
Nyt kvelden videre i god sommertemp:)
Klemmings fra havet:)

Hasigamas mamma sa...

Jeg er sikker på at jeg kunne gått på skattejakt i hagen din, så mye flott du har! Nydelige bilder!

Og du, hvis du prøver å logge deg på for å skrive kommentar, så ta bort hake på forbli pålogget. Det funket for meg i alle fall!
Ha en fin kveld!
Klem
Lise

sigrid sa...

Så flott ei bidrag..
Anonym blome som ikkje er høgt nok verdsatt!!

Nattaklem

ide-puffen sa...

Fin, men på impulsplukk er den no skit å få med ja. Hater å dra opp rota jeg også.
Koselig stilleben.

Se hvor kofferten bor nå da :))
I love it. Skal legge på glassplata før neste regn kommer.

Tjohei solen skinner på deg og meg i trøndelagen.

Klem

Anne (Moseplassen) sa...

Topp Gunda!
Veit du, jeg sitter og lurer på om du ikke har deltatt med en Ryllik før en gang, har en ide om noen lyserosa ryllik..

Kjekt å ha deg med på konkurranse også denne gangen :D

Violetta sa...

Så sant så sant, mye flott i veikanten...hvis man bare gidder se etter!
Midt i rundkjøringa på tur til jobb vokser de flotteste lupiner. jeg får aldri stoppet, men nyter synet hver morgen!