Sider

torsdag 15. desember 2011

Forelsket !

Så gikk jeg hen og foresket meg pladask i et knutekål...Rett og slett et knutekål dere!


Har aldri sett et før tror jeg og måtte gå tilbake til grønnsaksdisken igjen for å hente det; Jeg er litt sånn at jeg må tenke på ting og ofte er en ny sesong begynt når jeg har bestemt meg ferdig om dere skjønner meg... Vel, nå er jeg altså den lykkelige eier av av et knutekål og får et lite smil om munnen hver gang jeg går forbi det i kjøkkenskapet.


Det grønne bladet vokser seg større for hver dag som går.....
Våg å vær litt gal du også selv om det snart er jul ;D

14 kommentarer:

Kathrine sa...

He..Velkommen i knutekålklubben,) Kommet oppi bygda di også ja? Endelig...
Knutekål er kjempegodt i grønnsaksuppe! Har brukt den i mange år, selv ungene har spist den lenge.
Vakker er den.
Og trenger du grønnkål, har jeg mye i hagen enda. Vakker den og. Flott i dekorasjoner og som mat. Står hele vinteren gjennom, bare å plukke det en trenger.

Klem:-)

sigrid sa...

Herleg!!

Og pusen under tek kaka ;-)

klem

Tovepia sa...

Aldri sett før, men nå har du ihvertfall adventspynten i hus:)

Ege sa...

Tror nesten jeg må teste ut den, det har jeg jo selvfølgelig ikke gjort...

Anne sa...

Du trenger ikke be... om å være litt smågal altså... sukk

Vel.. kjenner deg også etterhvert og vi gikk jo fra de lekre veskene i London!!!

brudeblogg sa...

Ha, ha, knutekål, du! Ja, du finner på de rareste ting :)Morsomt!

elinAnita (eddaskreativiteter ) sa...

Hei hei:)
Leste innlegget ditt om interiørblad,kan bare si meg helt enig.Det er en go del blader jeg ikke kjøper lenger.Jeg forventer meg noe nytt ,men det er det lite å finne.Kan ikke skjønne at en interiøreportasje fra deg er vanskelig å selge.Så mye kreativt å spennende du har...Det er jo så i tiden med bruk av naturmatrialer...og det har ihvertfall du...
Jeg kjøper rom 123 ikke så verst,og nå har jeg begynt å kjøpe utenlandske interiørblader.Kjøpte engelske og svenske ELLE sist....der var det litt nytt å se..
ha en fin siste uke før den store dagen
klemklem

Elisabeth sa...

Knutekål er undervurdert og ditt eksemplar er jo nydelig :))

Mandy Lou sa...

Aldri hørt om knutekål før eller at noen kunne finne på å forelske seg i en sånn. Men jo mer jeg ser på bildet, jo mer forstår jeg at det faktisk er mulig. Håper du får ha kjæresten din lenge. ;)
Og så var det adventsstakekatten da. Der er forelskelsen klar helt fra starten av. Han er så skjønn! ;)

karin sa...

Du vet den skal slaktes til jul Gunda? Knutekål er kjempegodt! Nam nam..

Synøve sa...

Takk for tipset!! - om å våge å være gal altså:)))) Å satse julegleden på å finne knutekål med grønne voksende blad her ute i ødemarka DET er å strekke forventningene for langt altså:)))) Kos og klem fra mæ

Alven sa...

Hei :-) Aldri sett slik før jeg heller tror jeg.. Tøffe var de og ikke minst dekorative :-)

Ønsker deg en fin førjulstid :-)


Klem

Kathrine sa...

Får ikke til å kommentere Pusurinnlegget. Men, det skal bli koselig å se Pusur igjen, en gang. Tiden flyr, og hunden er vel meterhøy nå? Skrekk og gru:(
Håper du har kustus på den når jeg kommer en gang. Hunder er ikke min store greie nei..

Her er nesten alt ok før jul. Gavene er nesten i mål, og huset halvvasket. Resten tar jeg på våren...
Taket er og snart nytt, de fikk på de siste taksteinene i dag. Gjett om det er mye gråspurvreir nedover veggene og vinduene. Håper på mildvær, så vi iallefall får vasket/spylet vinduene/veggene til jul. Ser ikke ut nå.
Ellers så tar vi det til våren..

Koselige bilder du har av Pusur, og knutekålen. Lekkert blad på kålen da,)

:)

Rosa sa...

Kommentar til et tidligere innlegg. Synes du har det superkult (arbeider med interiør til daglig) skulle mer enn gjerne sett ditt hjem på trykk;)