Sider

søndag 18. desember 2011

Luna the Dog

Her ser dere lille frk Luna, min turkamerat. Hun som får meg opp av sofaen en regntung, blåsfull og mørk ettermiddag da det egentlig er litt deilig bare å slappe av i sofaen...
Men du så deilig det faktisk er å gå en tur; kort som lang etter en lang dag på jobb ! Ja, før jobben og for den saks skyld ;) Går du å vurderer å anskaffe deg hund så go for it, vi angrer på vi ikke har skaffa oss hun for lenge siden men hund det betyr masse jobb !
(litt mere enn vi trodde faktisk men vet jobben vi gjør nå det første halvannen året lønner seg senere)
..... .....
Luna er en blanding av fire store raser. Mor er en blanding av rottweiler & amerikansk akita.
Far er en blanding av mastiff(engelsk) & bokser. Luna er som hvalper flest; veldig smart og finner fort ut hva som lønner seg og ikke. Hun er lett å lære nye triks og hun elsker vise de frem.
Vi bruker mye av tiden til sosialisering og trener henne til å treffe alt mulig slags mennesker og ikke å bli redd skarpe lyder. Hun elsker motorkjøretøyer som atv,motorsaglyder, snoscooter og elsker kjøre tog & bil! Brøytebilen vi treffer overser hun; kjedelige greier men å ligge i sofaen og kikke på sport derimot..? Det er hun den eneste i familien som gidder ;)
Vel; en tur med støvsugeren før dagen starter for fullt !

17 kommentarer:

Liv Elin sa...

Awww fin ho e! Å fotogen! :)

Randi sa...

jeg er heeelt forelsket i hundene din...hun er jo så fiiin....minner om Shila uten pels...hehehe.:-))
Skulle bare ønske Shila ikke var så skvetten for lyder....hun er livredd på nyttårsaften...og torden dør hun nesten av...huff..

kos deg med søndagen:-))

Havfruen sa...

Dette kan jeg skrive under på! Hund er topp!! Og det med turer, må oppleves for å forstå`s! Det gjør faktisk BARE godt:)
Major "har det" på søppelbilen:)))
Luna er vakker:) og er det mye boxer i henne, blir hun aldri voksen:)
Nyt søndagen, klem fra meg:)

Skjerstad sa...

Så nydelig den hunden er :) Hun ser veldig harmonisk ut Gunda . Koser med pleddet også ;) Jeg har vokst opp med hunder , og ja man blir veldig glad i dem :)

Ønsker deg en flott dag :)
Klemmer

9na sa...

Herlige vovven.

~~Randi~~ sa...

Hund som liker sport? Hadde passet meg perfekt, ser jo sport hele tiden når det er på TV, jeg. Så, hjertelig velkommen, Luna! Hun har hatt flaks med blandingen, hun er vakker og virker å ha et perfekt gemytt, også. Håper jeg får hilse på henne en gang! Fin dag, Gunda Marie! Klæm**

Den Grønne Baljen sa...

Nydelig hun er Gunda... det gode blikket..
Minner litt om blikket til Eyas.. God men litt røvete O=))

ja det er masse jobb med hund...men så utrolig koselig... ville ikke ha vært det foruten..

Kos dere masse med henne ... håper hun lar juletreet være 0)og pakkene også =))Men hun får vel sin egen pakke

god 4 søndag i advent..

Klem Kerstin

KATE ♥ sa...

Med ønske om en
JULEHELG
fylt med
GLEDE
&
VARME !

Megan sa...

Meget fine billeder af Luna. Man bliver jo småforelsket! ;)

Guri sa...

For en nydelig "liten" Luna :) Regner med det er et godt drag i henne når hun legger i vei ;)
Fin 4 søndag i advent :)
Klæm

Synøve sa...

Savner vår Yoko som vandra til de evige jaktmarker i fjor sommer.... Vurderer ny hund, men som du sier; det er jo litt styr også da...Klem

Hasigamas mamma sa...

Så fin en bissevov! Likte innlegget ditt om interiørbladene. Jeg har abonnert på en rekke blad i åresvis, men sier opp ett for ett, fordi jeg føler jeg leser det samme bladet om og om igjen... Rom 123 og Elle Decoration er vel de jeg har bestemt meg for å beholde, inntil videre.
Ønsker deg ei fortsatt fin førjulstid!
Klem
Lise

Troen og Haapet sa...

Veldig pen hund, Luna:) Jeg har to tibetansk spaniel, så jeg vet hva du snakker om!:)
Ha en fin adventstid, GundaM!
Klem

Anne sa...

Jeg har en mann det er i grunn mer enn nok og mye av det samme, he he

En søtnos da :-))) din altså!

Kathrine sa...

Nydelige bilder! Var på Hellstranda i dag. Bare en kjempekort tur, tenkte kanskje jeg kunne sagt fra og møtt Luna der sammen med deg?
Møtte en annen hund, som ikke var i bånd. Men etter en halv time, gikk det greit med den og. Og meg..
He..Hundeskrekk jeg nei? Sitter godt i bittet av en husky i ungdomsåran ja.
Blir nok ikke hund her i huset, og som A-menneske og fotogal, så kommer jeg meg ut mye da. Men noen andre i huset skulle nok hatt hund, for der stopper selv en liten bris en gåtur,)
Mye drivved på stranda i dag, etter alle stormene som har vært. Tok ikke med meg noe, men det var fine stokker/plank som kunne vært fine i hagen da.

:)

FIOLINESBLOG sa...

herregud for en skjønning:)
jeg vet hva det vil si å ha en aktiv hund,(det er ca 5 kg siden på mitt livmål) he,he:) Min kjære Nikki måtte gå over til de evige jaktmarker for et drøt år siden, desverre.
Nå låner vi en ny og flott vorstehertispe,mye aktivitet og du verden så spennende det er å leke ute med hund enn det er å se på tv:=) gode førjulsklemmer fra sør:)

brudeblogg sa...

Nå tar jeg en bloggpause helt til neste år og ønsker deg en riktig GOD JUL!