Sider

onsdag 9. mai 2012

Min borgerplikt.....

Heia der alle. Vet dere, jeg har vært og gjort min borgerplikt etter vinterens herjinger ute ved havet !
På eget initiativ kjørte jeg nesten 20 mil for å rydde litt..... Snart kommer maskiner og skal rydde resten.
I denne lille bygda på Nordmøre hvor jeg kommer fra ser det ikke ut nede i fjæra for tiden, så jeg oppfordrer alle til å ta seg en tur og hente seg materialer til fremtidige prosjekter !!!
Det var masse, masse jeg bare måtte ligge igjen siden mann og motorsag desverre var igjen hjemme. Min kjære mor som dagligen sykler forbi denne stranda kunne fortelle at det er mange som går og plukker drivved der nede, tror det er blitt stuerent....
Snart kommer kommunen og skal rense opp så er du på utkikk etter vakker drivved så finner du det nesten over alt på vakre nordmør ! Da jeg kom hjem med lasset mitt var min kjære heldigvis ikke hjemme så jeg fikk  gjemt fangsten bak garasjen enn så lenge men idag er den blitt vasket og skyllt !
Og dere; no skin det sol i høgste Svealiå ;)

4 kommentarer:

Guri sa...

Vårre hæmom æn tur altså ;)
Har sett bilder fra Kalkstranda tidligere i vinter og regner med at det var mange godbiter der ja :)
Ha en fin dag :)
KLæm

Synøve sa...

He he - ja det er her på Nordmøre vi har det....:) Har vært nede i fjæra og henta litt her også:) Lykke til med produksjon av ting og tang eller hva det nå er du skal bruke moraset til:) Klem (måtte kjøre forbi butikken din da jeg skulle på studiesamling nylig - 1. mai nemlig!!! Æsj og dobbeltæsj - men kommer sterkere tilbake neste gang:)

Anne sa...

ÅÅå du ha verre på sanking :-)

Skal å si det så ut i fjærasteina`n der, det er som en stor søppelfylling jo, helt utrolig at det går ann. Håper du fant noen skatter nå da!!

Edny sine puslerier sa...

For en flott fangst;) Fjøra er kjekt å ha nært, -og så flott at du hjelper til med opprydding;)