Sider

søndag 23. september 2012

Light....

Du vet den følelsen det er å lese en god bok, en bok i den stilen du liker så godt.
Jo lengre du kommer i boka jo seinere leser du, gruer deg til å bli ferdig med den....... Tar små pauser, henter deg noe godt i skapet og fortsetter i rolig tempo der du slapp.....Ønsker den aldri tar slutt selv om du vet den gjør. Lurer på om forfatteren rekker komme med en ny bok , hun er jo født i det herrens år 1925.....En gang tar det jo slutt. Alt tar slutt engang.
Så blir du avbrutt, det ringer på døra eller telefonen; du må tilbake til virkeligheten.
Det virkelige liv kaller på deg igjen ;)
Før eller siden blir du ferdig med den boka, du kan ha den liggende fremme, kikke på den, bla i den igjen men du vet hvordan den ender, du har go`følelsen av den enda......Du bryr deg ikke om å lese den en gang til,ikke enda, kanskje om noen år. ...Trist over å være ferdig.
Av å til må man bryte mønster, rutiner, møte sine fobier......Uka som kommer skal jeg lære meg å komme videre på et vis jeg aldri har turt å ta tak i.
Du vet du ikke skal fortelle dine drømmer til noen..? Dersom jeg klarer komme gjennom min drøm skal du få høre om den, om ikke lar jeg den bare forbli en ulest bok.....


7 kommentarer:

Synøve sa...

Akkurat ja - nå ble vi nysgjerrige nå!!!! Men altså; tror jeg vet hva du prøver å formidle - kjenner følelse da sjø....;) Lykke til - hva det nå enn er du skal kaste deg uti:))) Klem

liven sa...

Spennende tider....lykke til GundaM!!

Anne sa...

Og jeg som trodde du var så tøff at du ikke var redd for noenting :-)

Alt godt sa...

Eg er så spent! Viss det er det eg trur det er, så ynskjer eg deg lykke til. Og uansett vil eg vere vinden i ryggen din. :-)

Tovepia sa...

Du pirrer nysgjerrigheten, Gunda:))
Gleder meg til å høre..til da, nyt godværet;)

Landcharm sa...

Lykke til! Har nå fått med meg alle de kule og gode bildene dine i innleggene nedover...

brudeblogg sa...

Spennende og kryptisk melding her, Gunda!
Men du kan virkelig beskrive en god leseopplevelse :)

Lykke til med drømmene din, håper de går i oppfyllelse, og håper du deler dem med oss!