Sider

torsdag 10. januar 2013

Granskudd sirup


Javisst er det mulig, jeg har enda juletreet fremme og det er det vel mange som har det enda .
Hos oss er det mannen som bestemmer når treet skal ut og han har enda ikke gått lei og imens ser vi det komme med nyskudd og nyskuddene kan jo brukse til noe !
"No kan du kos dæ og lag dæ granskudd syltetøy" sa han en ettermiddag jeg var litt småsur for at treet stod enda...
Vel, jeg tar ham på ordet og vil lage meg granskudd sirup - gele har ejg i kjelleren enda !!!
Oppskrifta er super enkel og kommer fra en bloggevenn du finner her.
 Granskudd kokes i ca 30 min med vann nok til å dekke over granskuddene.
Sil så ut granskuddene og ta i sukker og kok til det blir en ok seig masse og vips;
sirup til desserten, isen eller til teen i disse influensatider ;D
 (tre deler granskudd-to deler sukker+vann)

Og siden jeg er stooor på gjenbruk bør jo dette være midt i blinken og jeg er overbevist om at dette kverker alt av influensabaselusker om det blandes med teèn ;)
(Granskudd gelè har jeg skrevet om tidligere her-klikk på lenken og les deg frem )
****
 

2 kommentarer:

brudeblogg sa...

Juletreet kan jo fint stå til 20.dagen. Det er jo fantastisk at det trives så godt!

Refleksjon på livsvegen sa...

Om det berre hadde spira og ikkje dryssa skulle det gjerne få stå for meg..
I gamle dagar, den tida gutane var små og vi ha fleire stover, fekk treet av og til stå til 22.jan fordi det er bursdagen til dei to eldste :-)
Gjenbruk eller bieffekt er det du styrer med ;-)

Ha fin kveld!!