Sider

søndag 5. mai 2013

Gjenbruksnerd...?

Mange inne i blogglandia kaller seg gjenbruksdronning, og siden det egentlig er nok med en dronning velger jeg derfor å kalle meg gjenbruksnerd ;)
For gjenbruk det er jeg virkelig god på asså.....
....
Og siden dere ikke var så fryktelig gode på å gi meg tips og innspill angående hund i hagen vil jeg nå komme med et tips til dere; ser ut til at dere trenger det alle som en  :)
Første tips er; skaff deg hund om du ikke allerede har en ! Eller katt, duger den også ;)


Wel, se for dere en vårdag der en står og børster sin røytende hund, og rundt omkring kvitrer vårkåte byggeglade fugler ! Gjett om hundehårene har fått vinger å fly med oppe i lia her siste tiden dere ;)
Perfekt å bruke til redebygging med el uten kasse. Her på tomta har vi nå 5 fuglekasser rundt om.


Her en hårdott plassert på en "jumparownd" ved den ligge dammen.
Hårdottene blir plassert litt rundt omkring og vips kommer en småfugl og føler den har gjort det store scoopet inne hos oss og tenk så deilig ligge i en seng full av Luna The Dog hår da dere...? Hihi



(Under disse trærne har vi flere fuglematere året rundt . 
Liker lyden og estetikken med alle fuglende skravlende dag som natt . dammen ligger like ved og gir vann til de søte små.)
....
Ja, for jeg tuller ikke nå altså ! jeg tuller aldri og er aldri ironisk, æresord ;D
Vil du se flere dyr som ofrer pelsen stikk innom min godeste venninne her og så tror jeg Anne i Moseplassen har tenkt å blogge om dyrehår også snart....
For gjenbruk og ikke minst miljø, det liker vi ikke sant og hagenerding; tenk på den du  ! 

4 kommentarer:

Kathrine sa...

Hahaha... Har du linket til meg du da,) Ja, fugler er skikkelige gjennbrukere, med dyrehår.
Og ja, katt duger. He... Litt redd hunder jeg da.
Forresten så skal vi i sommer rydde gården. Skal samle rust og annet til deg:-))
Klem:)

Anne (Moseplassen) sa...

Dt skulle egentlig komme dyrehårpost i dag faktisk! Men, så var det noe annet som hoppet forran i køen gitt... har vært endel av det i det siste hos meg, for mange tema i kø og fryktelig dårlig køkultur... ;)

Fint at hun kan gjøre litt nytte for seg i hagen hun frøkna di. Tenker fuglene er superbegeistret, ikke bare for det nydelige redematerialet men også for at hun grave i jorda så deilig mark dukker opp ;)

Ha god uke da snuppa!

Anne sa...

Må anskaffe meg en hund!! fuglene har tatt grill- overtrekket her :-(

FIOLINESBLOG sa...

du er så festlig! en super duper gjenbruksnerd som jeg er avhengig av å lese hver dag :) Takk!