Sider

lørdag 4. mai 2013

Jeg skjemmes . . .

Hei der, Luna heter jeg og bor i bloggen eh...hagen her ;)
Jeg elsker hagen og det å "jobbe" i den....
Vet dere hva det morsomste i hele verden er eller bortsett fra å leke med kompisene mine da...?

-Jovisst, jeg bare ELSKER å grave i hagen !!! Lete opp røtter og ta opp røtter, jeg bruker ikke bare forlabbene mine men snuten duger til graving den og ;)
Idag ble Gunda M skikkelig sur på meg, det liker jeg dårlig ;(
Hun gikk inn og fant frem disse dumme sokkene ! Joda, jeg elsker jo rosa for prinsesse det er jeg jo men tenk å få sokker kun for å ha tatt opp all bronsjebladrøttene da...? 
Og ja, bregnene og hele gjengen med fagerfredløs der baki tok jeg i samma slengen....




Ellers syns jeg jo det bare er kult å grave rett i plena uten noe mål og mening og jeg da sjø, men surere kjerring enn det jeg så idag det skal du lete lenge etter gitt .... Det hjelp vel heller ikke på humøret at ejg tok av all mosen på det ene kattehuset heller da, selv om jeg nå har sluttet å spise mosen elsker jeg å plukke den ned og herje rundt med den om dere skjønner hva jeg mener..?

Har noen der ute et tips eller to til oss slik at jeg slipper bruke disse ekle, dumme rosa sokkene..?
Og ingen vits var det i disse sokkene heller forresten, jeg fikk da gravd med de og jeg da sjø så nå er de  nesten svarte, hihi.
Om morgenen før skole og jobb er jeg som regel alene i hagen en halvtime el to og da får ejg gjort unna mye kan du si. Trim og stimuli tror jeg faktisk jeg får nok av også så hvordan hjelpe meg av med denne gravinga...?
...
Gamla og gubben tror kanskje at det er nesa eller rettere sagt snuten min som er "problemet" da...
Jeg elsker jo å søke og lete opp ting ute i naturen men jeg kan visst ikke få lov til å gjøre det hele tiden heller, folket må jo på jobb og tjene til hundemat og slike trivielle tinger vet dere...
...
Vel, er veldig takknemlig for gode råd og svar fra erfarne hundefolk slik at folka mine ikke snubler i alle hullene mine på plena og rundt omkring. Stooor Luna klem !

5 kommentarer:

Liv Elin sa...

Hahaha! Æ kjenne det probleme ja...da han Aron kom i hus lagde han potetland i hele den lille hagen vårs. No e d platting på omtrent hele flata. Han like godt å stå innførr gjerde å passe på "veien sin", men han like dårli at han ikkje får grave.

GundaM sa...

sikkert smart med platting, men her er det en mål tomt da...... steinlegge og platte kanskje... ;)

brudeblogg sa...

Rosa sokker er da tøft! :)

Unknown sa...

Hei, Luna.

Fine sko!

Er du litt sånn matvrak? Håper du liker tørrfor. For:

Kanskje det er mer spennede å lete etter tørrfor enn å grave i hagen sånn på morrakvisten? Hva om du får eierne dine til å spre en håndfull mat ut i hagen som du kan spore opp og spise til frokost? La dem kaste tørrforbiter i et litt stort område for det blir kjedeliiiiiig hvis de bare ligger i en haug. Får ikke aktivert nesen på den måten. Men hvis de sprees uttover så får du masse trening i å lete og da flyr tiden og det er ikke sikkert du rekker å grave.

Håper det hjelper - for de skoa er finest uten jord på, synes jeg. Lykker til!

GundaM sa...

Hei der Unknown.
Tuuusen takk for tipset, skal bringe beskjden videre ;))
Tror kanskje dette kan virke selv om jeg ikke er spesielt sulten på morgenen ;)

voffs - ska testes imorratidlig!