Sider

fredag 12. juli 2013

Groblad


Visste du at en av de mest spesielle og vakreste plantene i hagen min er brobladene...?


Og ja, jeg mener det faktisk!!!
Facinerende å studere de etter å ha fått satt de i system, krukker og rustne beholdere.



Grobladene er jo en plante som vokser overalt, spesielt der det ikke kan vokse andre planter .

De elsker vokse på saltholdige grusplasser men tar du å plasser de i god jord, litt varmt og lunt kan du nesten se de vokse og gro seg stor og fin natta over!

Lykke til med grobladsamlingen din !
 selv elsker jeg min som du skjønner ;D Hva med å ta med en krukke groblader til hage entusiasten som trodde han hadde alt...?

7 kommentarer:

Mellom Himmel og Jordbær sa...

Dette minner meg om ugresset i oppkjørselen min...??!!
Anette

GundaM sa...

ja, de fleste ser nok på grobladet som ugress desverre... Men med tiden til hjelp kommer nok også denne vakre planten til å vokse og gro på et utsalgssted snart ;))))

Drømmeriet sa...

Hmmm- ja hvorfor ikke..det gjelder å SE! De ble ganske så imponerende i krukke, det har du helt rett i! Blir så glad når ting blir snudd på hodet og nye åpenbaringer oppstår :)) takk

Kjersti sa...

Denne planten ble brukt som medisinplante også, tror bladene renser sår...

Mor Inger`s hus sa...

Kjempefine.
har ikke sett dem før, så kanskje jeg kan få med en stikling når jeg kommer innom deg i september :)

:) Inger

Bratte Bakka sa...

Eg har aldri sett slik på dei. men sant nok dei veks på plenen der graset ikkje kom...litt flatare utgåver enn dine. Skal sjå på dei to gonger neste gong eg er ute :D

klem og god mandagskveld!

Bratte Bakka sa...

Eg har aldri sett slik på dei. men sant nok dei veks på plenen der graset ikkje kom...litt flatare utgåver enn dine. Skal sjå på dei to gonger neste gong eg er ute :D

klem og god mandagskveld!