Sider

tirsdag 2. juli 2013

Sommer på Jorda !

Joackim... Når sommeren kommer blir det til at en tenker på deg, hvert år.
Med det lange, svarte håret hengende nedover ryggen syklet du som en vind på en gammel ballongdekksykkel. Skulle nesten tro du hadde stjålet den.... 
Om vinteren var du ikke å se, du var visst i byen da sa de voksne.


Joackim...Mange så på deg som et utskudd, et ugress i den fine bygda våres. Du gikk på dop, var stoffmisbruker; bygdas første og dengang da sikkert den eneste...
Husker jeg syntes du var litt skummel men mest syntes jeg synd på deg og skjebnen din .
....
Sommer - Ugress; alt blir så synlig da


For å skaffe penger lagde du "alternativ" kunst....
Du tok det du fant under dine sykkelturer fra sentrum og ned til brakka der du bodde, lima og klippet og satt og solgte etter beste evne. Jeg og min følsomme onkel var to av dine kunder, desverre er kunsten din forduftet jeg har bare minnene igjen. 
Husker det ene bildet jeg fikk kjøpt lukta slik av olje, du hadde brukt det som "lim".....


Tiden gikk og du kom bort, nye er kommet til og sikkert tatt din plass men du skal vite jeg husker på deg innimellom og det tror jeg kanskje mange andre i den lille, rare bygda våres gjør også..?
....
Så nå sitter du vel der oppe og kikker ned på oss og tenker at nå har hu som bestandig gikk og tråkka i grøftekanten og plukka ugress med en katt eller to i hælene, samt en gedigen kanin av rasen belgisk kjempe blitt inspirert og lagd et blogginnlegg til Mr Bombastic him selfe, hehe ;D
Kanskje har jeg blitt litt inspirert av din enkle måte å være på også bortsett fra at jeg ikke røyka de plantene da .... Planten på bildet er kjempehøymol som vokser og gror ute ved komposten. Love em ;)
....
Lar dette være mitt bidrag til nib`s juli utfordring- Sommer på jorda selv om det kanskje ikke viser så mye interiør, mest følelser og minner. Sommerminner ;D 
Men kjempehøymol, ja det har jeg stående i vaser både ute og inne !!

9 kommentarer:

Lise Dagrun Løset sa...

Jovisst husker jeg Joackim! Jeg var også litt redd, men aller mest nysgjerrig på hvem han var. Husker han sa noe til meg en gang, og da ble jeg nesten litt kry. Husker de spesielle øynene hans, han så nok mer enn oss andre - tror jeg. Flott at du lager et innlegg om han, GundaM!

GundaM sa...

Så artig du også husker ham Lise Dagrun ;)))

Jeg vet ikke om jeg turte kikke så mye på de øynene hans jeg da men husker godt stilen ellers ;)

4 i Kiellandsgata sa...

For et fint innlegg=) Jeg jobber med mennesker med samme utfordringer som J, og det er en veldig givende jobb=) Ha en super dag=) Vibeke

Skjerstad sa...

Så sterkt..Mange slike skjebner rundt om kring, vi har lett for å glemme mennesket bak rusen. Han har gjort et sterkt inntrykk på den lille jenta som gikk å kikka i grøftekanten etter ugress. Ugress kan være den fineste plante det ;)

FLOTT BIDRAG !
Klæm fra Janne

Synøve sa...

Fine du - nydelig tittel - så godt å lese noe som berører - interiørbloggverdenen er ikke alltid DER.... Klem i sommerkvelden

Kikkis planet sa...

Så utrolig fint du skriver! Varmt, på en måte. Om flotte bilder! Grønt og fint!

Anne sa...

Så fint skrevet Gunda :-) jeg stemmer på deg!!

Bratte Bakka sa...

Tenk at høymålo kunne verte so vakker, når nokon endeleg "såg" henne...

Klem og god torsdagskveld!

Refleksjon på livsvegen sa...

Så flott eit bidrag Gunda!

Sommarklem