Sider

onsdag 7. august 2013

Stuepike...

Norske interiørblogger oppfordrer oss denne gang til å "vise frem stuepiken i deg og vis oss rommet hvor vi skal tulle oss inn i tepper og tenne lys..."

 Vel, stuepike og stuepike.... Jeg er så heldig å dele stuen med tre gutter,  katt og hund og dette bærer den vel litt preg av. Jeg elsker jo dill&dall, blonder, rosa og slikt men føler jeg må ta hensyn til gutta i et av husets viktigste rom  ;)


Men puter i lillatoner av silke og den mykeste fløyel har jeg fått lurt inn ;)
Og gule blomster iform av fagerfredløs og reinfann er flotte i ta inn fra hagen.
Som dere skjønner elsker jeg lillatoner og gult og det må gutta finne seg i.....



Diverse vaser fra her og der samt mine settebord lagd av ordentlig drivved funnet i fjæra !
Fjøla med en rusten hank og en gammel merkelapp fra en gammel koffert blir brukt som serveringsbrett, kjempekjekt å sette fra seg og alles favorittdings !


Vel, dette var en liten kikk inn i vår stue akkurat nå rett før pleddene taes frem og talgelysene tennes for fullt ! Bordet ved den lyse veggen er også lagd av drivved og blir brukt til å sette tv-dekoderen på, tv`n henger på veggen...
Flere stuepike bidrag finner dere her !

8 kommentarer:

Marte - Inni Min Hule sa...

Så tiltalende bildet! :-)
Likte den mørke veggfargen mot de friske gule blomstene. Kult at du har en treplate på armlenet som matcher benken ved siden av. I det hele tatt et fint bidrag:-)

Fru Andersen sa...

Kjempefint bidrag! Liker veldig godt stuen din, varm og innbydende og kule kontraster, digget det gule :-)

Bettum Villa sa...

Nydelig fargeblanding! Og akkurat passe blanding mellom feminin og maskulin.
Klem Madelén

Astrid sa...

Nydelig stue du har:) Liker at du har gjort det litt mer maskulint, er ingen stor fan av shabby chick. Er det lov å spørre om fargekoden på malingen du har brukt?

Hilsen Astrid

Mor Inger`s hus sa...

Her var det koselig:)

Du er jo en skikkelig tryllekunstner.

Klem

Fargevandring sa...

For noen fine fargesammensetninger!!!! Go helg til deg:-)

Beate sa...

Lekkert!! Jeg blir så inspirert av bloggen og bildene dine!

Man tager hva man haver sa...

Skikkelig flott, og veldig forfriskende å se en ikkehvit stue. Nydelig med de gule blomstene som kontrast til det lilla. Vi har lilla fondvegg på soverommet, kanskje jeg burde kjøpt noen gule puter. Takk for inspirasjon.