Sider

lørdag 29. august 2015

Blåbærpai Oppskrift

Her kommer det som må være verdens beste blåbærpai oppskrift ;)
Fikk den av min lillesøster da jeg etterlyste gode paioppskrifter inne på facebook.
 Fikk flere spennende oppskrifter også men her kommer altså den første jeg lagde .
Verdens beste blåbærpai oppskrift !
 Legg blåbær i bunn, ca 400 gram - legg på 1 pK ferdig vaniljekrem (piskes først). 
300 g mel, 300 g Melis, 300 g margarin . Dette smuldrer sammen. Ha et tynt lag med sukker.
 Stekes i ca 25 min - 250 grader. Very Good!! 
Uttrykksikonet wink
 Har ikke prøvd smuldrepai slik med melis istedenfor sukker før men dette gjorde den ekstra karamelliserende tror jeg ;) Serveres med krem eller is.
Fikk flere tips på nettet igår og alle skal testes ut og legges inn her i bloggen !
Har du også en blåbærpai oppskrift du vil gi meg, send meg en mail da vel!
......
Skal bake til bursdag imorgen og burde strengt tatt en av de andre oppskriftene, men denne fungerte skikkelig bra på husets mest kresne slikkepott så jeg må ta denne da også.....
 Da vet jeg det blir suksèss, for ja- DEN ER HELT RÅ !