Sider

tirsdag 11. august 2015

Geitrams saft - Oppskrift

Idag har jeg vært ute og plukket meg geitrams, endelig skal jeg prøve lage meg saft utav disse dyprosa blomstene som finnes overalt i naturen om sommeren .
 Etter å ha kommet hjem fikk blomstene stå ute en god stund slik at insekter fikk krype ut og fly vekk. Deilig sitte ute i hagen og plukke av de små rosa blomstene ;)

 Oppskriften sier 150 gram ferdig renset blomster og akkurat det inneholdt kurven min idag!

 Så gikk jeg inn og kokte opp 1 liter vann, tilsatte ca 7 dl sukker og en pose sitronsyre.
Da dette var oppløst helte jeg vesken opp i bollen med den ferdigrensede geitramsen, avkjølte og satte i kjøleskapet. dette skal nå stå kaldt i fire til fem dager.
Har aldri lagd denne geitrams saften før så skal bli spennende å smake og ikke minst se hvordan fargen blir på den ! Kanskje du skulle ta deg en tur ut og plukket deg litt geitrams du også..?
....
Fortsettelse følger....